خبرگزاری کار ایران

فضای مذاکره با کی‌روش را غبارآلود کرده‌اند؛

اسدی: مدارکم را افشا کنم برخی افراد و رسانه‌ها رسوا می‌شوند

دبیرکل فدراسیون‌فوتبال با بیان اینکه اسنادی در اختیار دارم که نشان می‌دهد در قضیه کی‌روش عده‌ای با فضاسازی و غبارآلود کردن اوضاع بدنبال اهداف دیگری بودند، گفت: امیدوارم روزی برسد که ماهیت این افراد برای همگان روشن شود.

علیرضا اسدی در گفت‌وگوی تفصیلی با خبرنگار ایلنا با بیان این مطلب اظهار داشت: متاسفانه درباره همکاری با کی‌روش اتفاقاتی رخ داد که امیدوارم روزی بتوانم آنها را بازگو کنم . شاید مقطع فعلی زمان مناسبی برای بیان برخی مسائل نباشد. 

اسدی افزود: اسناد و مدارکی دارم که اگر آنها را افشا کنم باعث رسوایی برخی افراد و رسانه‌ها خواهد شد و امیدوارم با کاسته شدن از فضای غبارآلود فعلی روزی این مستندات را در اختیار مردم و افکار عمومی قرار دهم تا ذهن انها نسبت به اتفاقاتی که در فوتبال کشور رخ می دهد، روشن شود.

وی با بیان اینکه از ابتدا هم کسی به کی روش نگفته بود برود ، عده ای بی جهت به این موضوع دامن زدند، اظهار داشت: کدام مسئول فدراسیون از ایشان خواسته بود که با تیم ملی همکاری نکند.من صراحتا به شما می گویم که خواسته فدراسیون جدایی کی روش نیست ولی ایشان به تازگی مسائلی را مطرح می کند که پیش از این آنها را پذیرفته بود. 

اسدی در پاسخ به اینکه بخشی از انتقادات کی روش به اظهارات خود او و انتقاداتی که از عملکرد او مطرح شده بازمی گردد ، گفت: فضای نقد که بد نیست . فضای انتقادی همواره می تواند سازنده باشد. اینکه به خاطر نقد ، بخواهیم از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنیم که منطقی نیست. انسان هایی که بدنبال تعالی هستند از نقد استقبال می کنند نه اینکه از آن فرار کنند.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در مورد برخورد تند و توهین آمیز کی روش با عباس ترابیان اظهار داشت: چنین برخوردی در شان هیچ انسانی نیست . کی روش میهمان ماست و باید حرمت خود و دیگران را حفظ کند. این جزو روابط بین انسان هاستکه برای دیگران احترام قائل شوند و در رفتار و گفتار خود از ادبیات انسانی استفاده کنند. شما ببنید در این مدت چه کسی پرخاشگری داشته؟ چه کسی برخوردها و الفاظ نامناسب بکار برده؟

وی در خصوص آخرین وضعیت مذاکره با کارلوس کی روش برای ادامه همکاری با تیم ملی اظهار داشت: این مذاکرات در جریان است و هنوز به جایی نرسیده. آقای کفاشیان با تاییدیه هیات رئیسه مستقیما مذاکرات را پیگیری می کند و این مذاکرات در جریان است.

اسدی در پاسخ به این سئوال که آیا شخصا مایل به ادامه همکاری با کی روش هستید یا نه گفت: نظری در این باره ندارم .

وی در مورد اینکه در صورت جدایی کی روش باید به این مربی پرتغالی غرامتی پرداخت شود یا نه گفت: این امر بستگی به نحوه قرارداد تنظیم شده با کی روش دارد ولی تصور نمی کنم در صورت جدایی فدراسیون متحمل غرامت شود.

دبیر کل فدراسیون فوتبال در باره اینکه آیا در صورت جدایی کی روش، فکری برای جایگزینی او شده تا در فاصله دو ماه تا مسابقات مقدماتی جام جهانی تیم ملی دستخوش نوسان نشود گفت: در این زمینه ورود نمی کنم ولی اطمینان دارم هر مدیری برای خود از پلان های A و B و C  دارد و یک مدیر حرفه ای هرگز باید پلان حرکت نمی کند.

اسدی با بیان اینکه فوتبال ما باید در انتخاب هر گزینه ای منافع ملی را در نظر بگیرد، تصریح کرد: کی روش یک مربی خارجی است و دیر یا زود از ایران می رود ولی این ما هستیم که باید به فکر منافع فوتبال ملی مان باشیم و شرایط را برای تعالی آن فراهم کنیم و اجازه ندهیم افراد سودجو و منفعت طلب شرایط بی ثباتی را برای فوتبال ملی ایجاد کنند. 

دبیرکل فدراسیون فوتبال درباره اینکه گفته می شود وی منتسب به وزارت ورزش است و با توصیه مسئولان این وزاتخانه به علی کفاشیان تحمیل شده گفت: بنده منتسب به یک تفکر هستم نه فرد خاصی. تازه مگر من خارجی ام و متعلق به این آب و خاک نیستم. علاوه بر این مگر دولت متعلق به مردم نیست و برآمده از رای ملت نیست. این اظهارنظرها به نوعی تخطئه دولت است و آنهایی که این مسائل را مطرح می کنند باید خودشان پاسخگو باشند که از مطرح کردن اینگونه مسائل چه هدفی دارند . به نظر من طرح اینگونه حرف ها بی انصافی است .

وی ادامه داد: آنهایی که این حرف ها را مطرح می کنند چرا دوره های قبل را نمی بینند که از طرف سازمان یا وزارت ورزش چقدر اعمال نظر می شد ولی در حال خاضر کجا چنین اتفاقاتی می افتد.

اسدی تاکید کرد: به جای دامن زدن به اینگونه مسائل بیائیم تفکرات افراد را ببینیم و اینکه فضا در جهت اصلاح و پیشرفت باشد.

وی درباره اینکه فضای فدراسیون فوتبال را برای اجرای تفکرات خود منتاسب می بیند یا نه گفت: به هرحال زمان نیاز است تا بدنه فدراسیون با تفکرات جدید هماهنگ شودو این روند یک شبه بوجود نمی آید و به نظر من فدراسیون به سمت روند خوب حرکت می کند. 

وی تاکید کرد: آقای نبی برای فدراسیون فوتبال خیلی زحمت کشیدند و باید قدردان زحمات ایشان باشیم. البته انتقادهایی هست ولی بدون نقد زندگی مفهومی ندارد ولی در نقدها باید رعایت اخلاق و انصاف را بکنیم و در کنار ضعف ها نقاط قوت را هم ببینیم. بی انصافی است که اگر زحمات آقای نبی را در تیم ملی و فدراسیون نادیده بگیریم ولی رئیس فدراسیون خواسته تغییری در فضا ایجاد شود و تفکر جدیدی را بکار بگیرد. این که اتفاق خوبی است.

اسدی تاکید کرد: نبی از دوستان و مدیران خوب فوتبال ماست که برای او ارزش و احترام ویژه ای قائل هستم و از تجربیات ایشان در کارها استفاده می کنم.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر اینکه در اداره فدراسیون به دنبال حاشیه نیستیم و اعتقاد داریم این مسائل کمکی به فوتبال کشور نخواهد کرداظهار داشت: این درست که حاشیه ها از متن جذاب ترند اما نباید بگونه ای باشد که حاشیه بر متن پیشی بگیرد و اصل شود. رویه جدید فدراسیون پرهیز از حاشیه هاست و در موضوع کی روش هم عده ای هدفمند دنبال غبارآلود کردن فضا بودند که به موقع خودش ماهیت آنها را برای مردم روشن خواهیم کرد.
 

کد خبر : ۲۶۸۶۲۰