خبرگزاری کار ایران

نقبی به گذشته‌ای پر ماجرا؛

صفایی‌فراهانی و ماجرای راه‌اندازی فیفای‌اسلامی/آقایان شناختی از فضای بین‌المللی نداشتند

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال با گذشت یک دهه از مطرح شدن فیفای اسلامی از سوی رئیس وقت سازمان تربیت بدنی به این اظهارنظر واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پس از جام جهانی 2006 آلمان و برکناری محمد دادکان از ریاست فدراسیون فوتبال از سوی محمد علی‌آبادی، بحث دخالت دولت در فوتبال بالا گرفت و باعث شد فدراسیون بین المللی فوتبال(فیفا) در واکنشی متقابل تمامی فعالیت‌های بین المللی فدراسیون فوتبال کشورمان را به حالت تعلیق درآورد.

رئیس وقت سازمان تربیت‌بدنی در روزهایی که بحث تعلیق فوتبال ایران شدت گرفته بود در اظهارنظری عجیب و غیرمنتظره اعلام کرد در صورت عملی‌شدن تعلیق فوتبال، ایران از عضویت فیفا خارج خواهد شد و به طور مستقل به فعالیت خود ادامه خواهد داد چراکه این کار فیفا مداخله در امور داخلی کشورهاست! وی صراحتا اعلام کرد«فیفا نمی‌تواند در تصمیمات داخلی فدراسیون دخالت کند. مگر فیفا کیست؟ ما خودمان با همکاری کشورهای اسلامی یک فیفای اسلامی تشکیل می‌دهیم».

محسن صفایی‌فراهانی که پس از تعلیق فدراسیون‌فوتبال از سوی فیفا به عنوان رئیس کمیته انتقالی فدراسیون برگزیده شد تا پس از تدوین اساسنامه جدید مقدمات برگزاری مجمع انتخاباتی ریاست فدراسیون فوتبال زیر نظر فیفا را فراهم کند، پس از حدود یک دهه از طرح این موضوع اظهارات خواندنی دارد .

وی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایلنا می‌گوید: به یاد دارم زمانی که به عنوان نماینده‌فیفا برای دوره تعلیق فوتبال به فدراسیون بازگشتم، یکی از مسئولان وقت آن زمان به من گفت مگر فیفا کیست؟ ما خودمان یک فیفای اسلامی راه می‌اندازیم!

وی ادامه داد : به نظر من مهم بیان این حرف است که نشان می‌دهد مسئول مربوطه یا همکاران وی چه میزان از محیط و مقرارت بین‌المللی شناخت داشتند. وقتی دانش و تفکر این‌چنینی است، اقداماتی انجام می‌شود که ناشی از این ناتوانایی و ناآشنایی نسبت به مسائل است.

کد خبر : ۲۷۹۶۴۲