خبرگزاری کار ایران

گفت‌وگوی اختصاصی سرمربی تیم بسکتبال دانشگاه آزاد با ایلنا

شاهین‌طبع: پشت تیم ملی از بازی مهرام لرزید! / دانشگاه آزاد یک باشگاه تمام معناست

asdasd
کد خبر : ۲۸۱۵۹۲

سرمربی تیم بسکتبال دانشگاه آزاد، جوانی تیم‌اش و غیبت حامد حسین‌زاده را عوامل اصلی از دست دادن قهرمانی لیگ‌ حرفه‌ای می‌داند.

ایلنا- شاید باور این موضوع خیلی سخت بود که مهرام در پسین دیدار لیگ حرفه‌ای بسکتبال فاصله‌ای 21 امتیازی با دانشگاه ایجاد کند. بعید‌تر این‌که دانشگاه در کوارتر چهارم این فاصله را جبران کند و بازی به وقت اضافه کشیده شود. این فینال سراسر هیجان سال‌ها در اذهان بسکتبالی‌های ایران می‌ماند. این‌که چه چیزی باعث شد دانشگاه در جنگی نابرابر و در حالی‌که تا آستانه فتح جام پیش رفته‌ بود، در ثانیه‌های پایانی ناکام بماند و دیگر اتفاقات مجموعه دیدارهای فینال لیگ حرفه‌ای، پرسش‌هایی بود که باید پاسخ آن‌‌را از یک نفر می‌شنیدیم. مهران شاهین‌طبع مرد نخست نیمکت دانشگاه.

لیگ حرفه‌ای با قهرمانی مهرام به پایان رسید اما دیدار پایانی برای دانشگاه خیلی دراماتیک تمام شد. چه اتفاقی باعث شد پس از جبران 21 امتیاز، نتوانید جام قهرمانی را بالای سر ببرید؟

پیش از هرچیزی باید قهرمانی مهرام را به مجموعه این باشگاه و مدیریت آن‌ تبریک بگویم. درباره پرسش شما هم باید بگویم در لحظات پایانی آن دیدار، تجربه نیمکت مهرام به کمک این تیم آمد. نفرات جانشین دانشگاه، بازیکنان جوانی بودند و در طول فصل کمک زیادی به ما کردند اما در آن لحظات سرنوشت‌ساز این تجربه نیمکت‌نشینان مهرام بود که با وجود بیرون رفتن حدادی و دین نقش مهمی بازی کرد.

اما شما 3 بار مهرام را شکست دادید و در آستانه قهرمانی بودید. چه موضوع دیگری علاوه بر جوانی دانشگاه جام را از شما گرفت؟

شما دیدید که ما از دیدار سوم مرحله فینال حامد حسین‌زاده گارد اصلی تیم را از دست دادیم. متاسفانه پارگی عضله همسترینگ، حامد را از ما گرفت. نیازی نیست بگویم حسین‌زاده چه نقش تاثیرگذاری در تیم ما داشت. او تحرک فوق‌العاده‌ای در زمین داشت و از ارکان دانشگاه به حساب می‌آمد. ما مجبور شدیم در بازی سوم 30 و چند دقیقه از آرن داودی بازی بگیریم. حامد در بازی چهارم با وجود درد شدید و به زور آمپول غیرتمندانه دقایق کمی برای ما بازی کرد اما باید اعتراف کنم ما حسین‌زاده را در 3 بازی آخر از دست داده بودیم. دست‌مان هم روی نیمکت باز نبود. به عبارت بهتر بازیکنی که تجربه حامد را داشته باشد، روی نیمکت ما نبود که جای خالی او راحس نکنیم. ما در کوارتر سوم بازی پایانی دفاع پراشتباهی داشتیم و عملکرد ضعیف‌مان در این ناحیه باعث برتری 21 امتیازی مهرام شد. فکر می‌کنم این موضوع از نظر روحی به ما ضربه زد و بازیکنان دانشگاه گمان نمی‌کردند بتوانند آن فاصله را جبران کننند. ضمن این‌که نباید از خوش‌اقبالی مهرام هم غافل شویم. شما دیدید در ثانیه‌های پایانی بازیکنی 2 ضربه آزاد سرنوشت‌ساز را برای مهرام به ثمر رساند که پرتاب‌های زیادی را پیش از آن از دست داده بود.

 

مصطفی هاشمی، سرمربی مهرام پس از قهرمانی حرف‌هایی علیه شما...

سوال بعدی لطفاً!

 

خیلی‌ها معتقدند مصاف مهرام و دانشگاه از لحاظ بازیکن و امکانات جنگ نابرابری بود، این موضوع را تایید می‌کنید؟

من که قهرمانی مهرام را تبریک گفتم اما آن‌ها باید بدانند با چه تیمی و در چه شرایطی بازی کردند. پشت تیم ملی بسکتبال با این بازی مهرام لرزید! آن‌ها 80 درصد از پیکره اصلی تیم ملی را در اختیار دارند. حالا به این مجموعه یک خارجی خوب (تاکوان دین) را هم اضافه کنید. نه! پیروزی مهرام مقتدرانه نبود! تیم ملی ما باید در عرصه‌های مهم و سرنوشت‌سازی ظاهر شود. در هر صورت این بازی‌ها دستاوردهای خوبی برای ما داشت. تیم ملی ما به انرژی نیاز دارد و باید فکری به حال آن کرد.

دانشگاه در دیدار پایانی چهره بازنده نداشت. این از جبران 21 امتیاز برابر مهرام پیدا بود.

(مکث می‌کند) نه این از ضعف من ناشی می‌شود نه قدرت ما! ممنون که به دلیل جبران 21 امتیاز دانشگاه را تمجید می‌کنید اما من یک پرسش دارم. چرا ما باید 21 امتیاز عقب بیفتیم؟! شاگردانم هرچه داشتند رو کردند اما من از جبران آن فاصله امتیاز احساس غرور نمی‌کنم. عقب افتادن ما محصول عملکرد ضعیف من کنار زمین بود. من برخی مشکلات تیمم را با شما در میان گذاشتم اما تاکید می‌کنم آن دیدار برای من افتخارآمیز نیست. ما باید شانه به شانه مهرام حرکت می‌کردیم. در دیداری که نتوانید پا به پای حریف پیش بروید، محکوم شکست می‌شوید. به هرحال خوشحالم یک پای فینالی بودیم که در سطح بالایی برگزار شد و در سال‌های گذشته بی‌نظیر بود.

سایت آسیا بسکت، بهترین‌های ایران را انتخاب کرد اما از دانشگاه تنها نام فیلیپ و رایان ریچاردز، ‌آن‌هم در تیم دوم منتخب لیگ حرفه‌ای گنجانده شده است. این موضوع را چطور ارزیابی می‌کنید؟

(می‌خندد) خب این چیز بدی نیست. نشان می‌دهد تیم ما واقعاً تیم بود و کار گروهی را در سرلوحه عملکرد خود قرار داده بود. درباره آن سایت‌ هم باید بگویم آن‌ها نظر خودشان را دارند که محترم است. خوشحالم یک تیم واقعی داشتم که 80 درصد کل لیگ را در صدر جدول بود.

رایان ریچاردز و فیلیپ ویدنف هم که از ایران رفتند. آن‌ها را روزی دوباره در ایران می‌بینیم؟

من باید از هردوی آن‌ها تشکر کنم. رایان و فیلیپ چه از نظر فنی، چه از نظر اخلاقی نظرمان را جلب کردند و خاطرات خوبی از هم داریم. آن‌ها حالا بازیکنان آزاد به حساب می‌آیند و بازگشت آن‌ها بستگی به سرمایه‌گذاری دانشگاه آزاد دارد. به هرحال خوشحالم در مجموعه‌ای حضور دارم که باشگاهی به تمام معناست. دانشگاه آزاد در بیش از 20 رشته ورزشی تیم‌داری می‌کند و افتخارش این است که با بودجه کم، نتایج خوبی می‌گیرد.

 

و درباره مربیگری تیم ملی.

هیچ صحبتی با من در این زمینه نشده است و از تصمیمات فدراسیون بی‌خبرم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز