خبرگزاری کار ایران

آرزویم مستقل شدن رویینگ است؛

امینی: شادی را به قایقرانی برمی‌گردانیم/ مشکل‌مالی دلیل خداحافظی‌اش نبود

رئیس فدراسیون قایقرانی با بیان اینکه طبیعی است از خداحافظی محسن شادی ناراحت باشم گفت: تلاش می‌کنیم تا او را به قایقرانی برگردانیم.

غلامرضا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان این مطلب درباره خداحافظی زودهنگام محسن شادی از تیم ملی قایقرانی گفت: ما هم از این خبر غافلگیر شدیم چراکه انتظار نداشتیم این قهرمان ملی در سن 27 سالگی از تیم ملی خداحافظی کند و امیدوارم با صحبت‌هایی که با او انجام خواهیم داد بتوانیم نظر او را برگردانیم.

امینی ادامه داد: بعد از بازی‌های آسیایی اینچئون محسن شادی در اردوهای تیم ملی شرکت نکرد و بحث ازدواج خود را پیش کشید که تا حدودی از دنیای قهرمانی فاصله گرفت. بعد از عید با او جلسه‌ای داشتیم که گفت حتماً از نقده به تهران می‌آیم تا در تمرینات تیم‌ملی شرکت کنم اما گویا در صحبتی که با دبیر کمیته رویینگ داشت به او پیغام داده بود قصد دارد به عنوان مربی در تیم‌ملی فعالیت کند و تصمیمش این است تا در اوج از صحنه قهرمانی کنار برود.

رئیس فدراسیون قایقرانی با بیان اینکه محسن شادی سرمایه ورزش کشور است و هزینه‌های بسیاری برای او شده، اظهار داشت: فدراسیون‌قایقرانی روی این ورزشکار سال‌ها هزینه کرده و برای رسیدن او به سطح اول آسیا و کسب 2 طلای بازی‌های آسیایی برنامه‌ریزی طولانی داشته و حالا زود است در سن 27 سالگی او از تیم ملی خداحافظی کند. امیدوارم بتوانیم او را از این تصمیم منصرف کنیم، هر چند تصمیم نهایی با خود اوست و خودش باید تصمیم بگیرد که آیا در تیم‌ملی بماند یا از صحنه قهرمانی کناره‌گیری کند.

امینی در پاسخ به این سوال که با کنار رفتن شادی یکی از بخت‌های المپیکی ایران نیز از دست رفت، اظهار داشت: این درست که شادی می‌توانست برای ما کسب سهمیه کند اما او شانسی برای کسب مدال در المپیک ریو نداشت و در المپیک لندن هم در جمع بالای 20 نفر نهایی قرار گرفت. البته ما نفرات جایگزین خوبی داریم که می‌توانند جای شادی را در تیم ملی پر کنند.

وی در پاسخ به این سوال که محسن شادی برای خداحافظی از تیم ملی دغدغه معیشتی و مالی نداشت، گفت: من تصور نمی‌کنم این موضوع ارتباطی به خداحافظی شادی داشته باشد. او به تازگی کار استخدامش درست شده بود و پاداش بازی‌های آسیایی و 2 سال گذشته خود را هم طبق قول وزیر دریافت کرد که جمعاً حدود 300 سکه می‌شد و با این وضعیت فکر نمی‌کنم او مشکل‌مالی برای زندگی شخصی‌اش داشت که بخواهد از تیم ملی خداحافظی کند.

رئیس فدراسیون قایقرانی در باره وضعیت اعتبارات این فدراسیون و اینکه آیا فدراسیون با مشکل مالی هست یا نه، گفت: خوشبختانه با حمایت‌های وزیر ورزش و اینکه قایقرانی جزو رشته‌های پر مدال محسوب می‌شود و نگاه ویژه‌ای به آن وجود دارد مشکل خاصی از نظر بودجه و امکانات نداریم، ضمن اینکه تلاش کردیم از طریق رایزنی با حامیان مالی اعتبارات خوبی را برای قایقرانی جذب کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که موضوع استقلال رشته رویینگ از فدراسیون قایقرانی به کجا انجامید، گفت: در اکثر کشورهای دنیا رشته رویینگ از قایقرانی مجزا است و یکی از آرزوهای ما این است که این رشته مدال‌آور مستقل شود، ضمن اینکه در این رشته عزیزان علاقه‌مند بسیاری حضور دارند که می‌توانند بهتر از یک فدراسیون آن را اداره کنند.

امینی ادامه داد: این درخواست رسماً  3 یا 4 سال پیش به وزارت‌ورزش ارائه شده و امیدواریم ساز و کار استقلال این رشته ورزشی هم فراهم شود و بتوانیم یک رشته مستقل و مدال‌آور را به فدراسیون‌های ورزشی اضافه کنیم.

رئیس فدراسیون قایقرانی در بخش پایانی صحبت‌های خود درباره احتمال تغییرات در نیروی انسانی این فدراسیون در سال 94 گفت: خوشبختانه یکپارچگی و وحدت خوبی در خانواده قایقرانی وجود دارد و امور جاری فدراسیون صادقانه و براساس عشق و علاقه پیش می‌رود و ما تلاش داریم از کلیه نیروهای خود در سال جاری هم استفاده کنیم. با وجود اینکه 3 پایگاه قهرمانی در اختیار فدراسیون است که کار نگهداری تجهیزات فدراسیون را برعهده دارند و بیش از 100 اردونشین در اردوهای تیم‌ملی حضور دارند. تصمیمی برای کاهش نیروهای انسانی فدراسیون نداریم و با همین بضاعت موجود کار را در مجموعه قایقرانی به پیش خواهیم برد.

کد خبر : ۲۷۳۷۶۱