خبرگزاری کار ایران

با محرز شدن اشتباه داوران صورت می گیرد؛

دیپلم جهانی بازی منصفانه برای سعید عبدولی

شورای بین المللی بازی منصفانه بعد از بررسی فیلم مسابقه سعید عبد ولی و حریف کره ای وی دربازیهای آسیایی اینچئون، دیپلم جهانی بازی منصفانه را به کشتی گیر کشورمان تقدیم می کند.

به گزارش ایلنا، بعد از حق‌کشی محرز داوران در مسابقه سعید عبد ولی با حریف کره ای در بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون که در نهایت منجر به شکست نماینده کشورمان و عدم دستیابی وی به مدال طلا شد، کمیته‌ملی المپیک طی نامه‌ای به شورای بین المللی بازی‌های منصفانه (INTERNATIONAL COMMITTEE FOR FAIRPLAY) خواستار بررسی این موضوع شد.

این شورا بعد از بازبینی فیلم این مبارزه و بررسی رای داوران با توجه به این که عبد ولی به رغم ناداواری به احترام تماشاگران و نفس برگزاری بازی های ورزشی در اقدامی جوانمردانه اقدام به ادامه مسابقه تا پایان وقت قانونی کرد از وی تشکر و نماینده کشورمان را شایسته دریافت دیپلم جهانی بازی منصفانه دانست.

به همین منظور شورای بازی های های منصفانه در تاریخ 15 مهر ماه سالجاری در باکوی آذربایجان از سعید عبد ولی نماینده شایسته کشورمان برای دریافت دیپلم جهانی بازی منصفانه دعوت بعمل آورد.

شورای بین المللی بازی منصفانه همه ساله با بررسی رقابت ها و رویدادهای متعدد ورزشی ، ورزشکارانی را که به روح ورزش و المپیزم احترام گذاشته و تصویری زیبا و جذاب از روح پهلوانی و برادری در ورزش به جا می گذارند دیپلم جهانی و جوایزی ویژه اعطا می کند.

کد خبر : ۲۷۴۵۶۴