خبرگزاری کار ایران

در بیانیه باشگاه تراکتورسازی مطرح شد؛

اشتباهات، سرمایه‌های مادی و معنوی باشگاه را سوزاند/فدراسیون فوتبال عذرخواهی کند

asdasd
کد خبر : ۲۸۳۹۵۷

باشگاه تراکتورسازی تبریز با انتشار بیانیه ای نسبت به اعلام نتیجه کمیته بررسی حوادث ورزشگاه یادگار امام (ره) در فدراسیون فوتبال اعتراض کرد و بیانیه این فدراسیون را توجیه نامه خواند.

به گزارش ایلنا، روابط عمومی باشگاه تراکتورسازی، در این بیانیه آورده است: در روزهای گذشته کمیته حقیقت یاب اتفاقات ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز در دیدار پایانی لیگ چهاردهم بیانیه ای 9 بندی را در توجیه اتفاقات تلخ دیدار تیم های تراکتورسازی و نفت منتشر کرد که همه یادها را سوی بیت معروف« گنه کرد در بلخ آهنگری، به شوشتر زدند گردن مسگری » برد، بیانیه ای که عدالت نقش کم رنگ صحنه نگارش این توجیه نامه بود.

در ادامه این بیانیه آمده است که اعلام این نتیجه یک پیام بسیار مهم به فوتبال دوستان داشت آن هم اذعان به اشتباه، اذعان به اشتباهی که سرنوشت قهرمان لیگ چهاردهم را تغییر داد و سرمایه های مادی و معنوی زیادی را در باشگاه تراکتورسازی سوزاند، سرمایه‌هایی که برای تحقق رویاهای یک ملت هزینه شده بود.

در ادامه این بیانیه آمده است : تراکتور هم اکنون باشگاهی است که رئیس جمهور ایران اسلامی آن را متعلق به کل ایران و وزیر ورزش آن را ذخیره ملی و تیمی بزرگ می دانند، تراکتور هم اکنون یک سرمایه ملی است و باید برای حفظ آن کوشید.

روابط عمومی باشگاه تراکتورسازی با اشاره به جلسه اخیر اعضای هیات مدیره باشگاه، اعلام کرده است: هیات مدیره بیانیه ای را در چهار بند به شرح زیر تنظیم و خواستار احقاق حقوق از دست رفته تیم شد:

1 - فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ به عنوان متصدیان اصلی برگزاری مسابقات لیگ برتر با عنایت به خسارت های مادی و معنوی که به هواداران و باشگاه تراکتورسازی وارد کرده اند باید رسما از هواداران این باشگاه عذر خواهی کنند و با توجه به اینکه خود نیز در بیانیه منتشره به نقش پررنگ سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال در حوادث اخیر اذعان داشته اند بایدخسارت های مادی و معنوی وارده و اشتباهات خود را جبران کنند.

2- بر اساس بیانیه منتشره که در آن محکومیت های عاملین قطعی نبوده، باید مسئولان مربوطه نسبت به صدور حکم نهایی و قطعی اقدام کنند تا بلکه ذره ای از خسارت های معنوی وارده به پیکره هواداران تیم فوتبال این باشگاه و جامعه فوتبال کشور جبران شود زیرا اتفاقات جمعه تلخ لیگ برتر تنها دل تراکتور دوستان را به رنج نیاورد، بلکه تمامی عاشقان حقیقی فوتبال را رنجیده خاطر کرد.

3- از استاندار ، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، مدیران اجرایی اداره کل ورزش و جوانان، هیات فوتبال و دیگر مسئولان آذربایجان شرقی مجدانه خواستاریم تا حصول نتیجه نهایی در جهت تحقق عدالت پیگیر امر باشند و در مقابل تضییع حقوق مادی و معنوی از دست رفته باشگاه تراکتورسازی کوتاه نیایند چراکه وزیر ورزش به صراحت گفت : اگر حقی ضایع شده باشد باید برگردد و تصمیم عادلانه گرفته شود.

4- از رئیس جمهوری مجدانه می خواهیم تا حصول نتیجه قطعی پیگیر اتفاقات تلخ ورزشگاه یادگار امام (ره) باشد و نسبت به جبران زیان های مادی و معنوی وارده به باشگاه تراکتورسازی اقدام کند و با تکیه به صحبت های خود که « دیگر تراکتورسازی تعلق به شما مردم آذربایجان ندارد بلکه متعلق به ایران است، تیمی که آرزوی قهرمانی آن را در مسابقات آسیایی داریم» ، از این تیم به طور کامل حمایت کند.

در پایان این بیانیه آمده است: هیات مدیره باشگاه تراکتورسازی با وجود نامهربانی های صورت گرفته مجدانه پیگیر احقاق حقوق از دست رفته باشگاه است و برای آماده سازی تیمی قدرتمند کمر همت را بسته تا تیمی در خور نام تراکتورسازی و هواداران پرشمار آن روانه مسابقات لیگ برتر و لیگ قهرمانان باشگاه های آسیا کند و برای قهرمانی در رقابت ها مردانه بجنگد و به حق مسلم خود که شایسته رسیدنش بود، دست پیدا کند.

فدراسیون فوتبال هفته گذشته نتایج بررسی های خود پیرامون حوادث تلخ ورزشگاه تبریز را به شرخ ذیل اعلام کرد:

1- برکناری رییس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال ( حسین عسگری )

2- محرومیت داور بازی تا اطلاع ثانوی (علیرضا فغانی )

3- محرومیت ناظر سازمان لیگ تا اطلاع ثانوی ( حسین شمس )

4- تذکر کتبی و توبیخ با درج پرونده برای مسئول برگزاری مسابقه

5- تذکر کتبی و توبیخ کتبی مسئول روابط عمومی سازمان لیگ

6- محرومیت گوینده ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز تا اطلاع ثانوی

7- تذکر کتبی و توبیخ با درج پرونده برای هیات فوتبال استان آذربایجان شرقی به دلیل بروز مشکلات در زمان برگزاری مسابقه، خرابی اسکوبورد ورزشگاه، عدم نظارت مناسب بر گوینده ورزشگاه، اطلاع رسانی نادرست درخصوص نتیجه بازی همزمان

8- به مسئولان تراکتورسازی توصیه کرده اند نسبت به موارد زیر اقدام کنند:

محرومیت و جریمه برای مدیر رسانه ای باشگاه تراکتورسازی، کمک مربی و بررسی همه جانبه در خصوص عملکرد مدیریتی تیم تراکتورسازی

9 - تشکر از مدیریت بحران توسط نیروی انتظامی مستقر در ورزشگاه.

انتشار نتایج این بررسی موجی از اعتراض در میان هواداران تیم تراکتورسازی و همچنین تعدادی از مسئولان استانی را برانگیخت.

دیدار هفته پایانی تراکتورسازی و نفت تهران که در تعیین سرنوشت قهرمانی تاثیر مستقیم داشت با حواشی متعدد، مسئله داوری و اعلام نادرست نتیجه دیدار سپاهان و سایپا با جنجال به پایان رسید.

این دیداربا نتیجه 3 بر 3 خاتمه یافت تا تیم سپاهان برای پنجمین بار قهرمان لیگ برتر باشگاه های ایران شود.

به دنبال اتفاقات ناگوار این دیدار، وزیر ورزش و جوانان، رئیس فدراسیون فوتبال به همراه استاندار و مسئولان ورزشی آذربایجان شرقی جلساتی را در تبریز برگزار کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز