خبرگزاری کار ایران

سوئد ۳ – ایران یک؛

شکست ایران از یاران ایبرا در شام آخر کی‌روش/ نکونام سومین گلزن تاریخ فوتبال ایران شد

asdasd
کد خبر : ۲۶۲۸۸۰

دیدار تیم‌های ایران و سوئد با برتری 2 بریک یاران زلاتان به پایان رسید. جواد نکونام با گلزنی در این دیدار سومین گلزن تاریخ فوتبال ایران شد.

به گزارش ایلنا، دیدار دوستانه تیم‌های ایران و سوئد ساعت 22 امشب با قضاوت سردر گازوبیوک از هلند در ورزشگاه فرناندز آرنا استکهلم آغاز شد که تیم میزبان در پایان به برتری 3 بر یک رسید.

ترکیب تیم ایران: علیرضا حقیقی، سید جلال حسینی، پژمان منتظری، هاشم بیک زاده، مرتضی پورعلی گنجی(46 امیرحسین صادقی)، وحید امیری (80 رامین رضائیان)، آندرانیک تیموریان، جواد نکونام(78 امید ابراهیمی)، اشکان دژاگه (60 وریا غفوری)، مسعود شجاعی(88 کریم انصاری‌فرد)، رضا قوچان نژاد(91 مسعود حسن‌زاده)

ترکیب تیم سوئد: رابین اولسن، پیر بنگتسون، آندریاس گراگویت، امیل فورسبرگ، البین اکدال، کیم کالستروم، زلاتان، آنتون تینرهولم، اریک یانسون، مارکس برگ(65 یوهان الماندر)، ارکان زنگین

تیم میزبان در این دیدر تنها 11 دقیقه برای رسیدن به گل انتظار کشید تا در این دقیقه روی یک ارسال بلند و ضربه سر زلاتان ابراهیموویچ دروازه حقیقی باز شود. 10 دقیقه بعد کاپیتان سوئد در نقش گلساز ظاهر شد و با ضربه سر توپی را روی شش‌قدم محوطه جریمه ایران ریخت تا مارکس برگ این توپ را با ضربه‌ای محکم به دومین گل سوئد تبدیل کند.

3 دقیقه بعد ایران با خطای مدافعان سوئد روی وحید امیری صاحب یک ضربه پنالتی شد. نکونام طبق معمول پشت پنالتی تیم ایران ایستاد و با ضربه‌ای دقیق توپ را به کنج دروازه اولسن فرستاد تا فاصله ایران فاصله به حداقل برساند. نکونام با این گل، تعداد گل‌های ملی خود را به 39 رساند و بالاتر از علی کریمی 38 گله به تنهایی سومین گلزن تاریخ فوتبال ایران لقب گرفت.

فشار میزبان در نیمه دوم با تعویض زلاتان و برگ، گلزنان نیمه نخست سوئد کمتر شد تا تیم ایران فرصت خوبی برای به تساوی کشاندن بازی داشته باشد.

در آن سوی میدان هم کی‌روش در نیمه دوم به امیرحسین صادقی، وریا غفوری، رامین رضائیان، کریم انصاری‎‌فرد و مسعود حسن‌زاده میدان داد.

بهترین فرصت ایران برای رسیدن به گل تساوی دقیقه 58 ایجاد شد. آندو تیموریان با یک پرتاب اوت بلند قوچان‌نژاد را مقابل دروازه سوئد صاحب توپ کرد. ضربه زیرکانه گوچی درحالیکه از اولسن هم عبور کرده بود به تیر عمودی دروازه برخورد کرد تا نتیجه تغییر نکند.

سوئد دقیقه 90 روی یک ارسال بلند از جناح راست و ضربه سر تویونن که بالاتر از منتظری و حسینی به پرواز درآمده بود به گل سوم رسید تا میزبان به برتری 3 بر یک برسد.

این دیدار آخرین حضور کارلوس کی‌روش روی نیمکت مربیگری تیم ایران به حساب می‌آمد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز