خبرگزاری کار ایران

۴ مدال المپیک دو از دسترس نیست

کرمی: این نسل تکواندو می‌تواند تا سال‌ها قدرت اول دنیا بماند/کره‌ای‌ها افت کرده‌اند

asdasd
کد خبر : ۲۷۸۰۴۳

ملی‌پوش سابق تکواندوی ایران گفت: از اینکه تکواندو توانست مجددا لبخند را روی لب مردم عزیز کشورمان بنشاند خوشحالم.

یوسف کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره قهرمانی تیم‌ملی تکواندو در رقابت‌های قهرمانی جهان اظهار داشت: در ابتدا این موفقیت بزرگ را به تمام مردم ایران و خانواده بزرگ تکواندو تبریک عرض می‌کنم. خیلی خوشحالم تیم ملی تکواندو به آن بلوغ تاکتیکی مد نظر کادر فنی رسیده و امیدوارم با ادامه این روند شاهد کسب 4 مدال خوش‌رنگ در المپیک 2016 ریو باشیم.

وی افزود: واقعا تکواندوکاران ایران عملکرد خوبی داشتند و حتی آنهایی که به مدال نرسیدند با حضور در مرحله یک‌چهارم نهایی، امتیازات مناسبی به دست آوردند. به هر حال برای رسیدن به قهرمانی جهان تک امتیازها هم حائز اهمیت هستند.

کرمی در پاسخ به این سوال که مهمترین رقیب ایران برای قهرمانی را چه کشوری می‌دانست، گفت: از همان ابتدا روسیه را تنها حریف ایران در راه قهرمانی می‌دانستم زیرا تکواندوی کره مدتی است افت کرده و سایر کشورها به سرعت در حال پیشرفت هستند. فکر می‌کنم بعد از طلای حجی‌زواره بیش از نیمی از راه قهرمانی را طی کردیم و خداراشکر با اقتدار بر بلندای تکواندوی جهان تکیه زدیم.

وی درباره اینکه آیا تیم ایران می‌تواند در المپیک 2016 موفقیت‌های فعلی را تکرار کند؟ گفت: المپیک یک دنیای دیگر است. باور کنید ساده‌ترین مسابقه در المپیک هم شرایط خاص خودش را دارد و این را تنها کسانی که در این میدان بزرگ حضور داشته‌اند درک می‌کنند. با این حال ایمان دارم می‌توانیم 4 مدال المپیک را هم به ویترین افتخارات تکواندوی ایران اضافه کنیم.

قهرمان سابق تکواندوی جهان عنوان کرد: میانگین سنی تیم ما بسیار پایین است و این موضوع به این معناست که این نسل تکواندو می‌تواند تا سال‌ها قدرت اول دنیا باشد. حالا که ما قدرت خود را نشان دادیم نوبت مسوولان ورزش کشور است که به حمایت تکواندوی ایران بشتابند تا بتوانیم قدرت اول تکواندوی جهان باقی بمانیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز