خبرگزاری کار ایران

در آستانه لیگ‌جهانی والیبال

کار دشوار شاگردان کواچ در سومین حضور/ جام‌خواهی برزیل در خانه

مرحله نهایی لیگ جهانی والیبال از 24 تا 28 تیرماه (۱۵ تا ۱۹ July) به میزبانی برزیل برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، لیگ‌جهانی والیبال سال ۲۰۱۵ از هشتم خردادماه با حضور ۳۲ تیم در 3 سطح برگزار می‌شود که ۱۴۴ مسابقه در 3 سطح این رقابت‌ها برگزار خواهد شد.

8 تیم برتر جهان در سطح یک این رقابت‌ها در 2 گروه، مسابقات دور مقدماتی خود را پیگیری می‌کنند که تیم‌های ایتالیا، برزیل، صربستان و استرالیا در گروه یک و تیم‌های ایران، روسیه، آمریکا و لهستان در گروه دوم با هم رقابت می‌کنند.

از گروه اول این مسابقات دو تیم به مرحله‌نهایی صعود خواهند کرد و از گروه سوم به دلیل حضور برزیل میزبان مرحله نهایی در این گروه 3 تیم راهی مرحله نهایی خواهند شد.

همچنین قهرمان لیگ‌جهانی در سطح‌دوم نیز به عنوان تیم ششم مرحله نهایی لیگ‌جهانی در سطح یک در این رقابت‌ها که به میزبانی شهر ریودوژانیرو برزیل برگزار می‌شود، شرکت می‌کند. ۱۲ تیم در مسابقات سطح 2 لیگ جهانی برای یک سهمیه مرحله نهایی تلاش خواهند کرد.

6 تیم مرحله نهایی ابتدا در دو گروه به مصاف هم می‌روند که تیم میزبان (برزیل)، تیم اول گروه دوم (یک تیم از بین ایران، آمریکا، لهستان و روسیه) و تیم قهرمان سطح دوم لیگ‌جهانی در گروه I مرحله‌نهایی لیگ‌جهانی با هم مسابقه خواهند داد.

همچنین تیم اول گروه‌نخست (ایتالیا، صربستان و استرالیا)، تیم دوم گروه‌دوم (ایران، آمریکا، لهستان و روسیه) و تیم دوم گروه‌نخست مرحله‌مقدماتی (ایتالیا، صربستان و استرالیا) در گروه J مرحله‌نهایی با هم رقابت خواهند کرد.

در این مرحله از لیگ‌جهانی هر گروه 3 مسابقه خواهد داشت تا تیم‌های هر گروه I و J رتبه‌های خود را مشخص کنند. سپس تیم اول گروه I با تیم دوم گروه J مسابقه خواهد داد و در دیگر گروه نیز تیم اول گروه J با تیم دوم گروه I دیدار می‌کند تا برنده‌ها به دیدار نهایی راه یابند و بازنده‌ها نیز در مسابقه رده‌بندی به مصاف یکدیگر بروند.

در نهایت رتبه‌بندی 6 تیم این مسابقات بعد از 5 روز مسابقه مشخص خواهد شد. سال گذشته(۲۰۱۴)تیم‌ملی والیبال آمریکا قهرمان شد و تیم‌های برزیل و ایتالیا رتبه‌های دوم و سوم را به دست آوردند.

تیم ملی والیبال ایران نیز که دومین حضور خود در لیگ‌جهانی را تجربه می‌کرد، رتبه چهارم این رقابت‌ها را از آن خود کرد.

کد خبر : ۲۷۶۸۱۶