خبرگزاری کار ایران

دبیرکل کمیته ملی المپیک خبر داد:

رئیس شورای المپیک آسیا پنجشنبه به تهران می‌آید/ ورود میهمانان ویژه از فردا

asdasd
کد خبر : ۲۷۸۰۸۰

دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت که شرکت کنندگان در نشست هیات اجرایی شورای المپیک آسیا بامداد فردا (چهارشنبه ) وارد تهران می شوند.

به گزارش ایلنا ، شاهرخ شهنازی صبح امروز (سه شنبه) در جمع خبرنگاران در مورد چگونگی برپایی شصت و ششمین نشست هیات اجرایی شورای المپیک آسیا در تهران افزود: این اجلاس پس از پیروزی انقلاب برای نخستین بار است که در تهران برگزار می شود و با توجه به اهمیت آن تاثیر زیادی در بخش های اجتماعی، ورزشی و حتی سیاسی کشور می گذارد .

وی یاداور شد که شرکت کنندگان در نشست هیات اجرایی شورای المپیک آسیا بامداد فردا (چهارشنبه ) وارد تهران می شوند و به طور رسمی مورد استقبال قرار خواهند گرفت .

نشست هیات اجرایی شورای المپیک آسیا روز پنج شنبه در هتل آزادی تهران برگزار می‌شود.

شهنازی گفت : این نشست سال گذشته در کره جنوبی برگزار شده بود و کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک در حاشیه بازی های آسیایی 2014 اینچئون کره جنوبی در دیداری با رئیس شورای المپیک آسیا، پیشنهاد این میزبانی را مطرح کرد که با موافقت شیخ احمد صباح روبرو شد.

وی با بیان این که کمیته ملی المپیک از اواسط دی ماه 93 ستادی برای میزبانی این نشست تشکیل داده است ، گفت: در این ستاد 5 کمیته تشکیل شد و در این ستاد هر هفته دو جلسه برای برپایی این میزبانی برگزار شد.

دبیرکل کمیته ملی المپیک خاطرنشان کرد که در نشست هیات اجرایی شورای المپیک آسیا روسای کمیته های ملی المپیک 10 کشور شامل برونئی، قزاقستان، کویت، سوریه، ماکائو، هنگ کنگ، سریلانکا و دیگر کشورها به همراه برخی دبیران کل این کمیته ها حضور دارند و همچنین رئیس فدراسیون بین المللی ووشو که نایب رئیس شورای المپیک آسیا نیز است در تهران حضور می یابد.

دبیرکل کمیته ملی المپیک افزود: علاوه بر آنها رئیسان کمیته های مختلف شورای المپیک نظیر کمیته های پزشکی، ورزش و محیط زیست، ورزشکاران، بانوان و ورزش و همگانی حضور دارند.

وی در مورد نحوه برگزاری این نشست نیز گفت : شیخ احمد صباح صبح روز پنج شنبه وارد فرودگاه امام (ره) می شود بلافاصله در این اجلاس که راس ساعت 10:30 پنج شنبه (31 اردیبهشت) در محل هتل آزادی آغاز می شود، حضور می یابد.

شهنازی ادامه داد: در ابتدای این نشست کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک به میهمانان خیر مقدم می گوید وسپس شیخ احمد صباح سخنرانی می کند. همچنین نایب رئیسان پنج گانه این شورا نیز گزارش عملکرد مناطق خود را ارایه می دهند و پس از آن رئیسان کمیته های مختلف نیز گزارش های خود را مطرح می کنند.

به گفته شهنازی ارائه گزارش توسط رئیس کمیته هماهنگی بازی های آسیایی 2018 جاکارتا اندونزی و گزارش بازی های آسیایی ساحلی 2016 ویتنام از دیگر برنامه های این نشست است.

وی ادامه داد: همچنین ارایه گزارش در مورد رقابت های زمستانی 2017 به میزبانی ژاپن، بازی های آسیایی داخل سالن در ترکمنستان و کمیته های چهارده گانه از دیگر برنامه های این نشست است.

شهنازی افزود : همچنین در این نشست سمیناری برای خبرنگاران به منظور متصل شدن به شبکه بین المللی کمیته بین المللی المپیک OIC در اجلاس اخیر ماکائو برگزار می شود .

به گفته وی همزمان با برپایی نشست هیات اجرایی شورای المپیک آسیا ، 30 نشست جنبی برپا می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز