خبرگزاری کار ایران

امثال صنعتی باعث تعطیلی بوکس شدند؛

ناطق نوری: هرکسی را می‌آوریم،حرف درمی‌آورند/در بوکس یاد ملانصرالدین می افتم

رئیس فدراسیون بوکس گفت: در مورد اظهارات کاظم صنعتی حرفی ندارم، اما فقط این را می گویم که امثال او باعث تعطیلی بوکس شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تورنمنت بین المللی بوکس، یادواره شکست حصر آبادان، در شرایطی اواخر سال گذشته در آبادان برگزار شد که انتقادات بسیاری در خصوص این مسابقات مطرح شد. از حضور نیافتن تیم های مطرح خارجی تا انعکاس نیافتن رقابت ها توسط رسانه ها از جمله صدا و سیما. در جدیدترین انتقاد از این تورنمنت بین المللی، کاظم صنعتی نایب رئیس پیشین فدراسیون بوکس نیز اعلام کرده هیات بوکس آبادان با برگزاری این رقابت ها، کاری انجام داد که فدراسیون از انجام آن عاجز بود.

احمد ناطق نوری در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره اظهارات نایب رئیس اسبق فدراسیون خاطر نشان کرد: احتمالا ایشان نمی داند که من مشاور وزیر نفت هستم و این تورنمنت با همکاری فدراسیون و پالایشگاه نفت آبادان برگزار شد. البته هیات بوکس آبادان نیز کارهای اجرایی را انجام داد.

وی با انتقاد از صحبت های کاظم صنعتی یادآور شد:صنعتی و امثال او باعث تعطیلی بوکس شدند چون نتوانستند مسائل و مشکلات را تحمل کنند، در حالی که بنده با چنگ و دندان فدراسیون را راه اندازی کردم و تا الان نیز آن را سر پا نگه داشته ام.

رئیس فدراسیون بوکس همچنین در مورد این که مسابقات بوکس آبادان در سکوت خبری برگزار شد، اظهار داشت: من هم این را قبول دارم. البته این کم لطفی صدا و سیما بود که یک بار دیگر شامل حال ما شد. شنیده ام چند روز پیش مسابقات کیک بوکسینگ را پخش کرده اند، اما به بوکس توجهی نمی کنند.

ناطق نوری ادامه داد: آقایان تصور می کنند بوکس برای احمد ناطق نوری است، در حالی که این ورزش برای ملت ایران است حالا چرا رقابت های آن را پخش نمی کنند، برای ما معلوم نیست.

وی در پاسخ به این سوال که چرا تیم های مطرح بوکس آسیا در تورنمنت آبادان حضور نداشتند، گفت: تیم های ترکیه و داغستان از جمله تیم های خوب آسیا و حتی جهان هستند. مثلا تیم ترکیه با یکی از بوکسورهای خود که قهرمان جهان بود، در این مسابقات حضور پیدا کرد و یا داغستان که یکی از قدرتهای بوکس جهان است، با نفرات خوبی به آبادان آمده بود.

عضو کمیسیون جوانان فدراسیون جهانی بوکس همچنین در خصوص انتقادات سرمربی تیم بوکس پیوند ساپکو از دبیر فدراسیون، تصریح کرد: دبیر فدراسیون اتفاقا خیلی هم خوب کار می کند و آدم بیحاشیه ای هم هست. کلا ما هر کسی را بیاوریم، حرف در می آورند. آدم اینجا یاد داستان ملانصرالدین و داستان پیرمرد و الاغ و کودک می افتد.

ناطق نوری در ادامه، به عمکرد فدراسیون بوکس در سال 93 اشاره کرد و یادآور شد: امسال نتایج خوبی گرفتیم. در بازی های آسیایی اینچئون، 2 نقره و یک برنز کسب کردیم. ضمن این که اولین سهمیه المپیک 2016 برزیل نیز توسط احسان روزبهانی به دست آمد که نخستین سهمیه ورزش ایران نیز محسوب میشود.

وی درباره انتقادات روزبهانی از بی توجهی های فدراسیون به خصوص در زمینه پرداخت نشدن پاداش کسب سهمیه المپیک افزود: قرار نبود از بودجه سال 93 پاداش روزبهانی را بدهیم. حالا هم منتظریم تا سال آینده ببینیم چند سهمیه می گیریم. با این حال، من تاکنون بدقولی نکرده ام و دیدید که در المپیک 2008 لندن نیز به بوکسورهایی که سهمیه گرفتند، 10 میلیون پاداش دادم.

رئیس فدراسیون بوکس در پاسخ به این پرسش که فکر می کنید بوکس ایران در نهایت، چند سهمیه المپیک به دست می آورد، گفت: ما باید در تورنمنت های بین المللی و اردوهای خارجی شرکت کنیم. ضمن این که با تیم های سایر کشورها نیز در ایران اردوی مشترک برپا کنیم. در این شرایط می توان امیدوار بود که حتی تا 6 سهمیه هم بگیریم. در هر صورت، امیدوارم که حداقل 4 سهمیه دوره قبل تکرار شود.

برگزار نشدن لیگ در 4 سال اخیر، موضوع دیگری بود که ناطق نوری در خصوص آن اظهار داشت: زمانی تیم ها به حضور در لیگ علاقه نشان می دهند که بوکس از تلویزیون پخش شود. تا وقتی که این کار انجام نشود، تیم ها رغبتی برای تیمداری در مسابقات لیگ بوکس از خود نشان نخواهند داد.

پدر پارلمان ایران در پایان، با شعر معروف خود اظهاراتش را به پایان برد: " تا یار که را خواهد و میلش به که باشد. "          

کد خبر : ۲۶۱۴۳۴