خبرگزاری کار ایران

از جیب خودم برای تیم ملی خرج کردم؛

دزاشیبی: باندبازها به اهداف‌شان در تیم ملی نرسیدند/ مدیر فنی ابزارهای نظارتی خودش را دارد

asdasd
کد خبر : ۲۸۰۷۱۸

مسئول هماهنگی سابق تیم های ملی کاراته گفت: این که گفته می شود استاد آرین خو در مسابقات انتخابی و همچنین تمرینات تیم‌های ملی حضور نداشته، کذب محض است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در شرایطی که تنها چند ماه از حضور " محمد آرین خو " به عنوان مدیر تیم های ملی کاراته می گذشت و کادر فنی تیم های ملی مردان و زنان کشورمان در رده های سنی مختلف مشخص شده بودند، اوایل هفته جاری، مدیر فنی تیم های ملی به همراه مربیان به صورت دسته جمعی استعفاء دادند.

در مورد دلایل استعفای دسته جمعی آرین خو و همکارانش در تیم های ملی کاراته، اگر چه شفاف سازی نشد و بیشتر شاهد کلی گویی‌هایی از سوی دو طرف بودیم، اما آن چه مشخص است این اتفاق علت های خاص خود را دارد. مستعفی های تیم ملی از دخالت های مسئولان فدراسیون، بی اخلاقی ها و همچنین مسائل مالی می گویند. در آن سوی میدان هم مسئولان فدراسیون دلایل خاص خود را دارند. از جمله این که مدیر فنی‌تیم های ملی در انتخابی ها و همچنین بر سر تمرینات ملی پوشان حضور مستمر نداشته است.

مجید محمد دزاشیبی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، ابتدا در مورد استعفای دسته جمعی مدیر فنی و مربیان تیم های ملی کاراته خاطر نشان کرد: نظر خاصی در این باره ندارم. البته استاد آرین خو و سایر مربیان در این چند روز دلایل خود را مطرح کردند. با این حال باید بگویم که همکاری در تیم ملی هم باید از سوی فدراسیون با سازوکارهای مناسب همراه باشد و هم از طرف مجموعه تیم ملی که اگر هر یک از این دو بخش به طور کامل انجام نشود، برنامه های تیم ملی اجرا نخواهد شد.

وی افزود: در هر مجموعه ای به هرحال مشکلات و نارسایی هایی وجود دارد که در این میان، همسو نبودن تفکرات، مسائل اخلاقی و حتی فنی اهمیت زیادی دارد.

مسئول هماهنگی سابق تیم های ملی کاراته با بیان این که در مدت حضور آرین خو، گام های بلندی برای اخلاق مداری در تیم ملی برداشته شد، ادامه داد: آنهایی که در تیم ملی باند درست کرده بودند و به دنبال کارهای جناحی و حتی مالی بودند، در این مدت به اهداف خود نرسیدند.

دزاشیبی در پاسخ به این سئوال که آرین خود در هنگام قبول پست مدیر فنی تیم های ملی کاراته اعلام کرد که در انتخاب همکاران خود و همچنین مربیان تیم ملی نگاه سبکی ندارد، اما برخی مربیان تیم ملی از جمله خود شما از سبک او بودید، یادآور شد: هیچ کدام از اعضای کادر فنی تیم های ملی از سبک او نبودند. فقط " عبدالمحمدی" (مربی سابق تیم ملی نوجوانان و جوانان) از سبک آرین خو بود که او هم در همان روزهای اول کارش، استعفاء داد.

نایب رئیس (سابق) هیات کاراته استان تهران همچنین در مورد این که آرین خو در دو مسابقه انتخابی تیم ملی در کرمانشاه و شیراز حضور نداشته و در زمان برگزاری این رقابت‌ها در مسابقات سبک خودش در اصفهان حضور داشته است، گفت: مدیر فنی تیم های ملی برای خودش ابزارها و نفراتی دارد که از آنها استفاده می کند. وی 7 نفر را انتخاب کرده بود که در مسابقات انتخابی تیم ملی در شیراز بر نحوه مبارزات کاراته کاها نظارت داشته باشند. چرا که یک نفر به تنهایی نمی تواند در تمامی مسابقات حضور همزمان داشته باشد.

وی تصریح کرد: در خصوص حضور مدیر فنی تیم های ملی در مسابقات سبک خودش باید بگویم که رقابت های سبک استاد آرین خو، 28 فروردین در شهرستان خمین برگزار شد، در حالی که انتخابی تیم ملی قبل از عید برگزار شد.

دزاشیبی در مورد عدم حضور مدیر فنی سابق تیم های ملی کاراته در مسابقات کاتای انتخابی تیم ملی در شهرستان صفادشت نیز اظهار داشت: به جای ایشان بنده در آن مسابقات حضور داشتم.

مسائل مالی مورد دیگری بود که در استعفای دسته جمعی مدیر فنی و مربیان تیم های ملی کاراته مطرح شده است. مسئول هماهنگی سابق تیم های ملی کاراته در این باره نیز افزود: در روز امضای قرارداد استاد آرین خو با فدراسیون کاراته بنده نیز در فدراسیون حضور داشتم. هیچ کس صحبتی از 5 میلیون یا کمتر و بیشتر نکرد. خود من نه تنها هیچ حقوقی از فدراسیون نگرفتم، بلکه از جیب خودم هم برای تیم ملی خرج کردم.

دزاشیبی با اشاره به این که مسائل مهم و راهبردی در استعفای مدیر فنی و مربیان تیم های ملی کاراته دخیل بودند، گفت: به خاطر این که موارد کلی و راهبردی باعث استعفای استاد آرین خو و کادر فنی تیم های ملی شدند، بزرگان کاراته چندان به این مساله ورود نکردند. البته برخی افراد برای این که خود را مطرح کنند، مسائلی را بیان کردند که اهمیت چندانی ندارد.

نایب رئیس سابق هیات کاراته استان تهران در پایان در مورد این که گفته می شود پس از استعفاء از تیم ملی، همکاری خود با هیات کاراته تهران را نیز قطع کرده اید، یادآور شد: به خاطر مشغله ای که در تیم ملی داشتم، نتوانستم در خدمت هیات کاراته تهران باشم هرچند که فکر هم نمی کنم دیگر بتوانم به کار خود در هیات کاراته تهران ادامه دهم.   

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز