خبرگزاری کار ایران

نگاهی به پیشینه پانادیچ و لوگوسیچ؛

آشنایی با دستیاران جدید برانکو/ «ییچ‌»هایی که با فوتبال ایران بیگانه نیستند!

asdasd
کد خبر : ۲۶۸۴۸۱

آندره پانادیچ و انور لوگوسیچ که به عنوان دستیاران برانکو ایوانکویچ مربی این تیم معرفی شدند٬ با فوتبال و بازیکنان ایرانی ناآشنا نیستند.

به گزارش ایلنا٬ انور لوگوسیچ مربی جدید دروازه‌بان‌های پرسپولیس که پیش از این در تیم های پگاه گیلان، صبا باتری، برق شیراز و شیرین فراز کار کرده٬ دی ماه سال 90 با درخواست مصطفی دنیزلی به پرسپولیس پیوست.

 آشنایی دنیزلی با لوگوسیچ به دلیل 6 سال حضور لوگوسیچ به عنوان دروازه بان در لیگ ترکیه بود. او در فصل های 91 – 90 و 92 – 91 دستکش طلایی لیگ ترکیه را به دست آورد.

وی به زبان های انگلیسی، فرانسه و ترکی استانبولی آشنایی دارد و پس از 5 فصل حضور در لیگ ایران، با زبان فارسی هم آشنایی پیدا کرده است.

لوگوسیچ در زمان حضور در کادر فنی پرسپولیس یکبار در مصاحبه ای گفته بود؛ با 51 سال سن از دروازه بان های آن روزهای پرسپولیس آماده تر است. این مربی سابقه حضور در تیم های ملی زیر 21 سال و بزرگسالان بوسنی را دارد. وی در تیم اصلی بوسنی دستیار میروسلاو بلاژویچ بود. لوگوسیچ در شانگهای چین کنار بلاژویچ و در شاندونگ این کشور هم همراه برانکو بوده است.

 

همبازی بوندس‌لیگایی مهدوی‌کیا در پرسپولیس

آندره پانادیچ 46 ساله که متولد نهم مارس سال 1969 در زاگرب است٬ مربی تمرین دهنده سرخپوشان پس از حضور برانکو ایوانکوویچ است. وی در هامبورگ از همبازیان مهدی مهدوی کیا بود و فوتبال حرفه ای خود را از 19 سالگی در دینامو زاگرب آغاز کرده است. پانادیچ برای 6 سال در این تیم حضور داشت.

این مربی پرسپولیس سال 1994 برای دو سال به چمنیترز در بوندس لیگای 2 پیوست و در فصل 97 – 96 هم در بایر اوردینگن از بوندس لیگا 2 بازی کرد و پس از آن به هامبورگ پیوست تا همبازی مهدوی کیا شود.

پانادیچ در هامبورگ مانند مهدوی کیا دوام نیاورد و سال 2002 به اشتورم گراتس اتریش پیوست و در همین سال به ناگویا گرامپوس ایت ژاپن رفت. پانادیچ سال 2004 پس از 410 بازی و 30 گل زده از فوتبال خداحافظی کرد. وی طی سال های 1989 و 1990 نیز 3 بازی برای تیم ملی یوگسلاوی سابق انجام داد.

سوابق مربیگری پانادیچ بیشتر به همکاری با برانکو ایوانکوویچ مربوط می شود. پانادیچ در تیم الاتفاق، دستیار اول برانکو بود. در سفری که الاتفاق برای بازی های لیگ قهرمانان آسیا به تهران داشت، برانکو به دلیل بدهی مالیاتی و اینکه در صورت ورود امکان خروج از ایران را نداشت، به تهران نیامد و پانادیچ هدایت تیم الاتفاق را بر عهده گرفت.

این مربی کروات در لیگ چین هم به عنوان دستیار برانکو حضور داشت و حالا قرار است ایوانکوویچ را در پرسپولیس نیز همراهی کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز