خبرگزاری کار ایران

۴ خبر از دنیای شطرنج؛

عنوان چهارمی پویا ایدنی در نخجوان/درینی و راه‌اندازی مدرسه‌شطرنج در جیرفت

asdasd
کد خبر : ۲۷۶۴۲۱

در پایان دور پنجم مسابقات شطرنج آزاد بین‌المللی ابریشم دیوید شاهینیان از ارمنستان و علی راستبود از ایران در رده اول، دو جدول A و B مسابقات قرار دارند.

به گزارش ایلنا، در پایان دور پنجم این مسابقات، دیوید شاهینیان از ارمنستان با 4.5 امتیاز در رده اول، تیگران هاروتیونیان از ارمنستان با 4 امتیاز در رده دوم و یاسک استوپا از لهستان با 3.5 امتیاز در رده سوم جدول A مسابقات قرار گرفتند.          

در جدول B این مسابقات علی راستبود با 5 امتیاز، آریا امیدی با 4.5 امتیاز و بردیا گله داری با 4.5 امتیاز از ایران به ترتیب در رده اول تا سوم جدول مسابقات قرار گرفتند.

این مسابقات در ۹ دور به روش سوئیسی از 18 تا 23 اردیبهشت‌ماه در صومعه‌سرای گیلان با حضور 43 شطرنجباز در جدول A و 113 شطرنجباز در جدول B برگزار می‌شود.

عنوان چهارمی پویا ایدنی در نخجوان

 استاد بزرگ پویا ایدنی با 6 امتیاز در مسابقات بین المللی نخجوان چهارم شد. مسابقات بین المللی نخجوان از 11 تا 20 اردیبهشت ماه برگزار شد. در پایان، در جدول A این مسابقات التاج سفرلی و قدیر حسینوف از آذربایجان با 7 امتیاز و لوان پانتسولایا از گرجستان با 6.5 امتیاز به ترتیب در مقام اول تا سوم این مسابقات قرار گرفتند.

این رقابت‌ها در 3 جدول B ،A و C و با حضور شطرنج‌بازانی از کشورمان برگزار شد. پویا ایدنی، پوریا درینی، امیررضا پوررمضانعلی، سیدمحمدامین طباطبایی، نیما جوانبخت، سیدخلیل موسوی، آرین غلامی و امید نوروزی از جمله چهره‌های مطرح ایرانی حاضر در این دوره از مسابقات بودند. این رقابت‌ها طی 9 دور و به روش سوییسی برگزار شد.

این مسابقات با حضور 66 شطرنج‌باز از 12 کشور آذربایجان، بلژیک، چین، فرانسه، گرجستان، هند، ایران، هلند، روسیه، ترکیه، اکراین و ازبکستان برگزار شد.

برگزاری اولین جلسه هیات رییسه در سال 94

اولین جلسه هیات رییسه فدراسیون شطرنج در سال 1394 فردا ساعت 11 صبح در فدراسیون برگزار خواهد شد. در این جلسه که با حضور اعضای هیات رییسه فدراسیون برگزار خواهد شد، درباره ارتقای سیستم جامع فدراسیون، میزان هزینه شرکت در مسابقات مختلف و برگزاری مسابقات داخلی و میزبانی مسابقات بین‌المللی بحث و تبادل نظر صورت خواهد گرفت.

درینی و راه‌اندازی مدرسه شطرنج در جیرفت

صبح امروز استاد بزرگ پوریا درینی با امیر حسینی سرپرست فدراسیون دیدار و گفت‌وگو کرد. در این نشست درینی ضمن اشاره به سطح بالای مسابقات بین‌المللی نخجوان گفت: در این مسابقات موفق به کسب 5 امتیاز شدم گرچه توقع داشتم 7 امتیاز بیاورم، اما به هر روی برای پیشرفت و کسب مقام های بالاتر باید در مسابقات مختلف شرکت کنم. کمبود شرکت در مسابقات مختلف قبل از برگزاری مسابقات نخجوان باعث شد که نتوانم امتیاز لازم را در این مسابقات کسب کنم. همچنین با باخت در دور سوم روحیه ام را از دست دادم و در نتیجه در سایر دورها نیز نتوانستم به خوبی بازی کنم و نتیجه مطلوب را بدست آورم.

وی در ادامه افزود جهت ارتقای رشته شطرنج در شهر محل تولدم، جیرفت، تصمیم دارم یک مدرسه شطرنج راه‌اندازی کنم.

 امیر حسینی در پایان برای درینی آرزوی موفقیت و پیشرفت در همه عرصه‌های زندگی به خصوص شطرنج را داشت و اظهار امیدواری کرد وی در مسابقات منطقه غرب آسیا(زون 3.1) بتواند نتایج خوبی کسب کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز