خبرگزاری کار ایران

یادداشتی به حاشیه‌های یک فدراسیون؛

جامه جودو در «آتش‌اختلاف»!

اختلاف‌نظر رییس و نایب‌رییس فدراسیون جودو درباره برکناری یا ابقای کادر فنی تیم ملی، تاتامی این رشته رزمی را به محل جنگ قدرتی بدل کرد که به نظر همچنان ادامه‌دار خواهد بود!

پس از اتمام مسابقات جودوی قهرمانی آسیا که با تک مدال برنز سعید ملایی برای ایران همراه بود، شایعاتی درباره تغییرات زودهنگام در کادر فنی تیم ملی جودو به گوش می‌رسید، تصمیمی که از همان ابتدا مشخص بود چه کسانی نقش اصلی را در آن ایفا می‌کنند.

بالاخره صبح روز شنبه سوم خردادماه نایب‌رییس فدراسیون جودو از برکناری مجید زارعیان خبر داد و گفت:«با توجه به نتایج ضعیف جودو در قهرمانی آسیا تصمیم گرفتیم سکان هدایت تیم‌ملی را به فرد دیگری بسپاریم اما کار در همین‌جا تمام نشد». ساعاتی بعد سایت فدراسیون‌جودو روی خروجی خود از وتو کردن تصمیم میراسماعیلی از سوی رییس فدراسیون خبر داد و نوشت: «هرگونه تصمیمی و یا نظری درباره عزل مربیان تیم‌ملی وجاهت قانونی ندارد و هر تصمیمی در این زمینه باید در شورای فنی تایید شود».

این اتفاق آنچنان عجیب بود که مشخص شد درون فدراسیون کشمکشی وجود دارد که بر سر موضوع کادر فنی تیم ملی علنی شد و تصمیم نایب‌رییس و مدیر سازمان تیم‌های ملی جودو در برکناری کادر فنی بلافاصله وتو شد و رییس فدراسیون این تصمیم را رد کرد. شاید حتی خود مسئولین فدراسیون جودو هم نمی‌دانند چه اتفاقی در حال رخ دادن است. یک نفر سرمربی تیم ملی را کنار می‌گذارد و نفر بعدی او را به تیم‌ملی بر می‌گرداند.

اینکه عملکرد زارعیان در این مدت خوب یا بد بوده به کنار اما قطعا یک سرمربی برای اینکه بتواند کارش را بدون مشکل و دغدغه انجام دهد نیاز به حاشیه امنیت دارد که گویا این موضوع برای فدراسیون جودو تعریف نشده است.در روزهایی که جودوکاران ایرانی روی تاتامی‌های آسیایی و جهانی با شکست‌های پیاپی مواجه می‌شوند، مسئولین کشوری جودو به جای اینکه با وفاق و یکدلی این مشکلات را برطرف سازند با اتخاذ تصمیماتی احساساتی، خود به حاشیه‌های جودو دامن می‌زنند.

آیا بهتر نیست کمی منافع‌ملی به منافع‌شخصی ترجیح داده شود تا این روزهای تاریک سپری شده تا شادی به اردوی یأس‌آلود جودو هم بیاید؟به هر ترتیب دل ما مثل سیر و سرکه برای جودو می‌جوشد و امیدواریم هر چه زودتر این مشکلات برطرف شود تا این رشته المپیکی را در روزهای اوج ببینیم.

کد خبر : ۲۷۹۴۱۲