خبرگزاری کار ایران

جواب منفی به آنها ندادیم؛

کفاشیان: کی‌روش اعتقادی به بازی با ایتالیا نداشت/ مذاکرات متوقف شد

رئیس فدراسیون پس از مراسم نامگذاری مهمانسرای آکادمی ملی فوتبال به نام شهید رضایی مجد گفت: کی روش اعتقاد دارد باید با تیم‌های قدرتمندی بازی کنیم.

به گزارش ایلنا، علی کفاشیان گفت: ما از مدت‌ها پیش این موضوع را در نظر گرفته بودیم و مشایخی مسئول بسیج ورزش و بنیاد شهید پیشنهاد داده بودند شهدای فوتبالی که بیشترین عنوان قهرمانی را داشته‌اند شناسایی و در مقاطع گوناگون از آنها تقدیر شود. ما هم این موضوع را در هیأت رئیسه مطرح کردیم و تصمیم گرفتیم در ایام پایانی سال چنین نامگذاری را انجام بدهیم.  امیدوارم برکت  این شهید به مجموعه کمک کند و از آن بتوانیم استفاده کنیم به هر حال می‌گویند  تلاش از ماست و برکت از بالایی که شهدا می‌توانند واسطه‌ای برای این کار باشند.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه آیا در آینده هم برنامه‌ای برای تقدیر از شهدا خواهید داشت، گفت: ما برنامه‌ای در نظر گرفته‌ایم یاد شهدای ایلام را که در بازی فوتبال تمامی حضار در 15 اسفندماه شهید شدند گرامی بداریم و روزی را به نام آنها نامگذاری کنیم. با همکاری بنیاد شهید برنامه‌ریزی خواهیم کرد این مراسم با حضور مربیان بیشتر و بازیکنان برگزار شود. شما دیدید در مراسم امروز وصیت‌نامه شهید رضایی مجد قرائت شد که دو صفحه بود اما به اندازه یک کتاب درس داشت. همه باید بدانیم همه چیز بازی و فوتبال نیست. ما به شهدا نیاز داریم و خوشحالم که در ایام سوگواری حضرت فاطمه(س) این نامگذاری انجام شد.
 
کفاشیان در مورد اینکه آیا دیدار دوستانه ایران و ایتالیا با توجه به اینکه فرصت 10 روزه‌ای برای پرداخت هزینه این بازی در نظر گرفته شده بود به پایان رسیده، گفت: بحث فرصت 10 روزه برای پرداخت پول نبوده، بلکه ما خواستیم اطلاعات دقیقی به دست آوریم. با توجه به اینکه کی‌روش اعتقاد زیادی برای برگزاری بازی با ایتالیا نداشت ما این مذاکرات را متوقف کردیم. سرمربی تیم‌ملی معتقد بود باید با تیم‌های قدرتمندی بازی کنیم که به نفع تیم ملی ایران باشد، تیم‌هایی که در حد بالا باشند و اگر می‌خواهیم هزینه بالایی انجام دهیم از لحاظ فنی به درد ما بخورد.
 
وی افزود: ما نظر کارشناسی خود را دنبال خواهیم کرد و تصمیم لازم را در این زمینه می‌گیریم. کی‌روش معتقد بود می‌توانیم با همین هزینه بالا با دو- سه تیم توانمند از لحاظ فنی بازی کنیم، به همین دلیل هم ما این مذاکرات را متوقف کردیم. فعلاً جواب منفی به آنها ندادیم تا ببینیم در آینده چه اتفاقی رخ می‌دهد.
 
رئیس فدراسیون فوتبال در مورد تغییرات در اساسنامه فدراسیون ها تصریح کرد: این اساسنامه مربوط به زمانی می‌شود که من 12- 13 سال پیش معاون سازمان تربیت‌بدنی بودم و هم اکنون تغییراتی در این اساسنامه صورت گرفته است. اساسنامه فدراسیون فوتبال مربوط به زمانی می‌شود که به فدراسیون‌فوتبال تعلیق شده بود و پس از آن به تصویب دولت، وزارت ورزش و فیفا رسید و این دو موضوع با هم متفاوت است.
کد خبر : ۲۶۰۲۳۳