خبرگزاری کار ایران

حسین زادگان در گفتگو با ایلنا؛

ورزشکار غیر کارگر در کاروان ایران نداریم/ برای کسب مدال ناامید نیستیم

رئیس فدراسیون ورزش‌های کارگری گفت: شاکله اصلی تیم ما ورزشکاران کارگر هستند و بچه‌هایی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، در کاروان اعزامی حضور دارند و اصل ورزشکاران کارگر را رعایت کرده ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، چهارمین دوره مسابقات جهانی ورزش کارگری از 18 لغایت 24 خرداد ماه جاری به میزبانی شهر لینیانوی ایتالیا برگزار خواهد شد و تیم کشورمان برای نخستین بار با کاروانی 79 نفره در 8 رشته ورزشی در این مسابقات شرکت خواهد کرد.

احمد حسین زادگان رئیس فدراسیون ورزش های کارگری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ورزشی ایلنا، درباره این رقابت ها گفت: با توجه به اینکه برای اولین بار است که در این رقابت ها حضور پیدا می کنیم، از سطح کیفی مسابقات و شرایط آن اطلاعات زیادی نداریم و از تجربه زیادی برخوردار نیستیم. با این حال در رشته های مختلفی مانند دوومیدانی، والیبال ساحلی، جودو، فوتبال و... حضور پیدا کرده ایم و امیدوارم به موفقیت دست پیدا کنیم.

وی درباره اینکه چقدر پیش بینی کسب مدال در این رقابت ها را می کند، افزود: نا امید که نیستیم. ما با تیم های آماده ای در این رقابت ها حضور پیدا می کنیم و ورزشکاران کارگر ما در آخرین مسابقاتی که انجام دادند مانند مسابقات قهرمانی کشور و المپیاد کارگری در شرایط خوبی قرار داشتند. با این حال اگر بگوییم که حتما به مدال دست پیدا می کنیم و قول مدال بدهیم، کار درستی نیست. چرا که ما از سطح کیفی مسابقات اطلاع چندانی نداریم. با این حال به موفقیت رشته هایی مانند جودو و دوومیدانی که ورزشکاران ما در آن رکوردهای خوبی دارند، امیدواریم.

حسین‌زادگان تاکید کرد: ساختار اصلی ما تیم کارگری است و بچه‌هایی که در این حوزه فعالیت می کنند، در کاروان ما حضور دارند و اصل کارگری را رعایت کرده ایم و به قول معروف بازیکن جا نزده ایم!

رئیس فدراسیون ورزش های کارگری ادامه داد: ورزش کارگری استعدادها و ظرفیت‌های زیادی دارد و طیف گسترده ای از جمعیت میلیونی کشور در حوزه کارگری فعالیت می کنند. همین موضوع باعث شده تا وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید زیادی روی فعالیت های ورزش کارگری داشته باشند  و فدراسیون ورزش های کارگری هم تلاش می کند تا این نشاط اجتماعی را در جامعه سوق دهد.

حسین زادگان خاطرنشان کرد: ما انتظار داریم همه رسانه های دیداری، شنیداری، مکتوب و مجازی، حمایت خوبی از ورزش کارگری انجام دهند و به ترویج این موضوع کمک کنند چرا که این موضوع در نهایت به نشاط اجتماعی و سلامت جامعه منجر خواهد شد.

وی یادآور شد: در همین رابطه شرکت های تابعه وزارت کار مانند سازمان تامین اجتماعی، صندوق بازنشستگان، بانک توسعه تعاون و بانک رفاه به عنوان حامیان مالی، حمایت های خوبی از ما انجام داده اند که جا دارد از آنها و همچنین خبرگزاری ایلنا که همواره در کنار ورزش کارگری بوده است، تشکر کنم.

کد خبر : ۲۸۲۱۱۲