خبرگزاری کار ایران

هفته سیزدهم لیگ حرفه‌ای بسکتبال

دانشگاه آزاد پتروشیمی را دبل کرد/ برتری قاطع مهرام برابر صنایع ماهشهر/ گام بزرگ شهرداری برای رسیدن به پلی‌آف

asdasd
کد خبر : ۲۷۰۸۱۲

تیم بسکتبال دانشگاه آزاد اسلامی با برتری 79 بر 72 برابر پتروشیمی، در دو بازی رفت و برگشت این تیم را شکست داد. مهرام هم با نتیجه 115 بر 70 مقابل صنایع ماهشهر به برتری رسید تا در رتبه سوم باقی بماند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دیدار حساس تیم‌های پتروشیمی بندرامام و دانشگاه آزاد از هفته سیزدهم لیگ حرفه‌ای بسکتبال ایران، ساعت 16 در سالن شهرک بعثت ماهشهر آغاز شد.

پتروشیمی که با یک بازی بیشتر نسبت به دانشگاهی‌ها صدرنشین لیگ حرفه‌ای بود، برای حفظ جایگاه خود بازی را خوب آغاز کرد. میزبان کوارتر نخست را با برتری 16 بر 9 به سود خود خاتمه داد.

شاگردان شاهین‌طبع در کوارتر دوم بازی بهتری را به نمایش گذاشتند و با بازی موثر فیلیپ ویدنف در پست 3 و بازی‌خوانی آرن داودی و پرتاب‌های 3 امتیازی حامد حسین‌زاده و روزبه ارغوان 26 امتیاز از حریف گرفتند و در مقابل تلاش صمد نیکخواه بهرامی، حامد سهراب‌نژاد، حامد آفاق و بهنام یخچالی 20 امتیاز برای میزبان به ارمغان آورد تا پتروشیمی بندرامام  36 بر 35 نیمه نخست را به سود خود تمام کند.

مصاف دو تیم در کوارتر سوم با برتری دانشگاه آغاز شد و این تیم در ابتدای وقت سوم 9 امتیاز پیاپی از حریف گرفت تا نتیجه بازی 46 بر 36 شود. شاگردان میتف که با آ‌غاز نیمه دوم غافلگیر شده بودند، پس از وقت استراحتی که سرمربی پتروشیمی گرفت بازی بهتری را به نمایش گذاشتند و با پرتاب‌های خوب نیکخواه بهرامی و سهراب‌نژاد امتیازات زیادی را جبران کردند. در ادامه همکاری ویدنف و ارغوان بازهم فاصله دو تیم را زیاد کرد اما زمانی که دانشگاه آزاد با پرتاب‌های حسین‌زاده و ارغوان، با امتیاز 54 بر 50 از میزبان پیش افتاد،‌ این میزبان بود که در دقایق پایانی کوارتر سوم از اشتباهات پیاپی ویدنف نهایت استفاده را برد و با پرتاب‌های آفاق، نیکخواه بهرامی و بهنام یخچالی 10 امتیاز به دست آورد تا پتروشیمی 60 بر 56 از حریف پیش بیفتد. در لحظات پایانی این کوارتر رضا لطفی 2 پرتاب آزاد را برای دانشگاه به ثمر رساند تا نتیجه بازی در پایان کوارتر سوم 24 بر 21 و در مجموع 60 بر 56 به سود پتروشیمی بندرامام به پایان برسد.

با آغاز وقت چهارم، نیکخواه بهرامی با پرتابی زیبا 3 امتیاز دیگر برای پتروشیمی کسب کرد و پس از اعتراض بازیکنان دانشگاه آزاد و کادر فنی این تیم، نیکخواه بهرامی یک پرتاب آزاد را هم به ثمر رساند تا پترو 64 بر 56 از حریف پیش بیفتد. بعد از چند رفت و برگشت شاگردان شاهین‌طبع با کار خوب حسین‌زاده فاصله را کم کردند تا بازی 66 بر 62 شود اما پرتاب 3 امتیازی نیکخواه بهرامی بازهم فاصله را زیاد کرد. بلافاصله دانشگاه با پرتاب ویدنف نتیجه را به 69 بر 65 تغییر داد.

در لحظات پایانی کار خوب ویدنف و حسین‌زاده بازی را به سود دانشگاه آزاد تغییر داد تا در نهایت شاگردان شاهین‌طبع با نتیجه 79 بر 72 برابر پتروشیمی به برتری برسند و با 21 امتیاز در جایگاه دوم جدول قرار بگیرند. پتروشیمی هم با این شکست و با 22 امتیازی باقی‌ ماند تا با یک بازی بیشتر نسبت به دانشگاه‌ آزاد در صدر جدول قرار بگیرد.

در دیگر دیدار حساس امروز تیم مهرام در تالار بسکتبال مجموعه ورزشی آزادی با نتیجه 115 بر 70 برابر صنایع ماهشهر به پیروزی رسید تا با 20 امتیاز در رتبه سوم باقی بماند.

شهرداری گرگان در مشهد با برتری 90 بر 87 برابر ثامن 19 امتیازی شد تا با تثبیت موقعیت‌اش در رتبه چهارم جدول، خیال‌اش تا حدود زیادی از صعود به پلی‌آف راحت شود.

فولاد هفت‌الماس قزوین هم در ادامه روند ناکامی‌هایش 68 بر 57 در خانه برابر پالایش نفت آبادان شکست خورد تا با 12 امتیاز در قعر جدول جا خوش کند. پالایش نفت هم با 17 امتیاز به رتبه پنجم صعود کرد تا با شهرداری گرگان و صنایع ماهشهر برای قرار گرفتن در جایگاه چهارم و رسیدن به پلی‌آف رقابت کند.

 

 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز