خبرگزاری کار ایران

لیگ حرفه‌ای بسکتبال در ایستگاه پایانی

پایان دغدغه‌های هجده‌گانه/ نفت و سامری در آزمون سخت دانشگاه

asdasd
کد خبر : ۲۷۴۶۳۰

رقابت‌های فصلی لیگ حرفه‌ای بسکتبال ایران فردا با برگزاری 4 دیدار دنبال می‌شود و تکلیف تیم صدرنشین و قهرمان فصلی و تیم چهارم صعودکننده به پلی‌آف مشخص می‌شود.

ایلنا- هفته هجدهم لیگ حرفه‌ای بسکتبال در حالی فردا به پایان می‌رسد که در حساس‌ترین مصاف تیم‌های دانشگاه آزاد و پالایش نفت آبادان، یکی برای تثبیت صدرنشینی و قهرمانی فصلی و دیگری برای راه‌یابی به پلی‌آف برابر هم قرار می‌گیرند. در دیگر دیدار مهم و سرنوشت‌ساز پتروشیمی بندرامام در حالی میزیان مهرام در یک بازی سراسر هیجان است که تغییر و تحولات در کادرفنی این تیم، روز گذشته همه اخبار بسکتبال را تحت تاثیر خود قرار داد. پمینای اصفهان هم در دیدار تشریفاتی میزبان منتخب ماهشهر است. ثامن هم در مشهد میزبان هفت‌الماس قزوین است که این دیدار هم تاثیری دررتبه دو تیم ندارد.

دانشگاه آزاد- پالایش نفت آبادان؛ خلق یک حماسه!

شاید کسی فکرش را هم نمی‌کرد هماد سامری در نخستین حضور تیم پالایش در رقابت‌های لیگ حرفه‌ای بسکتبال، تیمی بسازد که شگفتی‌ساز این رقابت‌ها لقب بگیرد و تا لحظه آخر هم برای صعود به پلی‌آف بجنگد. آبادانی‌ها که در نیم‌فصل دوم، مدعیان قهرمانی را یکی پس از دیگری به زانو درآوردند حالا بیش از هرزمان دیگری افسوس امتیازاتی را می‌خورند که در نیم فصل نخست از دست دادند. پالایش دو هفته پیش در روزی باشکوه از شهرداری گرگان مدعی حضور در پلی‌آف،‌ یک مغلوب تمام عیار ساخت. نفتی‌ها هرچه به پایان رقابت‌های لیگ حرفه‌ای نزدیک می‌شدند، بیشتر اوج می‌گرفتند و بدون شک شایسته‌ترین تیم برای  حضور در پلی‌آٰف کنار مثلث قهرمانی‌اند. نفت باید در سالن حکیمیه به مصاف دانشگاه آزادی برود که با شکست برابر مهرام، ناگزیر از پیروزی برابر شگفتی‌ساز لیگ برای حفظ رتبه نخست است. دانشگاهی‌ها که سودای قهرمانی لیگ حرفه‌ای را در سر دارند، فردا به 2 امتیاز کامل این مسابقه فکر می‌کنند اما مهران شاهین‌طبع خوب می‌داند با تیمی روبروست که در کسری از ثانیه‌ می‌تواند تمام معادلاتش را به هم بریزد. رایان ریچاردز بازیکن انگلیسی این تیم که نمایش چندان مطلوب برابر مهرام نداشت رفته رفته با دیگر هم‌تیمی‌هایش به هماهنگی لازم می‌رسد. دانشگاه با تکیه بر این بازیکن بلندقامت کنار روزبه ارغوان، آرن داودی، محمد حسن‌زاده و جواد داوری، کنار بازی‌خوانی و حضور موثر فیلیپ ویدنف با تمام وجود به مصاف آبادان می‌رود. در سوی مقابل اما جوان‌ترین مربی لیگ حرفه‌ای که اعتقاد عجیبی به نظم درد، عماد سلمانی را از حضور در تمرینات و مسابقات تیم‌اش منع کرده است. سامری فردا بیش از هرزمان دیگری به درخشش  اصغر کاردوست زیرسبد دانشگاه احتیاج دارد. پالایش نفت حتی اگر فردا شگفتی را کامل نکند هم کارش را به خوبی در لیگ حرفه‌ای به پایان می‌رساند و بسکتبال ایران،‌ خاطره درخشش این تیم با جوانان بی‌ادعا و مربی‌ جوانش را فراموش نمی‌کند.

پتروشیمی بندرامام – مهرام؛ زنگ‌ها برای که به صدا درمی‌آیند؟!

خبر برکنار بوبان میتف سرمربی تیم بسکتبال پتروشیمی بندرامام، دو روز مانده به دیدار حساس این تیم برابر مهرام مثل بمب صدا کرد. بازگشت پر و حرف و حدیث مهران حاتمی به پتروشیمی در شرایطی اتفاق افتاد که این مربی پس از کنار گذاشته شدن از پتروشیمی در پایان لیگ ملی، رضایت‌نامه‌اش را از پترو نگرفته بود و مسئولان نایب قهرمان لیگ ملی حالا اظهار می‌کنند حاتمی تنها برای استراحت از تیم‌شان دور مانده است! پس از این عزل و انتصاب نه میتف پاسخ‌گوی زنگ‌های تلفن‌اش است نه حاتمی و تماس‌های بیشماری که با این دو مربی گرفته‌ می‌شود، بی‌پاسخ می‌ماند. هرچند هیات مدیره پتروشیمی بندرامام هم پاسخ روشنی به برکناری میتف نمی‌دهد اما می‌توان به اختلاف این مربی مقدونیه‌ای الاصل با مسئولان باشگاه پترو پی برد. میتف درحالی از تیم‌اش کنار گذاشته می‌شود که در پایان هفته هفدهم هم‌امتیاز با تیم‌ صدرنشین دانشگاه آزاد رتبه دوم را به خود اختصاص داده بود. پتروشیمی تنها دو بار برابر دانشگاه آزاد در لیگ حرفه‌ای شکست خورده بود و شاید اگر تصمیم به برکناری میتف در پایان دیدار برگشت برابر دانشگاه آزاد گرفته می‌شد، این همه ابهام به وجود نمی‌آورد. به هر حال فردا مهران شاهین‌طبع روی نیمکت پتروشیمی می‌نشیند تا شاید بتواند انتقام فینال لیگ ملی را بگیرد. مهرامی‌ها هم که در دیدار نخست با اختلاف یک امتیاز و زمانی که سعید داورپناه آخرین پرتاب آزادش را از دست داد، مغلوب پترو شدند، حالا با حضور حدادی و تاکوان دین قدرت دوچندانی گرفته‌ است. اوج قدرت‌نمایی مهرام دیدار برابر دانشگاه آزاد بود که با برتری بی چون وچرای شاگردان هاشمی به پایان رسید. مهرام که شهرداری گرگان را هم با اختلاف قابل توجهی شکست داد، حالا می‌تواند هر تیمی را ناکام بگذارد. آرمان زنگنه، سجاد مشایخی، فرید اوجاقی و موسی نبی‌پور با حضور حدادی و دین با خیال راحت‌تری در میدان ظاهر می‌شوند و تنها نکته مبهم درباره ترکیب مهرام اوشین ساهاکیان است که در دیدار هفته گذشته برابر پمینا از ناحیه گردن صدمه دید و راهی بیمارستان شد. مصاف پتروشیمی و مهرام، رویارویی دو ستاره بزرگ بسکتبال ایران هم به شمار می‌آید و مصاف صمد نیکخواه بهرامی و حامد حدادی می‌تواند جذابیت‌های ویژه خود را داشته باشد. مهرام در صورت پیروزی برابر پتروشیمی، می‌تواند به شکست دانشگاه برابر نفت آبادان چشم بدوزد تا شاید قهرمانی فصلی لیگ حرفه‌ای را هم مانند لیگ ملی به دست بیاورد.

پمینای اصفهان – منتخب ماهشهر؛ یک بعداز ظهر آرام برای صادق‌زاده

صرف‌نظر از همه اتفاقات عجیب و غریب هفته گذشته بسکتبال ایران، اعتراض صادق‌زاده به داوران دیدار مهرام و پمینا و دیسکالیفه‌شدن این مربی همیشه آرام، تعجب همه را برانگیخت. صادق‌زاده که از حرکت کادر فنی مهرام مبنی بر استراحت دادن به بازیکنان ثابت این تیم، حسابی برآشفته بود، نتوانست در ادامه بر اعصاب خود مسلط باشد. هرچند شاگردان او جواب دست‌کم گرفتن مهرامی‌ها را دادند و حتی تا آستانه شکست این تیم پیش رفتند اما این برای صادق‌زاده کافی نبود. او حرکت مصطفی را هاشمی به «شوخی بی‌مزه» تعبیر کرد و در کوارتر چهارم داوران را به باد انتقاد گرفت. پمینا حالا دغدغه سقوط به دسته پایین‌تر را ندارد و همین موضوع شاید باعث شود اصفهانی‌ها در برابر منتخب ماهشهر بازی بهتری به نمایش بگذارند و شاید حالا صادق‌زاده به شاگردان جوانش بیشتر میدان بدهد و فشار روی بازیکنان اصلی که در غیاب چند مهره اصلی به شدت تحلیل‌ رفته‌اند کمتر شود. در سوی مقابل منتخب ماهشهر هم چنین وضعیتی دارد. آن‌ها که هفته پیش از حضور در پلی‌آف ناامید شدند و رقابت را به شهرداری گرگان و پالایش نفت آبادان واگذار کردند حالا انگیزه زیادی برابر رویارویی با پمینا ندارند. البته شکست آن‌ها در این دیدار می‌توان به منزله از دست رفتن رتبه ششم باشد اما این موضوع فرقی به حال تیم دوم ماهشهر نمی‌کند. آن‌ها که پس از اختلافات ابتدای فصل، اسپانسر خود را از دست دادند، با مشکلات فراوان به خط پایان رسیدند و بدون شک از این‌که لیگ حرفه‌ای به پایان می‌رسد، خوشحال هستند. تیم دوم ماهشهر تنها یک انگیزه در این دیدار دارد و آن‌هم پایان رقابت‌های لیگ حرفه‌ای با خاطره‌ خوب است.

ثامن‌مشهد – هفت‌الماس قزوین؛ پایان دغدغه‌های هجده‌گانه

جدال تیم‌های ته جدولی ثامن مشهد و هفت‌الماس قزوین، بی‌تاثیرترین بزی در جدول رده‌بندی لیگ حرفه‌ای به حساب می‌آید. ثامن و هفت‌الماس به ترتیب با حضور در رتبه‌های هشتم و نهم کار خود را در لیگ حرفه‌ای به پایان می‌رسانند. هفت‌الماس علی‌رغم عملکرد ضعیفی که داشت، پرحاشیه‌ترین تیم لیگ حرفه‌ای هم لقب گرفت و مثبت اعلام شدن آزمایش دوپینگ 5 بازیکن این تیم، کار قزوینی‌ها را چند هفته مانده به پایان لیگ تمام کرد. شاید همه از محمدرضا اسلامی انتظار داشتند پس از درخشش در لیگ ملی و حضور در رتبه چهارم، در این رقابت‌ها هم شگفتی‌ساز شود اما این مربی اسیر پایین و بالای ورزش شد تا خاطره‌ای تلخ را با هفت‌الماس در لیگ حرفه‌ای تجربه کند. کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال هم اسلامی را به دلیل سهل‌انگاری در کنترل بازیکنانش 10 میلیون تومان جریمه کرد تا این مربی از هر نظر بازنده بزرگ لیگ حرفه‌ای باشد. اسلامی و شاگردانش فردا تنها برای یک پایان خوب و اعاده حیثیت به مشهد می‌روند. ثامن هم هرچند لیگ را خوب شروع کرد اما در میانه‌های راه قید حضور در پلی‌آف را زد و همین موضوع بلای جان مشهدی‌‌ها شد. شاید اگر آن‌ها خیلی زود ناامید نمی‌شدند حالا ثامن به جای پالایش نفت شگفتی‌ساز لیگ حرفه‌ای لقب می‌گرفت. به هرحال شاگردان مهدی صاحبیان هم تنها برای یک پایان خوش فردا رودروی تیم حاشیه‌ساز لیگ قرار می گیرند.

برنامه کامل بازی‌های فردا به این ترتیب است:

دانشگاه آزاد - پالایش نفت آبادان/ ساعت 16 سالن حکیمیه تهران

پمینای اصفهان- منتخب ماهشهر/ ساعت 16 سالن باران اصفهان

پتروشیمی بندرامام - مهرام/ ساعت 16 سالن شهرک بعثت

ثامن مشهد - هفت‌الماس قزوین/ ساعت 16 خانه بسکتبال مشهد

++ جدول لیگ  حرفه‌ای تا پایان هفته هفدهم به این شرح است:

1.دانشگاه آزاد/ 28 امتیاز

2.پتروشیمی بندرامام/ 28 امتیاز

3.مهرام تهران/ 27 امتیاز

4. پالایش نفت آبادان/ 23 امتیاز

5. شهرداری گرگان/ 23 امتیاز

6. منتختب ماهشهر /20 امتیاز

7. پمینای اصفهان/ 19 امتیاز

8.ثامن مشهد/ 18 امتیاز

9.هفت‌الماس قزوین/ 15 امتیاز

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز