خبرگزاری کار ایران

مجلس در رأی اعتماد به وزیر اشتباه کرد

عابدینی: می‌خواهند استقلال و پرسپولیس را از سر راه بردارند/بازگشت سیاسی به پرسپولیس قانونی نیست

مدیرعامل سابق باشگاه‌پرسپولیس معتقد است در مزایده سوم 2 نفر شرکت خواهند کرد و یک نفر از آنها سهام باشگاه‌پرسپولیس را می‌خرد و صلاحیتش هم به احتمال قوی تایید خواهد شد.

گفت‌وگوی اختصاصی امیر عابدینی با خبرنگار ایلنا را در زیر می‌خوانید:

* پرسپولیس در آستانه بازی‌ حساس با لخویا آبستن حوادث بی‌شماری شده؛ اوضاع حاکم بر باشگاه را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

من واقعاً متاسفم برای مدیریت بخش‌ورزش به خصوص این 2 باشگاه چراکه اتفاقات اخیر باشگاه‌پرسپولیس در طول تاریخ ورزش کشور نادر بوده و با قاطعیت می‌گویم تا حالا چنین اتفاقاتی در این باشگاه نیفتاده است.

* واضح‌تر صحبت می‌کنید؟

شما وضعیت باشگاه‌پرسپولیس را از زمان حضور رویانیان بررسی کنید. رویانیان، پروین، طاهری، منتقمی و رحیمی در این باشگاه در چند ماه اخیر حضور داشتند و تا الان چند بار در پرسپولیس مدیر باشگاه را عوض کردند و الان هم سیاسی و نژادفلاح آمده‌اند و این رفت و آمدها مبنای کار را به هم می‌زند. الان به جرأت می‌گویم پرسپولیس در زمین فوتبال می‌تواند با همین بضاعتی که دارد مشکلات خودش را حل کند. هر چند برای این فصل دیر شده اما با چند بازیکن می‌توان تیم را تقویت کرد تا برانکو موفق شود.

* ولی ساختار باشگاه همچنان مشکل دارد...

بله، نگرانی من هم ساختار باشگاه است چراکه حدود یک هفته به مزایده باشگاه باقی مانده و در این مدت کوتاه چه اتفاقی قرار است بیفتد؟ در این مدت کوتاه طرف را که بازداشت بوده می‌آورند و سر جایش می‌گذارند، معنی این کار چه چیزی می‌تواند باشد؟ مگر نباید همه چیز در چارچوب موازین دولتی باشد، چطور وقتی قرار است یک پست معمولی در فدراسیون‌فوتبال به کسی بدهند، دستگاه حراست و نظارت باید نظر بدهند اما در این 2 باشگاه هر کاری دل‌شان بخواهد می‌کنند، یعنی هیات‌مدیره عوض می‌کنند و طرف مورد نظرشان را مدیرعامل می‌گذارند. به نظر شما معنی این کارها غیر از این نیست که دوستان براساس یک طرح از پیش تعیین شده قصد دارند این باشگاه را از قدرت و محبوبیت بیندازند.

* چرا می‌خواهند پرسپولیس را از قدرت و محبوبیت بیندازند؟

وقتی نتوانیم یک ساختار را مدیریت کنیم، صورت مسئله را پاک می‌کنیم. اینها توان مدیریت این 2 باشگاه را ندارند و استقلال و پرسپولیس را مزاحم کار خود می‌دانند. به همین دلیل می‌خواهند آنها را از سر راه خود بردارند. مگر می‌شود خیل عظیم مردم که طرفدار این دو تیم هستند را نبینند. آقا از بازداشت برمی‌گردد و سریع به باشگاه می‌رود و حتی شایعه شد گفته برانکو را برمی‌دارم. بعد که می‌بیند به اوت زده می‌گوید کار برانکو را بررسی می‌کند. اصلاً مگر صلاحیت و درک فوتبالی و تخصص مدیریتی برای بررسی کار برانکو را دارند؟ این 2 باشگاه را گوشت قربانی کردند و 100 مدیر تاکنون همین‌گونه پست گرفته‌اند. کاری که آقایان به پرسپولیس کردند خدمت نبود بلکه اسمش چیز دیگری است که قطعا خدمت نیست.

* خادم اعلام کرده سیاسی نباید به باشگاه پرسپولیس برمی‌گشت. در این رابطه چه نظری دارید؟

نباید برمی‌گشت یا نباید او را برمی‌گرداندند؟ کسی که 2 ماه اسناد را امضا نکرده و جانشین برایش گذاشته‌اند را چطور برمی‌گردانند؟ مگر می‌شود چنین کاری کرد؟ چه کسی این کار را کرده؟ جز آقایان کسی نمی‌توانست این کار را انجام دهد، ضمن اینکه من بازگشت سیاسی به پرسپولیس را قانونی نمی‌دانم.

* چرا؟

چون یک مدیری 2 ماه قرار بازداشت داشته، به همین دلیل باید اول از دستگاه‌قضایی استعلام کنند چون پرونده او هنوز مفتوح است. یک زمان است که طرف بازداشت نمی‌شود و با وثیقه آزاد است و برمی‌گردد اما این آقا برایش قرار بازداشت صادر شده؛ یا من قانون را نمی‌فهمم یا آقایان قانون را دور می‌زنند. به هرحال اول باید استعلام می‌گرفتند و اگر حضور سیاسی در پرسپولیس بلامانع بود او را برمی‌گرداندند.

* البته خادم مدعی شده شاید تصور این است که من می‌خواهم پرسپولیس را زمین بزنم. نظر شما چیست؟

ما که قبلاً چنین حرفی نگفته بودیم اما الان این حرف درست است. در حال حاضر تصور اذهان عمومی همین است. آن وضع استقلال است که سهمیه آسیا را از دست رفته می‌بیند. در این راه 50 درصد بازیکن و مربی مقصرند و 50 درصد دیگر به مدیریت ستادی باشگاه برمی‌گردد. هنر مدیریت ستادی این نیست که فقط مربی عوض کند. به نظرم دیگر کسی برای نام این 2 باشگاه دل نمی‌سوزاند. امیدوارم در بحث خصوصی‌سازی زیاد مته به خشخاش نگذارند. بگذارند با خصوصی‌شدن 2 باشگاه تصدی دولت از این باشگاه‌ها برداشته شود.

* به نظر شما پرسپولیس را زمین زده‌اند؟

نخبگان‌قلم و باتجربه‌ها و کارشناسان همه بر این باورند و مردم هم دارند به این باور می‌رسند آقایان اگر در این اندیشه هم نبودند عملکردشان منجر به زمین خوردن این 2 باشگاه شده است. پس با قاطعیت باید گفت آقایان در مدیریت بخش ورزش و به خصوص فوتبال ضعیف هستند و توانمندی‌ لازم را ندارند. آقایان 2 باشگاه را به این روز انداخته‌اند و حالا می‌خواهند ورزش مملکت را اداره کنند؟ به نظر من مجلس در بحث وزیر درست رأی نداد و اشتباه کرد.

* خادم اعلام کرده هیات‌مدیره از عملکرد نژادفلاح گله دارد. شما چه نظری دارید؟

نژادفلاح چند ماه است به پرسپولیس آمده؟

* 4 ماه؟

در این 4 ماه چه کسی باید پاسخگو باشد؟ او باید پاسخگو باشد یا کسی که او را در باشگاه‌پرسپولیس گذاشت تا مدیرکل استان تهران نباشد. این داد و ستدها تا جایی ادامه داشت که نسبت به مدیریت قبل هم کینه داشتند، یعنی آقایان کینه‌ای به دل دارند و رویانیان که در فدراسیون دیگری پست مشاور گرفته را برنمی‌تابند و رئیس آن فدراسیون را برمی‌دارند. خیلی بد است، خیلی سخت است، کسانی که برای رزمندگان اسلام اسپند هم دود نکردند، امروز صاحبان جبهه و جنگ را کنار می‌گذارند.

* در مورد دعوای بحث سیاسی و نژادفلاح در برنامه90چه صحبتی دارید؟ نژادفلاح معتقد بود قائم‌مقام باشگاه است و قائم‌مقام شخص نیست، سیاسی هم مدعی شد مدیرعامل قانونی باشگاه است و تازمانی که هیات‌مدیره استعفای او را قبول نکند به کارش ادامه می‌دهد..

وقتی آقایان حکم می‌زنند و معنی‌اش را نمی‌دانند همین می‌شود. آقایان حکم زده‌اند قائم‌مقام و نمی‌دانند قائم به کدام مقام، مقامش کجا بوده که نژادفلاح قائم آن باشد. یعنی تا این حد ادبیات اجرایی کار را نمی‌دانند. وقتی حرف‌ها را گوش می‌کنیم می‌بینیم هر دو طرف راست می‌گویند، چون آقایان معنی حکمی را که زده‌اند، نمی‌دانند.

* مزایده سوم پرسپولیس به زودی برگزار خواهد شد. به نظر شما کسی این باشگاه را می‌خرد؟

بله، با قاطعیت می‌گویم می‌خرد. در حال حاضر حداقل 2 یا 3 نفر در مزایده شرکت خواهند کرد اما نمی‌دانم کسی می‌خرد یا نه اما مطمئنم شرکت می‌کنند و اگر این افراد دارای شرایط لازم باشند باشگاه را با هم می‌فروشند. الان کسی هست که پرسپولیس را بخرد و صلاحیتش هم به احتمال قوی تایید می‌شود.

گفت‌وگو: مهدی نوری

کد خبر : ۲۷۲۰۰۰