خبرگزاری کار ایران

لیگ حرفه‌ای بسکتبال در ایستگاه‌پایانی؛

پترو در بندر حریف مهرام نشد/تقابل دوباره حاتمی و هاشمی در پلی‌اف/ دانشگاه‌ رویاهای نفت را سوزاند تا صدر بماند

دیدار تیم های پتروشیمی بندر امام و مهرام تهران به سود مهرامی‌ها به پایان رسید تا این دو تیم حریف هم در مرحله پلی‌اف شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در یکی از حساس ترین دیدارهای هفته هجدهم لیگ‌حرفه‌ای بسکتبال تیم پتروشیمی بندر امام میزبان مهرام تهران بود که این دیدار هیجان‌انگیز و نزدیک 99 بر 91 به سود مهرام به پایان رسید.

در این دیدار کوارتر نخست با برتری مهرامی‌ها با نتیجه 29 بر 26 به پایان رسید تا شاگردان هاشمی بازی را بهتر آغاز کرده باشند.

 در کواتر دوم مهرام باز هم تیم برتر میدان بود و موفق شد در پایان 26 بر 16 نتیجه کوارتر را به سود خود به رقم بزند تا نیمه نخست با نتیجه 55 بر 42 به سود شاگردان هاشمی به پایان برسد.

حاتمی سرمربی پترو در کوارتر سوم دست به تغییراتی در تیم زد و البته این تغییرات جواب داد و شاگردانش موفق شدند 27 بر 25 نتیجه کوارتر را به سود خود رقم بزنند تا کمی فاصله را کاهش دهند.

اما اوج هیجان بازی در کوارتر چهارم و پایانی رقم خورد چراکه دو تیم بازی پایاپایی را ارائه کردند و شاگردان حاتمی خود را حتی به 4 امتیازی مهرامی‌ها رساندند ولی تجربه بالای حامد حدادی و تاکوان‌ دین بازیکن امریکایی این تیم به همراه تلاش سایر بازیکنان قرمزپوش تهرانی باعث شد این کوارتر 22 بر 19 به سود مهرام به پایان رسید تا بازی در نهایت با نتیجه 99 بر 91 به سود شاگردان هاشمی به پایان برسد.

با این نتیجه دو تیم مهرام با قرار گرفتن در جایگاه دوم جدول و پتروشیمی در جاگاه سوم، حریف هم در مرحله پلی‌اف شدند و باید یک‌شنبه و دوشنبه در سالن بسکتبال مجموعه ورزشی آزادی رودرروی هم قرار بگیرند تا تکلیف تیم صعود کننده به فینال لیگ‌حرفه‌ای مشخص شود.

در دیگر دیدار حساس امروز در سالن دانشگاه در حکیمیه تیم دانشگاه آزاد میزبان پالایش نفت آبادان بود که در پایان این دیدار با نتیجه 90 بر 84 به سود شاگردان شاهین‌طبع رقم خورد تا این تیم عنوان نخست را در جدول رده‌بندی کسب کند و منتظر مشخص شدن حریف‌اش در مرحله پلی‌اف بنشیند.

در این دیدار دانشگاه آزاد کوارتر نخست را با برتری مقتدرانه 32 بر 17 به سود خود به پایان برد تا پیروزی قاطعانه‌ای را رقم بزند. در کوارتر دوم شاگردان هماد سامری دست به کار بزرگی زدند و موفق شدند 18 بر 16 به پیروزی برسند تا اختلاف را کاهش دهند.

در کوارتر سوم بازهم دانشگاه بود که برتری را از آن خود کرد و شاگردان شاهین‌طبع موفق شدند 19 بر 14 به پیروزی برسند و باز هم شاهد افزایش اختلاف دو تیم در تابلوی نتیجه باشیم.

کوارتر چهارم هم با برتری دانشگاهی‌ها به پایان رسید. شاگردان شاهین‌طبع با استفاده از تجربه بالای خود 35 بر 23 کوارتر را به سود خود رقم زدند تا نتیجه نهایی این دیدار 90 بر 84 به سود تهرانی‌ها روی تابلوی نتایج ثبت شود و پیروزی دیگری در کارنامه دانشگاه رقم بخورد.

نتایج دیدارهای هفته هجدهم لیگ حرفه‌ای بسکتبال به شرح زیر است:

پتروشیمی بندرامام 91 - مهرام تهران 99

دانشگاه آزاد 90 - پالایش نفت آبادان 84

پمینا اصفهان 78 - پتروشیمی ماهشهر 82

ثامن مشهد 84 - فولاد هفت الماس 80

جدول رده‌بندی لیگ به شرح زیر است:

1- دانشگاه آزاد با 30 امتیاز

2- مهرام تهران با 29 امتیاز

3- پتروشیمی بندر امام با 29 امتیاز

4- پالایش نفت آبادان با 24 امتیاز

5- شهرداری گرگان با 23 امتیاز

6- پتروشیمی ماهشهر با 22 امتیاز

7- پمینای اصفهان با 20 امتیاز

8- ثامن مشهد با 20 امتیاز

9- فولاد هفت الماس قزوین با 16 امتیاز

کد خبر : ۲۷۴۹۲۱