خبرگزاری کار ایران

پیشنهادهای زیادی را قبول نکردم؛

کوثری: وزیر ورزش نشان داد ترسو نیست/چرا یقه فدراسیون‌ها را نمی‌گیرند!

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: باید از روسای فدراسیون‌ها پرسید که چرا به دنبال نمایندگان مجلس می‌آیند تا به آنها پست بدهند.

اسماعیل کوثری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا درباره اظهارات محمود گودرزی مبنی بر عضویت 155 نماینده مجلس در فدراسیون‌های ورزشی بیان داشت: من خودم با وجود اینکه هم در دولت‌قبلی‌ و هم در دولت‌فعلی پیشنهادهای زیادی برای حضور در فدراسیون‌های ورزشی داشتم ولی قبول نکردم اما سوال من این است چرا یقه فدراسیون‌ها را نمی‌گیرند که می‌آیند از نمایندگان مجلس برای همکاری دعوت می‌کنند؟! البته قبول دارم برخی نمایندگان خودشان هم دوست دارند در ورزش پست بگیرند اما این موضوع دو طرفه است.

وی ادامه داد: من در مجلس گفتم افرادی که دارای 2 مسئولیت هستند باید در یک مسئولیت فعال باشند. بنده خودم هم معتقدم عدم حضور در فدراسیون‌ها سبب می‌شود یک نماینده بدون هیچ‌گونه دغدغه‌ای وظایفی که برعهده دارد را انجام دهد اما همانطور که گفتم این موضوع دوطرفه است، هم از طرف فدراسیون‌ها پیشنهاداتی می‌شود هم برخی نمایندگان دوست دارند عضو فدراسیون‌ها شوند.

کوثری درباره اینکه برخی از نمایندگان مجلس رئیس فدراسیون ورزشی هستند، گفت: این آقایان قبل از اینکه نماینده مجلس شوند رئیس فدراسیون بودند، ضمن اینکه حضورشان به عنوان رئیس فدراسیون انتخابی بوده نه انتصابی! یعنی براساس قانون در انتخابات شرکت کرده‌اند.

وی درباره اینکه شاید وزیران گذشته ورزش خوشحال هم می‌شدند نمایندگان مجلس عضو فدراسیون‌ها ورزشی شوند تا به نوعی به جانبداری از آنها بپردازند، بیان داشت: بله، این هم هست و اگر گودرزی برخلاف این حرف را زده و تعجب کرده که 155 نماینده در فدراسیون‌های ورزشی فعال هستند نشان می‌دهد نمی‌ترسد.

کوثری درباره اینکه این نترس بودن گودرزی بد نیست، گفت: مگر من گفتم بد است؟ هر کس در هر مسئولیتی که است باید پاسخگوی عملکردش باشد، حالا هم گودرزی چنین روشی را پیشه گرفته است.

کوثری درباره بودجه سال آینده ورزش بیان داشت: تا آنجا که می‌شد بودجه ورزش را افزایش دادیم.

 

 

 

کد خبر : ۲۵۹۶۵۳