خبرگزاری کار ایران

لیگ جهانی والیبال -۲۰۱۵

چهارمین شکست ایران / شاگردان کواچ نخستین امتیاز لیگ جهانی را دشت کردند

asdasd
کد خبر : ۲۸۱۹۵۶

تیم ملی واولیبال ایران در چهارمین دیدارش از لیگ جهانی والیبال با حساب 3 بر2 مغلوب لهستان شد و نخستین امتیازش را در این مسابقات به دست آورد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دیدار دوم تیم‌های ایران و لهستان از ساعت 22:55 دیشب در سالن اسپورتوا چنستوهوای لهستان لهستان آغاز شد و باب برتری 3 بر 2 میزبان به پایان رسید.

سید برگ برنده ایران

ایران ست نخست را خوب شروع کرد و با اسپک‌ها خوب میلاد عبادی‌پور و بازی‌گردانی معروف در امتیاز 8 بر 7 نخستین وقت استراحت بازی را به نام تیم کشورمان ثبت کرد. درادامه لهستان بازی را به دست گرفت و با 3 امتیاز پیاپی از سرویس نواکووسکی 10 بر 8 پیش افتاد. کار خوب بازیکنان ایران بازی را در امتیاز 11 به تساوی کشاند. سرویس‌های خوب موسوی 2 امتیاز حساس برای ایران به ارمغان آورد در سرویس بعدی سید، فرهاد قائمی کورک را تک دفاع کرد تا در دومین وقت استراحت ایران با امتیاز 16 بر 13 از میزبان پیش بیفتد. بعد از موسوی نوبت به معروف رسید تا با سرویس‌های هدف‌دار امتیاز را 18 بر 14 به سود ایران کند. لهستان 3 امتیاز پیاپی از ایران گرفت تا اختلاف به حداقل برسد و کواچ مجبور به تقاضای وقت استراحت شود. ایران پس از این وقت استراحت فاصله 2 امتیازی را با میزان حفظ کرد تا در امتیاز 21 بر 19 به سود کشورمان، مهدوی جانشین معروف شود و با ورود او شهرام محمودی یک امتیاز سرویس ارزشمند از حریف بگیرد. دفاع عالی موسوی امتیاز 23 را هم برای ایران به ارمغان آورد تا آنتیگا به فاصله یک دقیقه، 2 زمان استراحت تقاضا کند. امتیاز 24 هم با سرویس یاروش که به اوت رفت نصیب ایران شد. لهستان اما 2 امتیاز پیاپی از اسپک و دفاع روی تور گرفت تا امتیاز 24 بر 22 شود. وقت استراحت کواچ روند امتیازگیری لهستان را متوقف کرد تا معروف که به جای خود برگشته بود این‌بار رو به بازی سرعتی بیاورد و از موسوی بازی بگیرد. ضربه مهارنشدنی موسوی در زمین لهستان جا گرفت تا ایران ست نخست را با نتیجه 25 بر 22 به سود خود تمام کند.

 

ماجرای ویدئوچک!

سرویس خوب قائمی دریافت اول لهستان را با مشکل روبرو کرد تا در برگشت محمودی نخستین امتیاز را از حریف بگیرد. حضور بنیک در خط سرویس لهستان 4 امتیاز پیاپی برای لهستان داشت اما تلاش بازیکنان ایران این 3 امتیاز را جبران کرد تا دوتیم در امتیاز 4 برابر شوند. وقت استراحت نخست با برتری 8 بر 7 لهستان به پایان رسید. در ادامه بازهم لهستان 3 امتیاز پیاپی گرفت. این فاصله در ادامه بیشتر هم شد تا لهستان وقت استراحت دوم را با نتیجه 16 بر 11 به نام خود ثبت کند. حضور مهدوی در زمین بازهم چاره‌ساز شد و ایران فاصله را کمتر کرد تا در امتیاز 18 بر 15 به سود لهستان، آنتیگا از نخستین وقت استراحت خود استفاده کند. لهستان بازی خوب خود را ادامه داد تا با امتیاز 24 بر 21 در آستانه پیروزی در ست دوم قرار بگیرد اما ایران با حضور صنوبر 2 سرویس خوب و دو امتیاز گرفت. آنتیگا به امتیاز 23 ایران اعتراض کرد و تقاضای ویدئوچک داد و داوران امتیاز 25 و ست را به لهستان دادند تا این موضوع عصبانیت کواچ و اعتراض وی را درپی داشته باشد. تصاویر تلویزیونی خطای تور معروف را تایید کرد تا ایران در ست دوم با حساب 22 بر 25 بازی را به میزبان واگذار کند.

کوبیاک در نقش کورک!

با شروع ست سوم، علیزاده جای ظریف را در ترکیب ایران گرفت. ایران این ست را هم خوب شروع کرد اما در ادامه میزبان بازی را به دست گرفت با با کار خوب کوبیاک و کورک وقت استراحت نخست را 8 بر 6 به نام خود ثبت کند. بازی خوب لهستان ادامه پیدا کرد تا این وقت استراحت دوم هم با نتیجه 16 بر 11 به سود ایران تمام شود. کوبیاک هم از علیزاده یک امتیاز سرویس گرفت و  معنوی‌نژاد هم روی تور دفاع شد تا لهستان 21 بر 14 از ایران پیش بیفتد. بازی خوب کوبیاک امتیاز 22 را هم برای میزبان کسب کرد. ایران به امتیاز 16 رسید اما کورک یک امتیاز سرویس دیگر گرفت تا لهستان با برتری 21 بر 16 این ست را هم به سود خود تمام کند.

 

کسب نخستین امتیاز لیگ جهانی

در ست چهارم مهدوی پاسور اصلی ایران بود و صنوبر هم از ابتدا به میدان رفت. لهستان در ابتدای این ست امتیازات زیادی گرفت اما کار خوب صنوبر در سرویس و حمله امتیاز را در عدد 10 برابر کرد. کار خوب شاگردان کواچ 2 امتیاز دیگر برای ایران به ارمغان آورد. پس از کسب امتیاز دوازدهم موسوی با کوبیاک دچار درگیری لفظی شد که داور با نشان دادن کارت قرمز به ایرن و لهستان یک امتیاز به هر دو تیم داد. صنوبر روی تور دفاع شد تا دو تیم در امتیاز 14 برابر شوند اما سرویس کورک از تور رد نشد تا امتیاز 15 به ایران هدیه شود. ایران با یک دفاع خوب و اسپک سنگین محمودی وقت استراحت دوم را با نتیجه 16 بر 14 به نام تیم کشورمان ثبت کرد. دفاع خوب عبادی‌پور آنتیگا را در امتیاز 18 بر 15 مجبور به تقاضای وقت استراحت کرد. ایران اما ابتکار عمل را به دست گرفت و صنوبر یک امتیاز سرویس شیرین از لهستان گرفت تا ایران 20 بر 16 پیش بیفتد. ایران امتیاز 21 را گرفت اما عبادی‌پور یک فرصت خوب را از دست داد تا نتیجه 21 بر 19 به سود ایران شود. دو دفاع جانانه موسوی باعث شد ایران 23 بر 21 از حریف پیش بیفتد. سرویس بنیک هم به تور خورد تا ایران به امتیاز 24 برسد. کورک توپ را به دفاع زد تا 22 برای لهستان ثبت شود اما ضربه محمودی در توپ بعدی به امتیاز 25 تبدیل شد تا ایران برنده ست چهارم باشد و نخستین امتیاز لیگ جهانی را به دست آورد.

 

پایان ماراتن به سود میزبان

لهستان ست پایانی را بهتر آغاز کرد و امتیازات متعددی در ابتدای این گیم گرفت تا در امتیاز 6 بر 2 به سود لهستان، کواچ تقاضای وقت استراحت کند. این تدبیر چاره‌ساز نشد و لهستان 2 امتیاز دیگر به دست آورد تا در امتیاز 8 بر 2 زمین دو تیم عوض شود. بازی خوب لهستان و اشتباهات پیاپی ایران ادامه پیدا کرد تا لهستان با نتیجه 15 بر 6 در این ست به پیروزی برسد و 2 امتیاز دیگر به اندوخته‌هایش بیفزاید. ایران هم با این شکست نخستین امتیاز خود را در لیگ جهانی دشت کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز