خبرگزاری کار ایران

رفتار صادقیان غیرقابل تحمل است

پنجعلی: مردم از دست پرسپولیس عذاب می‌کشند/ نباید از برانکو هم توقعی داشته باشیم

پیشکسوت پرسپولیس معتقد است سرخ‌پوشان تهرانی در این فصل به هیچ‌وجه انتظارات را برآورده نکرده‌اند و حداقل نتوانستند درد مردم را تسکین بدهند تا مردم عذاب نکشند.

گفت‌وگوی محمد پنجعلی با خبرنگارایلنا را در زیر می‌خوانید:

* دیدار پرسپولیس و سایپا را چطور بود؟

به نظرم بازی خوبی نبود. در این شرایط پرسپولیس احتیاج به امتیاز دارد و باید حداقل درد مردم را با کسب نتایج خوب تسکین بدهد اما متاسفانه بازی مساوی شد تا دردی از مردم دوا نشود. در این فصل مردم از دست پرسپولیس خیلی عذاب کشیدند.

* چرا پرسپولیس بازی 2 بر صفر برده را مساوی می‌کند؟

مشکلات زیاد است. پرسپولیس آنقدر فراز و نشیب و تغییرات داشته که سکوت کنیم بهتر است. در این رابطه حرف زیاد است اما بهتر است فعلاً سکوت کنم.

* پیام صادقیان در بازی با سایپا هم مشکلاتی را روی نیمکت‌پرسپولیس به وجود آورد. در مورد حواشی اطراف این بازیکن چه صحبتی دارید؟

رفتار صادقیان غیرقابل تحمل است و وصف‌شدنی نیست و چیزی هم نمی‌شود گفت. مسئله فقط این نیست، بلکه مشکلات زیاد است و همین مشکلات روی تیم تاثیر می‌گذارد. در بازی قبل خان‌زاده و سوشا مشکلاتی را به وجود آوردند و الان هم صادقیان. اینها ناشی از یکسری برخوردها و اتفاقاتی است که در باشگاه می‌افتد. فعلاً نمی‌خواهم در مورد این اتفاقات حرف بزنم اما بعداً مفصل صحبت می‌کنم.

* قبول دارید صادقیان در جاده تباهی گام برمی‌دارد؟

اعتقاد دارم پیام صادقیان اشتباه کرده و احتیاج دارد کسی کنارش باشد و کمکش کند. حیف است صادقیان نابود شود، چون می‌تواند سال‌ها برای مملکت بازی کند. متاسفانه پیام خیلی عصبی است و باید با او صحبت شود، البته با توجه به شرایطی که در فوتبال ما وجود دارد نباید انتظار بیشتری هم داشت چون می‌بینید مشکلات چقدر زیاد بود و چقدر روی بازیکنان ما فشار روحی و روانی وجود داشت. به لحاظ مالی هم مشکلات بود و تغییر مدیریت هم داشتیم. به هر حال به هیچ عنوان ثبات در پرسپولیس وجود نداشت.

* اینکه می‌گویید باید کنار صادقیان بود و به او کمک کرد درست است اما انگار خود پیام نمی‌خواهد در مسیر درست قرار بگیرد. قبول دارید؟

بارها دیده‌ایم اتفاقاتی اطراف صادقیان افتاده و خودش با شهامت گفته اشتباه کرده است. این مسائل باید آسیب‌شناسی شود اما مشکل اصلی، سیستم فوتبال ما است. بارها گفته‌ایم مشکلات را گوشزد کرده‌ایم اما الان کنار هستیم. در این مملکت فقط باید تعریف کنیم و اگر ایراد بگیریم ما را کنار می‌گذارند. نه تنها در فوتبال، بلکه در همه مملکت همین است و تبعات آن را در فوتبال و کل جامعه می‌بینیم.

* به نظر شما برانکو با پرسپولیس موفق می‌شود؟

ممکن است یکسری نتایج مقطعی بگیرد اما نباید توقعی داشته باشیم چون برانکو از پرسپولیس شناختی ندارد، ضمن اینکه درد ما نفر نیست، بلکه سیستم و زیرساخت‌ها است. مدام می‌گویند می‌خواهند پرسپولیس و استقلال را به بخش‌خصوصی واگذار کنند اما خبری نیست. فوتبال باید مثل همه جای دنیا دست مردم باشد و درآمدزایی کند و شایسته‌سالاری در آن حکم‌فرما باشد اما نه تنها در فوتبال، بلکه در هیچ جای مملکت شایسته‌سالاری نیست و می‌بینید همه جا براساس رابطه و زد و بند افراد انتخاب می‌شوند. به همین دلیل در هیچ صنفی چرخ آن نمی‌چرخد و مشکلات زیادی وجود دارد.

کد خبر : ۲۷۳۴۳۱