خبرگزاری کار ایران

صادقیان مقصر است، نه رفقای ناباب؛

شاهرودی: پرسپولیس هیچ حاشیه امنیتی ندارد/ کاش علی دایی می‌ماند تا نگویند تیم را بد بسته!

مدافع سابق پرسپولیس معتقد است برای قضاوت در مورد کار برانکو در پرسپولیس هنوز زود است وبا توجه به کارنامه درخشانی که او در گذشته داشته باید زمان لازم را به او بدهیم و بعد قضاوت کنیم

گفت‌وگوی رضا شاهرودی با خبرنگار ایلنا را در زیر می‌خوانید:

* برانکو در حالی به پرسپولیس آمده که این تیم روزگار خوبی ندارد.

برای قضاوت در مورد کار برانکو هنوز زود است و به زمان بیشتری نیاز است تا در مورد او صحبت کنیم. درست است که برانکو در گذشته کارنامه درخشانی در تیم ملی فوتبال ما داشته اما الان باید ببینیم چه کارنامه‌ای از خودش به جای می‌گذارد. در این دو بازی چیز خاصی ندیدیم و همان روال سابق باخت و مساوی بود اما به نظر من هنوز برای قضاوت در مورد برانکو خیلی زود است.

* پرسپولیس باید در لیگ قهرمانان آسیا با لخویای قطر بازی کند. این بازی را چطور می‌بینید؟

بازی سختی است. در بازی رفت با نتیجه خوبی آنها را بردیم اما شرایط فرق کرده و نباید در باد آن بازی بخوابیم. لخویا تیم خوبی است و بازیکنان بزرگی دارد و این بازی هم در خانه آنها برگزار می‌شود که کار خیلی سختی است. باید با حوصله بازی کنیم و بیگدار به آب نزنیم تا حداقل در قطر یک مساوی بگیریم. البته نیم‌نگاهی هم به برد داریم اما مساوی هم مقابل آن بازیکنان خوب و تیم قوی لخویا نتیجه بد نیست.

* انصاریان مدعی‌شده دایی در شروع‌فصل پرسپولیس را بد بسته، این نظر را قبول دارید؟

نه، به نظرم چنین‌چیزی نیست. چطور وقتی پرسپولیس در آسیا خوب بازی می‌کند تیم خوب بسته شده و در لیگ‌برتر خودمان بد بسته شده؟ بقیه تیم‌ها هم همین هستند. در دوره ما تفاوت بازیکنان‌پرسپولیس با بقیه تیم‌ها 20درصد بود اما الان فاصله بازیکنان لیگ 2 تا 3 درصد بیشتر نیست.

*پس مشکل کجاست که پرسپولیس در لیگ نتیجه نمی‌گیرد؟

به نظرم پرسپولیس در لیگ‌برتر حاشیه امنیتی ندارد، چون تیم‌ها با تمام توان جلوی پرسپولیس و استقلال بازی می‌کنند و دنبال نتیجه هستند و به راحتی نمی‌شود از آنها امتیاز گرفت.

* اما پرسپولیس همیشه پرسپولیس است و نباید به راحتی امتیاز بدهد...

بله، پرسپولیس اگر در زمین‌خاکی هم بازی کند، پرسپولیس است و نباید امتیاز بدهد و باید نتایج بهتری کسب کند اما در این فصل همه چیز دست به دست هم داده و حاشیه و بی‌نظمی باعث شده پرسپولیس دیسیپلین لازم را نداشته باشد. بحث‌مالی هم بوده که از نظر روحی و روانی روی بازیکنان تاثیر گذاشته است. در دوره ما هم همین بود، چون روی پولی که قرار بود بگیریم حساب می‌کردیم و وقتی پول نمی‌دادند همه چیز به هم می‌ریخت. آن موقع تعصب بود و اگر هم پول نمی‌دادند بازی می‌کردند اما الان شرایط کاملاً فرق کرده است.

* عده‌ای معتقدند ممکن است پرسپولیس به لیگ‌یک سقوط کند. در این رابطه چه نظری دارید؟

احتمالش هست. اگر همین‌طور ادامه دهند و مدام مساوی کنند یا ببازند احتمال سقوط تیم وجود دارد. باید قضیه را کاملاً جدی گرفت و حرفه‌ای فکر کنیم و آن چیزی را که می‌بینیم بگوییم. مگر اینکه بچه‌ها به خودشان بیایند و بازی‌های بعدی را ببرند تا خطر سقوط نداشته باشند. ای کاش خود علی دایی می‌بود چون نمی‌دانستیم با تغییر دایی چنین مربی می‌آورند که نظم و انضباط در تیم از بین برود. اولین مسئله در هر تیم نظم و دیسیپلین است اما در این مدت این همه بی‌نظمی در تیم دیدیم. بحث‌مالی هم هست اما بازیکن پول می‌گیرد و باید جنبه هم داشته باشد و خوب بازی کند، نه اینکه حرمت‌ها را بشکند و به پیشکسوتان بی‌احترامی کند.

* درباره افت فاحش پیام صادقیان گفته می‌شود حاشیه‌های بیش از حد او را نابود کرده، موافقید؟

خود پیام باعث این مشکلات شده است. این حرف را قبول ندارم که می‌گویند رفیق ناباب باعث شد به بیراهه برویم، بلکه خود شخص مقصر است. پیام هم نباید تقصیر را گردن کسی بیندازد. او باید 10 شب بخوابد و تغذیه خوبی هم داشته باشد چون فوتبالیست خوبی است و می‌تواند رشد کند اما این راهی که می‌رود اشتباه است. صادقیان می‌تواند سال‌ها بدون‌حاشیه بازی کند، اگر حرفه‌ای برخورد کند. ما می‌گوییم باشگاه فرهنگی-ورزشی و به نظرم باید برای یکسری از بازیکنان کلاس‌فرهنگی بگذارند. در همین بازی با النصر عربستان دیدیم که صادقیان از روی نیمکت وسط زمین پرید و آن حواشی به وجود آمد. صادقیان تا الان که مصدوم بوده و حالا هم محروم بشود چه سودی برای پرسپولیس داشته است. البته در این راه مدیران ما هم مقصرند. وقتی نژادفلاح اینطوری صادقیان را در آغوش می‌گیرد همین می‌شود. به نظرم نژادفلاح با این رفتارهایش اشتباه می‌کند، چون بازیکنان جنبه ندارند.

کد خبر : ۲۷۱۵۴۷