خبرگزاری کار ایران

سخنگوی فراکسیون ورزش عنوان کرد؛

اساسنامه‌ فدراسیون‌های ورزشی بر کاهش نقش دخالتی دولت متمرکز باشد

asdasd
کد خبر : ۲۸۴۰۴۴

سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس گفت: اصلاح اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی باید به نحوی باشد که نقش دخالتی دولت به نقش نظارتی تغییر یابد .

به گزارش ایلنا، سیدهادی حسینی با تاکید بر اینکه اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی باید برگرفته از اساسنامه فدراسیون‌های جهانی باشد، گفت: اساسنامه‌ فدراسیون‌های ورزشی در داخل کشور باید به لحاظ مسائل اجتماعی ٬فرهنگی و آنچه منطبق بر قانون اساسی، تدوین ‌شود. ضمن آنکه هرچه نقش دخالتی دولت کم رنگ‌تر و نقش نظارتی آن پررنگ‌تر شود بهتر است. در دنیا هم اینگونه است که معمولا ورزش را بخش‌های خصوصی NGO ها و نهادهای خودگران اداره می‌کنند و خود این موضوع نقش وزارت ورزش یعنی دولت را کم می‌کند.

نماینده مردم قائمشهر ادامه داد: دولت باید در حوزه مالی و بودجه‌ای به فدراسیون‌ها کمک و بر برنامه‌های شان نظارت کند؛ مثلا اساسنامه‌ برخی فدراسیون‌ها مانند فوتبال در برخی موضوعات مانند ماده 10 چالش داشت و معتقد بودند نقش دولت پررنگ‌ است که تغییراتی در این بخش به وجود آمده است.

عضو کمیسیون صنایع مجلس در پاسخ به این پرسش که نقش بانوان در فدراسیون‌ها و مجمع آن‌ها نیاز به تغییر ندارد، گفت: در مجمع روسای هیأت‌های استان‌ها ٬ورزشکاران ٬ مربیان  و داوران، عضو هستند و نماینده ورزشکاران، داوران و مربیان می‌توانند خانم باشند اما ممکن است در سطوح بین‌المللی حضور نداشته باشند که از آن‌ها برای حضور در مجمع دعوت شود؛ به هر حال ممنوعیتی وجود ندارد و نمی‌توان حکم کرد فقط آقایان یا فقط خانم‌ها باشند.

حسینی اظهار داشت: براساس اصول انتخابات در استان‌ها ممکن است خانمی کاندید شود؛ حتی ممکن است نماینده آموزش و پرورش٬دانشگاه و نظامی خانم باشد و ایرادی هم به آن وارد نیست. مانند این که بگوییم چون 50 درصد جامعه ما زنان هستند پس کاری کنیم که تعدادشان در مجلس هم بیشتر شود؛ اینکه بانوان کمتر شرکت می‌کنند دلیل نمی‌شود که بگوییم کم انتخاب می‌شوند.

سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس درباره لزوم تفاوت در اساسنامه فدراسیون‌ها بیان داشت: معمولا مشابهات زیاد است؛ ممکن است هر فدراسیونی یکی دو مورد استثنا داشته باشه به عنوان مثال در حال حاضر فوتبال و والیبال به خاطر گستردگی و فراگیری‌شان شرایط خاص خودشان را دارند اما در اساسنامه فدراسیون‌ها تفاوت زیادی وجود ندارد.

حسینی بیان کرد: فدراسیون‌ها به گونه‌ای واحد اداره می‌شوند؛ البته ممکن است در قواعد اجرایی شان بحث هایی وجود داشته باشد که به مسابقات آن‌ها برمی‌گردد ولی در کل اساسنامه فدراسیون‌ها باید با اساسنامه فدراسیون جهانی تطبیق داشته باشد و معمولا هم تفاوت فاحشی در آن‌ها نمی‌بینیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز