خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان خصوصی سازی مطرح کرد؛

اجاره‌ دادن استقلال قانونی نیست/ متخلفان تحت پیگرد قرار می‌گیرند

asdasd
کد خبر : ۲۸۲۷۴۵

رئیس سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه اجاره دادن باشگاه استقلال غیر از کانال این سازمان و وزارت اقتصاد و دارایی غیر‌قانونی است، گفت: هر کس این باشگاه را اجاره داده باشد تحت پیگرد قرار می‌گیرد.

به گزارش ایلنا، میرعلی اشرف پوری‌حسینی درباره بحث واگذاری باشگاه استقلال به اسپانسر این باشگاه به صورت اجاره 3 ساله بیان کرد: بحث واگذاری باشگاه استقلال در شرایط کنونی به چند ماه دیگر موکول شده است و وزارت ورزش در این مدت امور باشگاه را اداره خواهد کرد. البته ما خوشحال می‌شویم که به طور کامل از دست ما خارج شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر هم نه دولت و نه مجلس مصوبه‌ای نداشته که این دو باشگاه از دست سازمان خصوصی‌سازی خارج شود بنابراین همچنان این دو باشگاه در اختیار سازمان خصوصی سازی و وزارت اقتصاد و دارایی قرار دارند.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی تاکید کرد: بر اساس قانون هر شرکتی که در لیست واگذاری قرار داشته باشد و خودش یا از طریق دیگری خارج از سازمان خصوصی‌سازی و وزارت اقتصاد اجاره داده شود یا قراردادی درباره آن منعقد شود تخلف بوده و دخل و تصرف در اموال دولت محاسبه می‌شود و تحت پیگرد قرار می‌گیرد. درباره باشگاه استقلال هم حق اجاره وجود ندارد.

پوری حسینی به سئوال خود از وزارت ورزش درباره اجاره باشگاه استقلال اشاره کرد و گفت: من در این باره استعلام گرفتم که آنها گفتند از این موضوع بی‌خبر هستند. البته برخی اسپانسرها پیشنهاد اجاره باشگاه را مطرح کرده بودند اما اگر سندی در این باره وجود دارد ارایه کنند تا همه چیز روشن شود. قبلا هم در این باره بحث اجاره‌نامه را مطرح کرده بودند که ما به آنها گوشزد کردیم امکان پذیر نیست. البته این را هم تاکید می‌کنم که خوشحال می‌شوم کسی جرات کند و این باشگاه را از عهده ما خارج کند.

وی در واکنش به اینکه افشارزاده از اجاره 3 ساله این باشگاه به مبلغ  ۹۰ میلیارد تومان خاطرنشان کرد: آنچه که به ما گفتند این بوده که مقدمات این کار فراهم شده است نه اینکه قراردادی منعقد کرده باشند. تاکید من این است که اجاره چه 2 ماه باشد، چه 6 ماه یا 3 سال، این کار غیر قانونی است و تنها باید از مسیر سازمان خصوصی‌سازی انجام گیرد. در هر صورت ما به آنها اطلاع دادیم که هر فعالیتی در این زمینه غیر قانونی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز