خبرگزاری کار ایران

تکواندوی قهرمانی جهان-روسیه؛

3 تکواندوکار کشورمان حذف شدند/ روز بی‌مدال ایران در تراکتور

asdasd
کد خبر : ۲۷۷۴۷۱

روز پنجم مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان برای ایران خوب نبود چراکه هر 3 نماینده کشورمان با شکست مقابل رقبای خود از گردونه رقابت‌ها کنار رفتند.

به گزارش ایلنا، پنجمین روز از بیست و دومین دوره مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان (G12) با برگزاری مرحله‌مقدماتی اوزان 73-کیلوگرم زنان و 87- و 87+کیلوگرم مردان از صبح امروز (شنبه) در ورزشگاه "تراکتور" شهر چلیابیسنک آغاز شد.

سجاد مردانی، تکواندوکار وزن 87+کیلوگرم کشورمان، پس از  استراحت در دور اول، در نخستین گام به مصاف"مارتین سدراس" از جزایر سیسیل رفت و در کمتر از 30 ثانیه در راند اول حریفش را ناک اوت کرد.

مردانی در ادامه رو در روی "روبلیز دسپایگن" از کوبا قرار گرفت که در پایان 3 راند مبارزه نزدیک و نفس‌گیر در نهایت 5 بر 4 نتیجه را واگذار کرد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. این بازیکن کوبایی مدال برنز المپیک و جهان را در کارنامه دارد.

 3 تکواندوکار کشورمان حذف شدند/ روز بی‌مدال ایران در تراکتورهمچنین هانیه اخلاقی تکواندوکار وزن 73-کیلوگرم کشورمان که در نخستین گام به مصاف "اسنا ایدین" از ترکیه(دارنده مدال برنز رقابت‌های قهرمانی جهان 2009) رفته بود  در راند طلایی به برتری رسید و راهی دور دوم شد اما در این مرحله نتیجه را به "جکی گالووی" از امریکا واگذار کرد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

 3 تکواندوکار کشورمان حذف شدند/ روز بی‌مدال ایران در تراکتور

امید عمیدی تکواندوکار وزن 87- کیلوگرم کشورمان نیز که در نخستین گام، "نیونگسا مالاندا" از کنیا را پیش رو داشت به دلیل حاضر نشدن این ورزشکار در این مبارزه، برنده علام شد و راهی دور بعد شد. نماینده کشورمان در دور دوم به مصاف "کیا چانگ" از چین تایپه(دارنده مدال برنز مسابقات قهرمانی آسیا) رفت که در ثانیه های پایانی و با اختلاف یک امتیاز، 14-13 نتیجه را واگذار کرد و گردونه مسابقات حذف شد.

تیم ملی تکواندوی کشورمان تاکنون در بخش مردان توسط فرزان عاشورزاده و مسعود حجی‌زواره، 2 مدال طلا را به نام خود ثبت کرده است.

این دوره از مسابقات ار روز 22 اردیبهشت ماه در 8 وزن جهانی با حضور ۸۷۵ تکواندوکار از 136 کشور به میزبانی روس‌ها آغاز و دوشنبه (28 اردیبهشت ماه) به پایان می رسد. تیم ملی کشورمان در بخش مردان در تمامی اوزان و در بخش زنان در 5 وزن حضور پیدا کرده است.

به نفرات اول این مسابقات 120 امتیاز، نفرات دوم 72 امتیاز و نفرات سوم 43.20 امتیاز برای افزایش امتیازات رنکینگ المپیکی، در راستای کسب سهمیه المپیک ریو 2016 تعلق خواهد گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز