خبرگزاری کار ایران

هفته نهم لیگ حرفه‌ای بسکتبال؛

تکرار فینال لیگ ملی در آزادی/ معرفی کاندیدای اصلی سقوط در قزوین

asdasd
کد خبر : ۲۶۰۵۵۹

رقابت‌های هفته نهم لیگ حرفه‌ای بسکتبال با برگزاری 4 دیدار به پایان می‌رسد. مهم‌ترین دیدار این هفته، رویارویی مهرام و پتروشیمی بندرامام، فینالیست‌های لیگ ملی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هفته پایانی نیم‌فصل لیگ حرفه‌ای، یکی از داغ‌ترین روزهای بسکتبال ایران را در روزهای واپسین سال 1393 رقم می‌زند. دیدارهای حساس و تعیین‌کننده بعداز ظهر فردا دوشنبه در صدر و قعر جدول تکلیف مدعیان قهرمانی و کاندیداهای سقوط به دسته پایین‌تر را تا حدود زیادی مشخص می‌کند.

مهرام – پتروشیمی بندرامام؛
کنکور سخت هاشمی و میتف برای رسیدن به دانشگاه!‌

مهرام فردا درحالی میزبان پتروشیمی بندرامام است که دو تیم مقابل دانشگاه آزاد سرحال و آماده تن به شکست داده‌اند و برای عقب نماندن از دانشگاهی‌ها ناگزیر به پیروزی در این دیدار هستند. مصطفی هاشمی، آقای حاشیه این روزهای بسکتبال ایران، پس از دیدار جنجالی مهرام در گرگان و برابر شهرداری، هنوز نتوانسته تنش را از تیم‌اش دور کند. او دو هفته پیش جدال حیثیتی را به مهران شاهین‌طبع در ثانیه‌های پایانی و روی هوش بالای فیلیپ ویدنف، بازیکن بلغاری پست 3 دانشگاه واگذار کرد تا شاهین‌طبع و شاگردانش، فرار بزرگ به سوی قهرمانی در لیگ حرفه‌ای را آغاز کنند. حالا هاشمی بیش از هرزمان دیگری احتیاج به 2 امتیاز این دیدار سرنوشت‌ساز دارد.

در طرف مقابل پترو پس از برکناری مهران حاتمی و روی کار آمدن میتف هرچند شروع مقتدرانه‌ای در لیگ حرفه‌ای داشت اما آن‌ها هم در یک روز بد با اختلاف 16 امتیاز قافیه را بدجوری به دانشگاه آزاد باختند. مسئولان پتروشیمی که هنوز شکست در فینال لیگ ملی را فراموش نکرده‌اند، حالا از میتف انتظار دارند با شکست مهرام، پترو را در کورس قهرمانی نگه‌ دارد. فردا رویارویی صمد نیکخواه بهرامی، حامد آفاق، حامد سهراب‌نژاد، میثم رضایی و بهنام یخچالی از پترو با اوشین ساهاکیان، آرمان زنگنه، سجاد مشایخی، فرید اوجاقی و سعید داورپناه از مهرام، صحنه‌های زیبا و شاید پرحاشیه‌ای در تالار بسکتبال آزادی رقم می‌زند.

هفت الماس قزوین- ثامن مشهد؛
زمانی برای مرگ و زمانی برای زندگی

اگر بازی مهرام و پتروشیمی بندرامام را حساس‌ترین بازی صدرنشینان بدانیم، بدون شک دیدار هفت‌الماس قزوین و ثامن مشهد هم حیاتی‌ترین دیدار برای قعرنشینان به حساب می‌آید. برای هفت‌الماس که این روزها روی ریل ناکامی افتاده است، اعلام دوپینگی بودن 2 بازیکن این تیم، ضربه محکمی به حساب می‌آمد. محمدرضا اسلامی و شاگردانش که شگفتی‌ساز لیگ ملی به حساب می‌آمدند حالا تنها کورسوی امیدی برای بقا در لیگ حرفه‌ای دارند. مشکلات هفت‌الماس با وضعیت روحی نابسامان محمد یوسف‌وند، کاپیتان تیم ملی جوانان به اوج خود رسید. او که به دلیل برخی مشکلات از همراهی تیم ملی جوانان در کمپ ایالات متحده آمریکا بازماند،‌ دچار افسردگی شد که با توجه به شرایط سنی جوان اول هفت‌الماس، موضوعی اجتناب ناپذیر است. اسلامی که سلامتی بازیکن کلید‌ی‌اش را در خطر می‌دید چاره‌ای جز استراحت دادن به یوسف‌وند نداشت تا بدون او برای بقاء بجنگد اما مصدومیت‌های پیاپی هم دست از سر او هفت‌الماس برنداشت تا سرمربی جوان‌ترین تیم لیگ حرفه‌ای برای نجات تیم‌اش چشم به قضا و قدر بدوزد. ثامن هم وضعیت بهتری نسبت به قزوینی‌ها ندارد. آن‌ها دو هفته پیش برای دومین بار و پس از شکست سنگین 102 بر 76 مقابل دانشگاه، برابر پترو هم 3 رقمی شدند تا ضعف‌های ساختاری ثامن بیش از هرزمان دیگری نمایان شود. شاگردان صاحبیان با 605 گل خورده ضعیف‌ترین خط دفاعی لیگ حرفه‌ای را دارند و شاید تقابل آن‌ها با ضعیف‌ترین خط حمله لیگ، کمی اوضاعشان را در جدول بهتر کنند. برگ برنده ثامنی‌ها اما استراحت در هفته گذشته است و این تیم با یک ریکاوری خوب، می‌تواند حرکت به رتبه‌های بالای جدول را از قزوین استارت بزند.

 

پالایش نفت – دانشگاه آزاد

امتحان نهایی دانشگاهی‌ها در سال 93

دانشگاه آزاد که قهرمانی‌اش در نیم‌فصل لیگ حرفه‌ای قطعی به نظر می‌رسد، فردا کار چندان دشواری در آبادان ندارد. دانشگاهی‌ها بهترین درس‌ها را از لیگ ملی گرفتند و با تقویت پست 3 خود و به خدمت گرفتن یک بلغاری کهنه‌کار، تا حدود زیادی نقاط ضعف خود را برطرف کردند. دانشگاه در لیگ حرفه‌ای هم مانند لیگ ملی بهترین خط دفاعی را دارد. شاگردان شاهین‌طبع در پایان هفته هشتم 443 گل دریافت کرده‌اند و این کار آبادانی‌ها را زیرسبد دانشگاه دشوارتر می‌کند. ویدنف هوش بالای خود را در صدم ثانیه مقابل مهرام به نمایش گذاشت تا شاهین‌طبع با اتکا به خوش‌فکری او نبرد کرکری را از هاشمی ببرد. هرچند سرمربی دانشگاه همیشه در مصاحبه‌هایش بربازی معمولی ویدنف تاکید می‌کند اما شاید خود او بهتر از هرکسی ردپای فیلیپ را در موفقیت‌های مهرام می‌بیند. البته نکته مهم دیگر درباره دانشگاهی‌ها، بدنسازی خوب این تیم است. آن‌ها در لیگ حرفه‌ای برخلاف لیگ ملی تا ثانیه‌ آخر برای پیروزی می‌جنگند. دانشگاه با روزبه ارغوانی که این روزها آماده نشان می‌دهد و آرن داودی که به درک متقابلی با ویدنف رسیده است،‌ بی‌رقیب به نظر می‌رسد. همچنین نمی‌توان از بازی تاثیرگذار محمدحسن‌زاده و ریباند‌های موفق او که از ارکان پیروزی‌های دانشگاه به حساب می‌آید،‌ به راحتی گذشت. پالایش نفت که تیم اوهم یکی از اضلاع مثلث سقوط به شمار می‌آید، نوسان زیادی داشته است. شاید کمتر کسی باور می‌کرد نفت برابر مهرام بازی شانه به شانه‌ای برگزار کند و حتی کار را به وقت پنجم هم بکشاند اما انگار آن بازی به یادماندنی در تالار بسکتبال تنها یک جرقه بود. نفت هفته پس از آن دیدار، در خانه 95 بر 94 مغلوب پتروشیمی ماهشهر شد تا خستگی ماراتن تهران روی شاگردان سامری، به خوبی دیده شود. حالا هواداران نفت تنها به تکرار درخشش بازیکنان این تیم چشم دوخته‌اند اما به نظر نمی‌رسد شاهین‌طبع به شاگردانش اجازه دست‌کم گرفتن حریف را بدهد.

پتروشیمی ماهشهر – پمینای اصفهان
تهدید مربع قهرمانی‌ یا فرار از بحران
؟

پمینا فردا در صورت پیروزی برابر پتروشیمی ماهشهر، سیمای مدعی به خود می‌گیرد. صادقی و شاگردانش خوب می‌دانند 2 امتیاز این دیدار می‌تواند ‌آن‌ها را در دور برگشت احیا کند. هرچند پمینا با برتری در ماهشهر هم در رتبه پنجم باقی می‌مانند اما 12 امتیازی شدن این تیم، تهدیدی جدی برای مدعیان است. پمینا هفته گذشته برابر مهرام بازی خوبی به نمایش گذاشت و در پایان این تجربه بالای مهرامی‌ها بود که آن‌ها را از باتلاق گاوخونی بیرون کشید. صادقی هم که از بازی شاگردانش راضی به نظر می‌رسید، جدال با پتروشیمی را مهم‌تر از دیدار هفته گذشته می‌داند. شاید برتری پمینا اضلاع مربع قهرمانی را در دوربرگشت به هم بریزد. پتروشیمی هم هفته گذشته در حکیمیه و مقابل دانشگاه‌ آزاد حرفی برای گفتن نداشت و اگر شاگردان شاهین‌طبع دقت بیشتری داشتند، بدون شک پتروشیمی ماهشهر را 3 رقمی می‌کردند. شکست ماهشهری‌ها برابر مدعی اصلی قهرمانی هرچند محتمل به نظر می‌رسید اما ثبت امتیازات 92 بر 57 روی اسکوربورد سالن حکیمیه، نشان از بازی ضعیف شاگردان افشاریان داشت. حالا آن‌ها پس از شکست سنگین هفته پیش، می‌خواهند با خاطره‌ای خوش به تعطیلات نوروزی بروند. پتروشیمی در صورت پیروزی با اختلاف 6 امتیاز، جای اصفهانی‌ها را در رتبه پنجم جدول می‌گیرد. کاری که افشاریان و شاگردانش با توجه به امتیاز میزبانی قادر به انجام آن هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز