خبرگزاری کار ایران

هفته پایانی بوندس لیگا

خداحافظی کلوپ تلخ شد/ بایرنی‌ها جشن قهرمانی گرفتند/ سقوط هامبورگ و هرتا برلین به اوورلیگا

asdasd
کد خبر : ۲۷۹۰۶۸

تیم فوتبال بورسیا دورتموند علی‌رغم پیروزی در دیدار پایانی‌اش برابر وردربرمن از صعود به لیگ اروپا بازماند و تیم‌های هرتابرلین و هامبورگ هم به اوورلیگا سقوط کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هفته سی و چهارم و پایانی رقابتهای بوندسلیگا آلمان از ساعت ۱۸ امروز شنبه به طور همزمان برگزار شد که یکی از مهم ترین دیدار دو تیم بورسیا دورتموند و وردربرمن به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار در نهایت با پیروزی 3 بر 2 شاگردان یورگن کلوپ همراه شد.

سیاه‌ و زرد های وستفالن که شانس حضور در رقابت های لیگ اروپا را داشتند با این پیروزی هم نتوانستند اروپایی شوند. در دیگر دیدار آگزبورگ با نتیجه 3 بر یک مونشن گلادباخ را شکست داد تا شاگردان کلوپ در پایان فصل ناکام بمانند.

شین جی کاگاوا (۱۵) و پیر امریک اوبامیانگ (۱۷) و هنریک مخیتاریان (۴۲) سه گل تیم دورتموند را در این دیدار به ثمر رساندند و دلوین اوزتونالی (۲۶) و تئودور گبره سلاسی (۸۵) برای برمن گلزنی کرد ند. این آخرین حضور یورگن کلوپ روی نیمکت دورتموند بود. این مربی دوست داشتنی بعد از بازی با هواداران دورتموند خداحافظی کرد.

تیم بایرن مونیخ هم در ورزشگاه آلیانز آرنا برابر ماینتس ۲ بر صفر برنده شد.رابرت لواندوفسکی (۲۵ - پنالتی) و باستین شواین اشتایگر (۴۸) زننده گل‌های بایرن بودند. این برد بعد از سه باخت متوالی به دست آمد تا پپ گواردیولا و شاگردانش پایان خوشی در این فصل داشته باشند.

بایرنی‌ها بلافاصله پس از این دیدار در حضور هودارانشان جشن قهرمانی برپا کردند.

از نکات جالب دیگر می‌توان به سقوط تیم‌های پرطرفدار هرتابرلین و هامبورگ (تیم‌هایی که علی دایی، مهدی مهدوی‌کیا و رسول خطیبی در آن‌ها بازی‌ کرده‌اند) اشاره کرد. این دو تیم همراه فرایبورگ و پادربورن به اوورلیگا سقوط کردند.

نتایج کامل دیدارهای روز پایانی به شرح زیر است:

* بایرن مونیخ ۲ - ماینتس صفر

* دورتموند ۳ - وردربرمن ۲

* مونشن گلادباخ یک - آگزبورگ ۳

* کلن ۲ - وولفسبورگ ۲

* فرانکفورت ۲ - لورکوزن یک

* هامبورگ ۲ - شالکه صفر

* هانوفر ۲ - فرایبورگ صفر

* هوفن هایم ۲ - هرتابرلین یک

* پادربورن یک - اشتوتگارت ۲

 

جدول رده‌بندی بوندس لیگا:

۱- بایرن مونیخ ۷۹ امتیاز

۲- وولفسبورگ ۶۹ امتیاز

۳- مونشن گلادباخ ۶۶ امتیاز

۴- لورکوزن ۶۱ امتیاز

۵- آگزبورگ ۴۹ امتیاز

۶- شالکه ۴۸ امتیاز

......................................

۱۵- هرتابرلین ۳۵ امتیاز (تفاضل گل ۱۶-)

۱۶- هامبورگ ۳۵ امتیاز (تفاضل گل ۲۵-)

۱۷- فرایبورگ ۳۴ امتیاز

۱۸- پادربورن ۳۱ امتیاز

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز