خبرگزاری کار ایران

چه کسانی خط دهی می‌کنند؛

گمانه‌زنی‌های ضد و نقیض درباره آینده پرسپولیس/ نه یحیی می‌آید، نه برانکو می‌رود!

باشگاه‌پرسپولیس این روزها آبستن حوادث زیادی است و در بخش مدیریتی و کادر فنی هر لحظه خبر جدیدی از این مجموعه بزرگ و پرطرفدار به گوش می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پرسپولیس روزهای سخت و پر التهابی را پشت سر می‌گذارد. جنگ مدیریتی در این باشگاه بالا گرفته و بازگشت حمیدرضا سیاسی به مجموعه پرسپولیس باعث شده حواشی این تیم بزرگ به حداکثر ممکن برسد و هر لحظه شاهد اخبار ضد و نقیض زیادی اطراف پرسپولیس هستیم.

در ماه‌های اخیر پرسپولیس به دلیل بازداشت سیاسی آرامش لازم را نداشت و در نهایت محمدحسین نژادفلاح به عنوان قائم‌مقام باشگاه زمام امور را در دست گرفت تا پرسپولیس بتواند روند رو به رشدی را در پیش بگیرد.

نتایج ضعیف پرسپولیس در لیگ‌برتر باعث شد در نهایت حمید درخشان از هدایت این تیم کنار رفته و برانکو ایوانکوویچ سکان‌دار سرخ‌پوشان تهرانی شود. آزادی سیاسی باعث شد حرف و حدیث‌ها در مورد کادر فنی پرسپولیس شدت بگیرد چراکه عده‌ای معتقدند سیاسی به کار برانکو اعتقادی ندارد و ترجیح می‌دهد سرمربی مورد نظر خودش را برای هدایت پرسپولیس استخدام کند.

شایعه شده یحیی گل‌محمدی سرمربی حال حاضر ذوب‌آهن اصفهان مدنظر سیاسی برای هدایت پرسپولیس در فصل آینده است و اصلاً بعید نیست مدیرعامل سرخ‌پوشان حتی عذر برانکو را هم بخواهد و یحیی را به تهران آورده و هدایت‌ پرسپولیس را به او بسپارد.

تمام این گمانه‌زنی‌ها در حالی اتفاق افتاده که نزدیکان گل‌محمدی مذاکرات او با پرسپولیس را تکذیب می‌کنند و حتی مدعی‌اند سیاسی تماس‌تلفنی هم با یحیی نداشته چه برسد به مذاکره، اما نکته جالب از سوی اطرافیان یحیی این است که او از تیم‌های پیکان و سایپا برای فصل‌آینده پیشنهادهایی جدی دریافت کرده، ضمن اینکه خود ذوب‌آهن نیز اصرار دارد قرارداد او را برای فصل‌آینده تمدید کند اما هنوز گل‌محمدی به جمع‌بندی لازم برای فصل بعد نرسیده است.

آنچه مسلم است اینکه یحیی گل‌محمدی در حال حاضر گزینه پرسپولیس برای فصل‌آینده نیست و با توجه به شناختی که از روحیات سیاسی داریم اگر او آن‌چنان در مسند قدرت در باشگاه‌پرسپولیس تکیه بزند باید منتظر اتفاقات عجیب و دور از ذهنی باشیم، درست مثل اتفاقی که برای علی دایی افتاد و همگان هنوز هم در شوک برکناری شهریار با دستور سیاسی هستند.

به هر حال آنچه مشخص است اینکه عده‌ای بیرون از گود حاشیه‌ها و گمانه‌زنی‌ها را مدیریت و خط دهی می‌کنند و به نظر می‌رسد آینده پرسپولیس برای کسانی که بیرون از باشگاه هستند مهم تر از ارکان این باشگاه مردمی است .

اگر این خط دهی‌ها و حاشیه‌ها مدیریت درستی نشود ممکن است منجر به اتخاذ تصمیماتی شود که اردوگاه سرخ‌ها را درگیر حواشی بیشتری بکند و چه بسا تصمیماتی اتخاذ شود که فصلی کابوس‌وار انتظار سرخ‌ها را بکشد.

کد خبر : ۲۷۱۹۱۴