خبرگزاری کار ایران

لیگ‌‌حرفه‌ای بسکتبال در ایستگاه پانزدهم

دانشگاه به صدر برمی‌گردد، هفت‌الماس به لیگ/ مهرام و شهرداری، پرده دوم نمایش جنجالی

رقابت‌های هفته پانزدهم لیگ حرفه‌ای بسکتبال در حالی با برگزاری 4 دیدار برگزار می‌شود که دانشگاه آزاد با توجه به استراحت پتروشیمی بندر امام قطعاً به صدر جدول برمی‌گردد. نکته مهم دیگر لغو محرومیت هفت‌الماس قزوین و بازگشت این تیم به لیگ حرفه‌ای است

.ایلنا- با نزدیک شدن به هفته‌های پایانی لیگ حرفه‌ای بسکتبال و مشخص شدن تیم‌های حاضر در پلی‌آف، تنور رقابت‌های این لیگ داغ‌تر می‌شود. این میان رقابت دانشگاه و پتروشیمی بندرامام برای صدرنشینی و رسیدن به عنوان قهرمان فصلی، همچنین رقابت پالایش نفت آبادان و شهرداری گرگان برای قرار گرفتن در جایگاه چهارم جدول و رسیدن به پلی‌آف هیجان ویژه‌ای به رقابت‌های این هفته لیگ حرفه‌ای بخشیده است. دیگر بازی‌های هفته پانزدهم هم جذابیت‌های خاص خود را دارند.

ثامن– پمینا؛  مرگ و زندگی در مشهد

پمینا که با مشکل کمبود بازیکن روبرو شده و به گفته صادق‌زاده پولی هم برای به خدمت گرفتن بازیکن جدید ندارد، هفته گذشته بازی خوبی را برابر پتروشیمی بندرامام به نمایش گذاشت. اصفهانی‌ها در آن دیدار سزوارانه جنگیدند و مقاومت جانانه‌ای برابر تیم تمام حرفه‌ای پترو به نمایش گذاشتند اما کمبود بازیکن یک‌بار دیگر آن‌ها را در دقایق پایانی ناکام گذاشت تا با  فاصله کمی مغلوب صدرنشین لیگ حرفه‌ای شوند. این دیدار اما نشان داد پمینا برای بقا در لیگ حرفه‌ای عزم خود را جزم کرده است. آن‌ها قطعاً با روحیه‌ خوبی که از مصاف با پتروشیمی به دست آوردند،‌ برای شکست ثامن به مشهد می‌روند. در سوی مقابل، ثامن برخلاف پمینا برابر دانشگاه آزاد، دیگر مدعی قهرمانی لیگ حرفه‌ای بسکتبال حرفی برای گفتن نداشت و متحمل شکست 93 بر 51 شد. مهدی صاحبیان می‌داند درصورت نتیجه نگرفتن ثامن در این دیدار خانگی موقعیت او و تیم‌اش توامان در معرض خطر قرار می‌گیرد. ثامن 4 هفته پیاپی مغلول حریفان خود شده و این موضوع هوادران و مدیران باشگاه را به فکر فرو برده است. ثامنی‌ها برای‌ اینکه لیگ حرفه‌ای را با رتبه‌ای نسبتاً خوب به پایان برسانند و صد البته از منطقه خطر بگریزند، باید این دیدار خانگی را به سود خود تمام کنند.

هفت الماس– د انشگاه آزاد؛ یک بازی و 2 بازگشت

با اعلام رای کمیته انضباطی بسکتبال درباره پرونده دوپینگ بازیکنان هفت‌الماس، فعالیت‌های این تیم رفع تعلیق شد تا این هفته برابر دانشگاه ‌آزادی به میدان برود که به زعم برخی کارشناسان مدعی اصلی قهرمانی‌ است. تیمی که تنها یک‌ بار در آبادان غافلگیر شد و شکست خورد اما در بقیه دیدارها بازی‌های خوبی از خود به نمایش گذاشت و‌ ‌رقبا را یکی پس از دیگری کنار زد تا این هفته در غیاب پتروشیمی بندرامام که استراحت دارد، صدرنشین لیگ حرفه‌ای شود. دانشگاه با مهره‌های قابل اتکایی مانند آرن داودی، جواد داوری و روزبه ارغوان درکنار فیلیپ ویدنف در پست 3 نتایج خوبی گرفته‌اند و یک تیم کامل نشان دادند. دانشگاه دو هفته پیش در بندرامام پتروشیمی را شکست داد تا در هر دوبازی رفت و برگشت برابر این تیم برنده باشد. بازی برابر چنین تیمی کار بسیار دشواری است اما به یقین دانشگاه حتی هفت‌الماس بحران‌زده را هم دست‌کم نمی‌گیرد. تیمی که هفته پیش تمرین هم نداشته و بازیکنانش با وضعیت روحی و بدنی نامطلوبی برابر شاگردان شاهین‌طبع صف‌آرایی می‌کنند. از سوی دیگر جریمه 10 میلیون تومانی محمدرضا اسلامی، باعث این شد تا او به تهران بیاید و برای اعتراض راهی فدراسیون بسکتبال و اتاق ریاست آن‌ شود. جمع کردن این تیم در کمتر از 24 ساعت کار آسانی نیست و شاید خود قزوینی‌ها هم می‌دانند چه روز سختی برابر دانشگاه پیش‌رو دارند. تنها نکته مثبت این دیدار برای آن‌ها بازگشت تیم‌شان به لیگ حرفه‌ای است تا در دیدارهای باقی‌ مانده معجزه کند و در لیگ حرفه‌ای باقی بماند!

مهرام – شهرداری؛ پرده دوم جنجال گرگان

شهرداری گرگان که صرف نظر از 3 قطب بسکتبال ایران، مدعی اصلی صعود به پلی‌آف است در حالی به تالار بسکتبال مجموعه ورزشی آزادی به مصاف مهرام می‌آید که این دیدار ناخواسته ذهن بسکتبال‌دوستان را به بازی رفت و اتفاقاتی که در سالن امام (ره) گرگان افتاد، می‌کشاند. دیداری دراماتیک که نیمه نخست آن با برتری قاطع مهرام به پایان رسید اما در نیمه دوم ورق برگشت و تیم میزبان امتیازات عقب‌افتاده را جبران کرد و به مهرام نزدیک و نزدیک‌تر شد تا لحظات پایانی دیدار فرا رسید و بعد از درگیری اوشین ساهاکیان با کاوه نورافزا، مصطفی هاشمی هم وارد حاشیه شد و کار به کلانتری گرگان هم کشید. کمیته انضباطی درپی این اتفقات شهرداری را ابتدا تیم شهرداری را 3 جلسه از بازی در خانه محروم کرد و این رای بعدها به محرومیت تماشاگران و برگزاری بازی‌های خانگی شهرداری در سالن خالی امام (ره) تبدیل شد. شهرداری هفته سیزدهم در آخرین جلسه محرومیت‌اش میزبان پتروشیمی بندرامام بود و در غیاب تماشاگرانش، صدرنشین را به زحمت انداخت تا نشان دهد چرا در رتبه چهارم لیگ حرفه‌ای قرار گرفته است. مهرام اما هفته گذشته با شکست برابر پالایش نفت، سومین باخت فصل را تجربه کرد تا امیدهایش برای قهرمای فصلی لیگ حرفه‌ای کمرنگ شود. مهرام در آن دیدار هم مانند مصاف‌اش با پتروشیمی بندرامام با اختلاف یک امتیاز مغلوب شد تا بدشانس‌ترین تیم لیگ حرفه‌ای هم نام بگیرد. هرچند صعود مهرام به پلی‌آف قطعی است و این تیم را با مهره‌های بزرگی مانند حامد حدادی، اوشین ساهاکیان،‌ آرمان زنگنه، سجاد مشایخی، سعید داورپناه و فرید اجاقی از مدعیان اصلی قهرمانی بنامیم اما مهرامی‌ها در این دیدار بی‌انگیزه نیستند. آن‌ها نمی‌خواهند برابر شهرداری‌چی‌ها هم غافل‌گیر شوند و یک شکست دیگر را در کارنامه‌شان ببینند. ضمن این‌که با توجه به اتفاقات بازی رفت، هر دوتیم انگیزه‌های زیادی برای شست یکدیگر دارند. شهرداری در صورت شکست مهرام در تهران، حضورش را در پلی‌آف قطعی می‌کند. اسدالله کبیر حالا با بازی بی‌بدیل پیگرام زیر سبد حریفان و حضور خوب هاسکین در دفاع و حمله، می‌تواند برابر مهرام زخم‌خورده، قامت راست کند. این میان تجربه بابک نظافت هم قطعاً در لحظات نفس‌گیر به کمک گرگانی‌ها می‌آید.

صنایع ماهشهر – پالایش نفت؛ معرفی رقیب اصلی شهرداری

تیم دوم ماهشهر که شرایط متفاوتی با پتروشیمی دارد با وجود وضعیت نابسامانی که دارد همچنان از مدعیان حضور در پلی‌آف به شمار می‌آید. ماهشهری که هفته پیش استراحت داشتند میزبان تیمی هستند که با شکست دانشگاه آزاد و مهرام، غول‌کش لیگ حرفه‌ای لقب گرفته‌است. شاگردان افشاریان بدون دریافت حقوق و مبهم بودن محل تمرینشان، پای این تیم ایستاده‌اند و تا اینجا هم نتایج خوبی گرفته‌اند.شکست ثامن مشهد در هفته یازدهم، باعث شد صنایع خود را مدعی صعود به پلی‌آف بداند. آن‌ها در صورت پیروزی در این دیدار و با توجه به شکست احتمالی شهرداری گرگان برابر مهرام به یک امتیازی این تیم می‌رسند و این درحالی است که صنایع با ید درگرگان به مصاف شهرداری برود. دیداری سرنوشت‌ساز برای تعیین ضلع چهارم مربیع پلی‌آف. در طرف مقابل پالایش نفت هم وضعیت مشابهی دارد. آن‌ها هم در صورت پیروزی وضعیت صنایع را پیدا می‌کنند و یک بازی رو در رو هم با شهرداری گرگان دارد. شاگردان سامری هفته پیش کاری کردند کارستان و با شکست مهرام در ثانیه‌های پایانی و با توجه به لغو دیدار شهرداری گرگان و هفت‌الماس قزوین به رتبه چهارم جدول لیگ حرفه‌ای صعود کردند. آبادانی‌ها نه تنها نمی‌خواهند این جایگاه ارزشمند را از دست بدهند، بلکه برای پیروزی در این دیدار سرنوشت‌ساز به ماهشهر می‌روند. این دیدار به عبارت بهتر کارزاری است که در پایان آن رقیب اصلی شهرداری گرگان برای رسیدن به پلی‌آف مشخص می‌شود.

برنامه کامل هفته پانزدهم به این شرح است:

مهرام – شهرداری‌گرگان، ساعت 15:30، سالن بسکتبال آزادی

هفت‌الماس- دانشگاه‌آزاد، ساعت 16، سالن شهید بابایی قزوین

صنایع‌ماهشهر – نفت‌آبادان، ساعت 16، سالن اندیشه ماهشهر

ثامن‌مشهد – پمینا اصفهان، ساعت 16، خانه بسکتبال مشهد

جدول رده‌بندی لیگ‌حرفه‌ای بسکتبال تا پایان هفته چهاردهم به این شرح است:

1- پتروشیمی بندر امام با 24 امتیاز

2- دانشگاه آزاد با 23 امتیاز

3- مهرام تهران: 9 پیروزی، 3 شکست، 21 امتیاز

4- شهرداری گرگان با 19 امتیاز

5- پالایش نفت آبادان با 19 امتیاز

6- پتروشیمی ماهشهر با 17 امتیاز

7- پمینای اصفهان: 3 پیروزی، 9 شکست، 15 امتیاز

8- ثامن مشهد: 2 پیروزی، 11 شکست، 15 امتیاز

9- فولاد هفت الماس قزوین: یک پیروزی، 11 شکست، 12 امتیاز

 

کد خبر : ۲۷۲۲۸۰