خبرگزاری کار ایران

مالیات کارلوس همچنان محل مناقشه؛

گودرزی نامه بزند، کی‌روش آزاد می‌شود/سازمان‌مالیاتی با وزیر طرف‌حساب می‌شود، نه کفاشیان!

با وجود ادعای کفاشیان مبنی بر پرداخت مالیات قرارداد کی‌روش، مشکل ممنوع‌الخروجی این مربی پرتغالی هنوز حل نشده و به نظر می‌رسد با تنگناهای مالی فدراسیون این مشکل کماکان پابرجاست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ماجرای مالیات کارلوس کی‌روش از روزی جدی شد که رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت ورزش در صفحه شخصی خود در شبکه‌اجتماعی نوشت: "با دستور وزیر ورزش مالیات کی روش را دادیم و رفت" اما اتفاقات روزهای بعد نشان داد نه تنها مالیات سنگین کی‌روش پرداخت نشده که او حتی به واسطه این بدهی مالیاتی از سوی مراجع قضایی کشور ممنوع‌الخروج شده و به تعبیر خودش در ایران گروگان است. 

دو دیدار تدارکاتی مقابل شیلی و سوئد در نخستین روزهای سال نو آغاز رویارویی مستقیم کی‌روش با فدراسیون‌فوتبال بر سر موضوع مالیات بود، جایی که کی‌روش به دلیل همین بدهی مالیاتی اجازه همراهی تیم ملی را پیدا نکرد تا چند روز بعد با پادرمیانی و رایزنی کفاشیان با مسئولان امور مالیاتی بتواند مجوز موقتی خروج کی‌روش خشمگین را بگیرد و حداقل برای خودش و حل مشکل زمان بخرد.

با بازگشت تیم‌ملی از سفر اروپایی و بالا گرفتن بحث جدایی کی‌روش از تیم‌ملی، موضوع اختلافات فدراسیون با مرد پرتغالی تا حدودی مشکل مالیاتی کی‌روش را در حاشیه قرار داد ولی هرگز از بین نرفت.

این در حالی بود که طبق توافق فدراسیون‌فوتبال و کی‌روش که در متن قرارداد وی نیز گنجانده شده، مالیات قرارداد کی‌روش برعهده فدراسیون‌ است و این فدراسیون موظف است کل مبلغ سازمان‌مالیاتی را بپردازد، موضوعی که بدلیل مشکل مالی فدراسیون هر بار به شکلی به تعویق افتاد تا کی‌روش از بی‌تفاوتی فدراسیون به تعهداتش به ستوه بیاید.

در این بین رئیس فدراسیون هم در اوج این مشکل، خواستار آن شده که باید مسئولان آبروداری کنند و اجازه خروج به کی‌روش بدهند تا به این موضوع بیش از حد دامن زده نشود.

با بالا گرفتن مشکل مالیاتی کی‌روش، کفاشیان تلاش کرد با میان کشیدن پای وزارت‌ورزش حداقل بخشی از این مالیات سنگین را به وزاتخانه منتقل کند و اینگونه بود که رایزنی‌ها با وزارت‌اقتصاد آغاز شد تا بخشی از این مبلغ به صورت نقد و بخشی به صورت چک پرداخت شود، مبلغی که یک میلیارد و 300 میلیون تومان برآورد شده است. با این همه هنوز مبلغ بدهی مالیاتی کی‌روش به طور کامل پرداخت نشده و او همچنان با مشکل خروج از کشور روبروست.

در همین حال از سازمان امور مالیاتی نیز خبر می‌رسد این سازمان حل مشکل را به ورود مستقیم وزیر  ورزش منوط کرده تا همانگونه که در موضوع مشکل‌خروجی برخی بازیکنان تیم ملی برای حضور در جام ملت‌ها بین وزیر ورزش و ستاد کل نیروهای مسلح توافق شد در این موضوع نیز سازمان‌مالیاتی وزیر را طرف حساب خود می‌داند، نه کفاشیان را.

ذکر این نکته هم خالی از لطف نیست با رقمی که البته به طور رسمی از طرف مسئولان سازمان نظام‌مالیاتی اعلام نشده ولی رقم اگر رقم قرارداد کی‌روش یک میلیارد و 300 میلیون باشد، با یک حساب سرانگشتی از مبلغ مالیات می‌توان به رقم قرارداد میلیاردی کی‌روش و نیمکت تیم‌ملی پی برد که  بی‌تردید برای فوتبال ما رقم بسیار سنگین و هنگفتی محسوب می‌شود.

کد خبر : ۲۷۴۸۹۱