خبرگزاری کار ایران

در پی پشتوانه‌سازی هستیم؛

کوهیان: آمریکا قدرت بلامنازع بسکتبال جهان است/ مگر می‌شود روی یوسف‌وند حساب نکنم؟

asdasd
کد خبر : ۲۶۳۳۸۵

سرمربی تیم ملی بسکتبال جوانان معتقد است ایران کار دشواری در جام‌جهانی یونان دارد اما هدف اصلی این تیم پشتوانه‌سازی برای آینده است.

فرزاد کوهیان به خبرنگار ایلنا گفت: پس از انتصابم به سمت سرمربیگری تیم ملی بسکتبال جوانان، کار را از هفتم فروردین آغاز کردیم. من برای مرحله‌نخست حدود 50 بازیکن را به اردوی تیم‌ملی دعوت کردم که البته تعدادی از آن‌ها پس از رایزنی با هیات‌های استانی بسکتبال به جمع ما اضافه شدند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه مهران آتشی به کمکم آ‌مد و ما کار را تقسیم کردیم و بازیکنان در 2 گروه زیرنظر ما تمرین کردند. البته قرار است به زودی کادر فنی تیم ملی هم تکمیل شود و فدراسیون‌بسکتبال جزئیات آن را دراختیار رسانه‌ها قرار می‌دهد.

سرمربی تیم ملی جوانان درباره همگروهی ایران با آمریکا، کرواسی و مصر توضیح داد: در گروه سختی قرار گرفته‌ایم و کار دشواری پیش‌رو داریم. آمریکا که قدرت بلامنازع بسکتبال جهان است و تیم‌هایی که از این کشور در مسابقات مختلف شرکت می‌کنند حتی در فینال با اختلاف زیاد رقبای خود را شکست می‌دهند. کرواسی و مصر هم تیم‌های خوب و با کیفیت جهانی هستند اما دیگر گروه‌ها هم وضعیت مشابهی دارند. به بیان بهتر باید بگویم در جام جهانی گروه آسان نداریم.

کوهیان ادامه داد: فعلاً در حال رایزنی با فدراسیون بسکتبال هستیم تا اردویی در یکی از کشورهای اروپایی برگزار کنیم و دیدارهای دوستانه‌ای هم با تیم‌های خوب دنیا داشته باشیم اما تا این لحظه چیزی مشخص نشده است که درباره آن صحبت کنم.

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به افسردگی محمد یوسف‌وند، کاپیتان تیم ملی جوانان و بازی نکردن‌اش در هفت‌الماس آیا باز هم کادر فنی تیم ملی روی او نظر دارد؟ اظهار کرد: مگر می‌شود روی یوسف‌وند حساب نکنم؟ او تنها بازیکن من است که در دوره پیشین جام‌جهانی هم حضور داشته اما حالا صحبت درباره انتخاب 12 نفر اصلی نیست. ما اردوهای دیگری داریم و در آینده باید درباره این موضوعات صحبت کنیم.

سرمربی سابق تیم ذوب‌آهن درباره انتظار از تیم جوانان گفت: خوشبختانه اهالی و علاقه‌مندان بسکتبال ایران واقعیت‌ها را می‌بینند. حضور ما در جام‌جهانی صرف‌نظر از نتیجه‌گیری پشتوانه‌سازی برای بسکتبال ملی ایران در آینده‌ است و می‌توان این‌ را هدف اصلی حضور بسکتبالیست‌های جوان ایران در میدان‌های بین‌المللی دانست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز