خبرگزاری کار ایران

عضو فراکسیون ورزش‌مجلس مطرح کرد:

نظارت قانونی برای جلوگیری از فساد در فوتبال/عدالت رعایت نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۸۰۷۸۱

عضو هیأت رئیسه فراکسیون ورزش مجلس از ضرورت ارائه لایحه‌ای برای جلوگیری از عدم رعایت سقف قرارداد و جلوگیری از فساد در فوتبال خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین گروسی با اشاره به نگاه نظام جامع باشگاه‌داری درباره سقف قراردادها اظهار داشت: بیشتر قراردادهایی که در باشگاه‌های فوتبال با بازیکنان مطرح بسته می‌شود سوری بوده و در واقع سقف‌قرارداد در آن‌ها رعایت نمی‌شود؛ دراین قراردادها رقمی نوشته می‌شود تا نشان دهند قانون را رعایت کرده‌اند ولی باشگاه‌ها توافقات دیگری با بازیکنان انجام می‌دهند که مبلغ بیشتری از آن‌چه به عنوان سقف تعیین شده دریافت می‌کنند.

نماینده مردم شهریار اضافه کرد: ما نظام جامع باشگاه‌داری داریم و به دنبال این هستیم لایحه‌ای تصویب شود که نظارت‌ها بیشتر شده و از فساد در باشگاه‌های فوتبال جلوگیری به عمل آید.

عضو کمیسیون صنایع مجلس درباره آسیب‌هایی که تاکنون به دنبال عدم رعایت‌قانون در این‌باره صورت گرفته٬ اظهار داشت: این موضوع باعث‌شده جوانان با استعداد شناسایی نشوند و بنابراین از ورود آن‌ها به فوتبال حرفه‌ای جلوگیری به عمل آمده، در حالیکه اگر به این جوانان فرصت داده شود حتی در باشگاه‌های اروپایی به ستاره تبدیل می‌شوند ولی متأسفانه عدالت رعایت نشده و افرادی در این بین به حق‌شان نرسیده‌اند.

گروسی درباره باشگاه‌هایی که خصوصی‌بودن را توجیهی برای قراردادهای میلیاردی خود بیان می‌کنند، گفت: فرقی نمی‌کند باشگاهی خصوصی باشد یا دولتی در هر صورت قانون باید رعایت شود. به عنوان مثال ما در بحث آموزش هم مدارس دولتی و هم غیرانتفاعی داریم این دلیلی نمی‌شود که بخش خصوصی تابع قانون نباشد. قوانین درباره باشگاه‌های فوتبال باید در جهت استعدادیابی و جلوگیری از فساد و رعایت نشدن عدالت باشد.

عضو هیأت رئیسه فراکسیون ورزش مجلس درباره واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس نیز بیان داشت: من فکر می‌کنم نباید در این‌ باره عجولانه تصمیم گرفت. ما باید از کارشناسان داخلی و حتی خارجی متبحر در خصوص این طرح استفاده کنیم تا تغییری در شیوه واگذاری ایجاد شود و به هدف مورد نظر که حل مشکلات این باشگاه‌هاست دست یابیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز