خبرگزاری کار ایران

آگاهانه پرسپولیس را انتخاب کردم

برانکو: مشکلات پرسپولیس را یک‌شبه نمی‌توان رفع کرد/خان‌زاده جریمه می‌شود

سرمربی پرسپولیس گفت: از مشکلات آگاهم و برای حل و فصل آنها آماده‌ام و به هیچ وجه قصد تسیلم شدن ندارم.

به گزارش ایلنا، برانکو ایوانکوویچ در نشست‌خبری پیش از دیدار با سایپا گفت: به طور قطع استان البرز در کنار استان تهران و اصفهان یکی از قطب‌های ورزشی ایران شمرده خواهد شد.آنچه که واقعا باعث شعف ما می‌شود این است که در کنار تهران، استان البرز هم پدیدار می‌شود و همچنین آذربایجان و اصفهان نیز فعالیت در خور شأنی دارند. این تضمینی است برای اینکه ورزش و علی‌الخصوص فوتبال ایران هر روز پیشرفت زیادی بکند.

سرمربی پرسپولیس در ادامه گفت: بعد از شکست تیم برابر لخویا در قطر باید فردا در این جا مقابل سایپا به میدان برویم ولی علیرغم شکست‌هایی که برابر سپاهان و لخویا داشتیم، من مسائل خوش بینانه زیادی را در این دو مسابقه دیدم و عملا ما مسابقات را در دقایق پایانی واگذار کردیم و تا آن لحظه‌ای که ما بخواهیم آن گل‌ها را دریافت بکنیم، تقریبا اوضاع مرتب بود و تمام امور در دست ما بود.

برانکو تصریح کرد:  علیرغم مشکلاتی که درگیر آن هستیم و در سراسر فصل باشگاه با آن درگیر بوده است و همین الان هم برای بازی فردا سه تا چهار بازیکن را در اختیار نخواهیم داشت، مشخص است که میل و قصد ما چیست و انتظارات در برابر ما چگونه است و ما به این شکل قرار است که موضع‌گیری کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که یکی از رسانه‌ها از قول شما نوشته بود فکر نمی‌کردید باشگاه‌پرسپولیس به این شکل باشد و اگر می‌دانستید، به این باشگاه نمی‌آمدید و حالا پشیمان هستید، خاطرنشان کرد: هرگز من چینن چیزی به زبان نیاورده‌ام و نه اینطوری فکر می‌کنم. هر تیمی در دنیا طبیعی است که در مقاطعی دچار مشکلاتی این چنینی بشود. من کاملا آگاهانه پرسپولیس را در رده نهم جدول پذیرفتم. یعنی می‌دانستم که در سراسر فصل این باشگاه کمابیش دچار مشکلاتی عدیده بوده و می‌دانم که باز هم ادامه دارد و قرار است این مشکلات به شکل‌های مختلف پدیدار بشود.

برانکو در خصوص سوالی که شما اعلام کرده بودید در دقایق پایانی نتایج را واگذار می‌کنید، آیا برنامه‌ای برای رفع این مشکل دارید، افزود: متاسفانه اشتباهات فردی بخش لاینفک هر بازی است. در برابر سپاهان ما چهار تا پنج شانس بسیار خوب را خلق کردیم. حتی پنالتی هم روی بازیکن ما اتفاق افتاد و دو گل روی اشتباهات خودمان دریافت کردیم. طبیعتا ما در تمرینات مدام کار می‌کنیم که بتوانیم این اشتباهات را اصلاح کنیم و در برابر لخویا 70 دقیقه تمام، تیم میزبان نتوانست یک نیم موقعیت هم ایجاد کند. آن هم با وجود آن همه ستاره‌های بزرگ و آن ابر ستاره‌هایی که در اختیار داشت و در این زمینه یکسری نکات ریزی وجود دارد که ما مدام روی آن کار می‌کنیم و مطمئن هستم که به موقع آن را حل می‌کنیم چون بازیکنان ما میل به آموزش دارند و دوست دارند کار کنند ولی یک شبه سخت است که این مشکلات را رفع کنیم.

برانکو در مورد اتفاقات و حواشی بازیکنان گفت: البته که ما قطعا تمامی اقدامات را به عمل خواهیم آورد تا بتوانیم تمام این موارد را حذف کنیم. هواداران از همه مهمتر هستند. ما اگر اینجا حضور داریم به خاطر آنها است. من هم در همان جلسه اول به بازیکنان گفتم شما متعلق به مردم هستید و با تک تک شما طور دیگری رفتار می‌شود تا با سایر بازیکنان در رشته‌های دیگر. طبعا بخش به بخش و تک تک این قبیل رفتارها را مورد جریمه و اعمال تحریم قرار خواهیم داد و خان‌زاده هم جریمه خواهد شد ولی به شکل مالی نه فقط وی بلکه همه بازیکنان ولی باید ما به آنها کمک بکنیم که اولا بازیکنان را از دست ندهیم تا آنها مورد استفاده پرسپولیس و فوتبال ایران قرار بگیرند. خوب نیست که شما به خاطر دیدن اولین اشتباه بازیکن را حذف کنید و نابودش کنید ولی اینکه جریمه خواهد شد شک نکنید. آنها همگی موظف هستند که در سطح تاریخ پرسپولیس و سوابقی که باشگاه دارد و ملت ایران، رفتار کنند.

برانکو درباره بازیکن سالاری نیز تصریح کرد: با این حساب من توقع دارم این اقدام تبدیل شود به اقدامی مشترک با مدیریت، هیأت مدیره باشگاه و کادر فنی.

ایوانکوویچ در پایان در باره اینکه وی با توجه به تغییر مدیریت در مورد فصل آینده نگرانی ندارد، گفت: پرسپولیس یک موسسه و باشگاه است و آن از همه ما قدرتمندتر است. مطمئنا کسانی که قرار است راجع به سرنوشت پرسپولیس تصمیم‌گیری کنند بهترین راهکار را برای پرسپولیس انتخاب خواهند کرد. می‌دانم پرسپولیس تا چه اندازه حائز اهمیت است و مطمئن هستم علیرغم شرایط جاری، آنها به دنبال بهترین راهکار خواهند بود و اوضاع را به بهترین وجه ممکن ایجاد خواهند کرد. بر من واجب است بهترین کار را اجرا کنم و درباره داخل زمین، اطراف زمین و درباره انتخاب بازیکن تصمیم با من است و انتظارم این است به همراه مدیریت باشگاه بتوانیم گام‌هایی را برداریم و من ظرف 10 روز آینده، هم برنامه سال آینده و هم لیست نفراتی که باید به تیم ملحق بشوند را به اطلاع باشگاه می‌رسانم و به محض اینکه بخواهد فصل نقل و انتقالات آغاز شود ما با بهترین تیم ممکن کار را آغاز می‌کنیم.

کد خبر : ۲۷۲۹۱۶