خبرگزاری کار ایران

گفت‌وگوی مونولوگ با کارشناس‌والیبال؛

کارخانه:‌ پیکان در سربالایی خاموش نمی‌شود؛ فلامینگوها بلندپروازند

مصطفی کارخانه، کارشناس و مربی والیبال در گفت‌وگویی متفاوت با خبرگزاری ایلنا از دیدار پیکان و شهرداری ارومیه در فینال لیگ‌ برتر والیبال صحبت کرد.

ایلنا- گفتی از کدام خبرگزاری؟ نه ایرادی ندارد، خیلی هم دیر وقت نیست. هر سوالی داشتید بفرمایید. ببخشید صدایتان قطع و وصل می‌شود. ممکن است تکرار کنید؟ بله، مگر می‌شود بازی‌ها را دنبال نکنم؟ من با والیبال زندگی می‌کنم. بازی‌های نیمه‌نهایی را هم دیدم. دیدارهای خوبی بود و امیدوارم بازی‌های فینال و رده‌بندی هم با همین کیفیت برگزار شود.

سوال خوبی پرسیدی. راستش من هم موافقم پیکان با یک بازی بیشتر در نیمه‌نهایی شادابی شهرداری را ندارد اما نباید این را برگ‌برنده شهرداری بدانی. بله، دلیلش را هم می‌گویم اما بگذار سوالت را با یک سوال پاسخ بدهم. چه بازیکنانی در پیکان حضور دارند. احسنت! خب، حالا فکر می‌کنی این اسم‌هایی که گفتی و اکثرشان سابقه بازی در دیدارهای فرسایشی تیم ملی را داشتند، در چنین شرایطی کم می‌آورند؟ اگر این اسم‌ها را کنار کادر فنی پیکان بگذاری پازل قدرت‌شان تکمیل می‌شود. نه، این پیکان در سر بالایی خاموش نمی‌شود.

نه ببین من که نگفتم پیکان را از حالا قهرمان لیگ است. منظورم این بود که تجربه آن‌ها بالاتر است. خب جواب این سوالت کمی سخت است اما اگر بخواهیم درصدی حساب کنیم من شانس شاگردان‌اکبری را 10 درصد بیشتر می‌دانم.

صددرصد! ببین کسی در قدرت شهرداری شک ندارد. آن‌ها هم بازیکنان جوان، با کیفیت و باهوشی دارند. ضمن این‌که کادر فنی کامل و بسیار خوبی هم با این تیم کار می‌کند. حالا اگر انگیزه بالای شهرداری‌چی‌ها را به این‌ها اضافه کنیم، ارومیه‌‌ای‌ها هم به مدعی جدی قهرمانی تبدیل می‌شوند. فراموش نکن این فلامینگوها بلندپروازند و غیر از قهرمانی به چیزی فکر نمی‌کنند.

بله، قطعاً رفتن معروف هم روی عملکرد شهرداری تاثیر گذاشت. راستش می‌ترسیدم در غیاب معروف فلامینگو‌ها با افت شدیدی روبرو شوند اما با حضور پاسور کهنه‌کار ایتالیایی، راستی اسمش چه بود؟ بله بله ورمیلو. با پیوستن او به شهرداری و هماهنگی‌ تدریجی‌اش با این تیم، شاگردان سیدعباسی جان دوباره‌ای گرفتند. ورمیلو پاسور کهنه‌کار و بزرگی است.

خب قطعاً همینطور است. معروف بهترین پاسور دنیاست و فاصله زیادی با خیلی‌ از هم‌پستی‌هایش دارد. معروف هوش بسیار بالایی دارد. او در صدم‌ثانیه بهترین تصمیم را می‌گیرد. ضمن‌ اینکه شناخت خیلی خوبی از هم‌تیمی‌هایش درشهرداری داشت. مثلاً او با توانایی‌های میلاد عبادی‌پور یا شهرام محمودی به خوبی آشناست و می‌داند در لحظات سرنوشت‌ساز یک دیدار با کدام مهره تیم‌اش بازی کند. شاید ورمیلو هنوز به چنین شناختی نرسیده باشد.

راستش نمی‌شود نتیجه را پیش‌بینی کرد. ممکن است پیکان قهرمان لیگ‌برتر بشود یا شهرداری برای نخستین بار جام قهرمانی را به ارومیه ببرد. باید منتظر بمانیم و ببینم کدام تیم قهرمان لیگ‌برتر می‌شود. 

گفت‌وگو و تنظیم: یاسر سماوات

کد خبر : ۲۶۱۱۶۹