خبرگزاری کار ایران

سلامتی گابریل از هر چیزی مهمتر است؛

نژادفلاح: کسی صدای ما را به عنوان نماینده ایران نشنید/فقط خودمان، خودمان را درک کردیم !

قائم مقام‌باشگاه پرسپولیس گفت: پرسپولیس نماینده فوتبال ایران است اما ملی‌بودن بازی‌های پرسپولیس در آسیا را درک نکردم.

محمدحسین نژادفلاح افزود: اگر مصرانه خواستار تعویق بازی با نفت مسجد سلیمان بودیم به خاطر خستگی بازی‌های متوالی خارج از خانه و آسیب نخوردن به تیم بود.
 
وی ادامه داد: ما در کمتر از 14 روز 4 بازی در خارج از خانه داشته‌ایم و پس از سفر به تاشکند و تبریز در آستانه پرواز به عربستان در مسجد سلیمان بازی کردیم. طبیعی است این همه سفر و بازی خستگی مفرطی را به تیم وارد می‌کند. اگر بازی‌های ما در لیگ در خانه برگزار می‌شد، به طور حتم فشار و خستگی کمتری به تیم وارد می‌شد اما می‌بینید ما در فاصله دو بازی مقابل بنیاد کار و النصر در تاشکند و ریاض دو سفر هم به شهرستان‌ها داشتیم. یکی از تبعات این مسابقات مصدومیت‌ها می‌تواند باشد که می‌بینید در حال حاضر ما گابریل عنصر تاثیرگذار خود در خط میانی را برای بازی با النصر از دست دادیم. به هر حال گابریل یکی از بازیکنان تاثیرگذار و خوب پرسپولیس در هفته‌های اخیر بوده و می‌توانست در بازی با النصر نیز گره گشا باشد اما حالا او را در اختیار نداریم و با تیمی خسته و بدون فرصت آنچنانی باید عازم عربستان شویم.

قائم‌مقام باشگاه پرسپولیس افزود: ما حرف‌مان را بارها زدیم اما متاسفانه کسی صدای ما نشنید. ظاهرا فقط خودمان درک کردیم پرسپولیس نماینده ایران است و آنطور که باید نگاه ملی نسبت به این موضوع وجود نداشت. جا دارد از همراهی رسانه‌ها در این باره تشکر کنم که آنها نیز شرایط ما را درک کرده و نسبت به درخواست ما برای تعویق بازی با نفت مسجد سلیمان نگاه مثبت داشتند.

نژادفلاح درباره اتفاقات ناخوشایند در مسجد سلیمان گفت: اتفاقاتی افتاده که در رسانه‌ها نیز منتشر شده و همه می‌دانند این اتفاقات چه بوده و چه نبوده است. در بازی قبلی هم اتفاقاتی رخ داد. این بازی نیز همینطور بوده است. در جاهای دیگر نیز چنین اتفاقاتی را شاهد هستیم. بنابر این، این مشکل کلی در فوتبال ایران است. مسجد سلیمان مهد فوتبال و مردم شریفی دارد. بنده نمی‌خواهم اقدام چند جوان را به کل جامعه تعمیم داده و در این باره مصاحبه تندی داشته باشم.

وی همچنین یادآور شد: از طرفی باید گفت که بازیکنان و کادر فنی ما تحت فشار و مشکلات فراوان بازی کردند. باید فکری برای حل مشکل استادیوم‌ها کرد. این وظیفه همه ماست. از مدیران ارشد در فوتبال گرفته تا پیشکسوتان، مربیان، بازیکنان، فوتبالدوستان و رسانه‌ها. همه باید دست به دست هم دهیم تا این ناهنجاری‌ها را از ورزشگاه‌ها پاک کنیم و این که امروز بنده بیایم و با مصاحبه‌های شدیداللحن بخواهم علیه تیمی موضع بگیرم کمکی به فوتبال نکردم. ما باید مشکلات را ریشه‌ای حل کنیم. باید طوری رفتار کنیم که این ناهنجاری‌ها از استادیوم‌ها برچیده شود. اینکه فقط بخواهیم اعتراض کنیم و حرکتی نکنیم به فوتبال خدمت نکرده‌ایم.

نژادفلاح همچنین با اشاره به وضعیت فرناندو گابریل گفت: از لحظه‌ای که گابریل با مصدومیت و جراحت زمین را ترک کرد تا این لحظه به تنها چیزی که فکر کرده‌ام سلامتی وی بوده است. در حال حاضر همسر و دو فرزند خردسال گابریل در بیمارستان هستند و در غربت می‌بینند پدر خانواده در حال عزیمت به اتاق عمل است. واقعا ناراحتم چنین اتفاقی برای این بازیکن خوب و با اخلاق و خانواده دوست رخ داد.

وی متذکر شد: سلامتی گابریل از هر چیز برای ما مهمتر است. ان‌شاا... گابریل با یک عمل جراحی خوب بیمارستان را ترک می‌کند و پس از استراحت و رسیدگی‌های ویژه به میادین باز می‌گردد. خدا را شکر می‌کنیم اتفاق بدتری برای گابریل رخ نداد چون اگر ضربه وارده کمی پائین‌تر به صورت گابریل وارد می‌شد ممکن بود چشم وی آسیب جدی ببیند. برای گابریل آرزوی سلامتی و تندرستی داریم. بر حسب وظیفه از دیشب و صبح امروز مدام پیگیری وضعیت گابریل بوده‌ام و حتما به عیادت وی خواهیم رفت و به عنوان وظیفه کاری که باید انجام دهیم را انجام خواهیم داد.

کد خبر : ۲۶۰۰۵۲