خبرگزاری کار ایران

هفته آخر لیگ‌برتر در سال ۹۳؛

صدر جدول آبی- نفتی می‌شود یا سرخ/ گام‌های لرزان پرسپولیس در مسجد سلیمان

آخرین هفته لیگ‌برتر در سال 93 با دیدارهایی حساس و جذاب پیگیری خواهد شد که مثلث نفت، استقلال و تراکتورسازی برای صدر جدول نبردهایی تماشایی را نوید می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هفته بیست و سوم رقابت لیگ‌برتر فوتبال فردا پنجشنبه با انجام 4 دیدار آغاز می‌شود و در مهمترین دیدار نفت و استقلال تیم‌های اول و سوم لیگ بازی بزرگ هفته را برگزار خواهند کرد. جایی که دو استقلالی و همبازی قدیمی آبی‌ها دوئلی تماشایی خواهند داشت و یکی از تاریخی‌ترین مصاف‌های خود را به نمایش خواهند گذاشت.

علیرضا منصوریان در نخستین تجربه مربیگری خود در لیگ‌برتر هفته‌هاست صدرنشین لیگ‌برتر است و نمی‌خواهد در آخرین مسابقه سال این عنوان را از دست بدهد. او هفته گذشته با شکست گسترش فولاد توانست استقلال را از صدر به زیر بکشد و حالا در مصافی رودررو که می تواند مسابقه ای 6 امتیازی باشد هم نمی خواهد قافیه را به رقیب اصلی خود در راه قهرمانی ببازد.

منصوریان مسابقه رفت را با دو گل مقابل استقلال به پیروزی رسید تا تیره روزی های استقلال از همین مسابقه آغاز شود و آبی ها پس از آن 4 شکست متوالی را تجربه کردند. علیمنصور در یکی از فینال های لیگ باز هم نمی خواهد به استقلال امتیاز بدهد و صدر را به رقبا واگذار کند.

از سوی دیگر قلعه نویی که اعتقاد دارد تیمش بهتر و روانتر از نیم فصل اول حرکت می کند با شکست دادن نفت می تواند با یک تیر دو نشان بزند؛ از یکسو شکست نفت اگر با ناکامی تراکتورسازی همراه شود، استقلال را در آخرین بازی سال ۹۳ به صدر می‌رساند و از سوی دیگر قلعه‌نویی به یکی از مدعیان نیمکت آبی‌ها برای سال‌های بعدی غلبه می‌کند.

استقلال در این دیدار در غیاب امید ابراهیمی و جاسم کرار در میانه میدان هافبک طراح و بازیساز ندارد و این کار قلعه نویی را برای گرفتن نبض میانه میدان از هافبک های جوان و جنگنده نفت دشوار خواهد کرد .مصاف نفت و استقلال می تواند حسن ختام خوبی برای لیگ چهاردهم در سال 93 باشد و  با توجه به اهمیت 3 امتیاز این مسابقه برای هر دو تیم فوتبالی ناب را به تماشاگران نوید دهد اما شاید تراکتورسازی که با شکست الاهلی امارات و پرسپولیس در دو دیدار خانگی حالا روحیه مضاعفی گرفته نسبت به دو رقیب دیگر مسابقه راحتری پیش رو داشته باشد و مقابل راه آهن قعرنشین بتواند راه صدرنشینی خود را هموار کند.

راه‌آهن قعرنشین لیگ در خانه به میزبان تیم رده دومی تراکتورسازی است. پیروزی در این بازی یک اتفاق خوب برای راه‌آهن و فرهاد کاظمی است زیرا شانس آنها را برای خروج از مثلث قعرنشینان افزایش داده و این تیم برای بقا در لیگ امیدوارتر می‌شود. اما تراکتورسازی هم که این روزها با تونی نتایج خوبی کسب کرده، در روز نبرد نفت و استقلال در تهران، به فکر پیروزی در این بازی و صدرنشینی در پایان سال ۹۳ است.

اما پرسپولیس در آخرین مسابقه سال در لیگ میهمان نفت مسجد سلیمان است. نفتی ها که مقابل استقلال هم نمایش قابل قبولی داشتند در این مسابقه به آب و آتش خواهند زد تا از پرسپولیس امتیاز بگیرند. شاگردان حمید درخشان که لیگ را از دست رفته می بینند و نیم نگاهی به دیدار هفته آینده با النصر عربستان در لیگ قهرمانان آسیا دارند شاید با ترکیب اصلی در این دیدار به میدان نروند و بازیکنان اصلی خود را برای نبرد ریاض نگه دارند.

در این بازی دو تیم با هدف دور شدن از جمع تیم‌های پائین جدول به میدان می‌آیند. نفتی‌ها که امروز در رده پانزدهم هستند، اگر در این بازی پیروز شده و رقیبان‌شان در پنج ضلعی پائین جدول در این هفته امتیاز از دست بدهند، سال ۹۳ را با خروج از مثلث فانوس بدستان به پایان می‌رسانند، نتیجه‌ای که روزهای تلخ‌تری را برای سرخپوشان پایتخت رقم می‌زند.

در سوی دیگر میدان پرسپولیسی‌ها که در آسیا موفق بوده و در لیگ برتر روزهای پرنوسانی را تجربه می‌کنند، تنها با کسب پیروزی در این بازی و ناکامی صبا در زمین استقلال اهواز، سال ۹۳ را با رسیدن به نیمه بالای جدول و رده هشتم به پایان می‌رسانند.

حمید درخشان هم در این بازی یک هدف بزرگ دارد. او که پس از برکناری دایی، برای نخستین بار مقابل همین نفت مسجدسلیمان روی نیمکت پرسپولیس نشست و البته در تهران برابر این تیم به تساوی رضایت داد، به فکر جبران آن نتیجه است. ضمن اینکه پیروزی در این بازی، در کنار بهتر کردن شرایط سرخپوشان در لیگ، روحیه آنها را برای موفقیت در دیدار حساس با النصر عربستان بیشتر خواهد کرد.

در دیگر دیدارهای این هفته، گسترش فولاد در تبریز میزبان تیم فولاد خوزستان است. هر دو تیم در روزهای اخیر در لیگ ناکام بوده‌اند و پیروزی در این بازی برای‌شان بسیار مهم است. از یک سو گسترش می‌تواند با این پیروزی از بین تیم‌های فانوس بدست خارج شود و از سوی دیگر فولاد در صورت کسب ۳ امتیاز در تبریز، از بحران نتیجه‌گیری خارج شده و با شرایط بهتری در خانه از تیم قدرتمند الهلال پذیرایی خواهد کرد. همچنین برد در این بازی می‌تواند فولاد را از رده پنجم به رده دوم برساند.

برنامه کامل دیدارهای هفته بیست و سوم لیگ برتر به شرح زیر است:

پنجشنبه ۲۱ اسفند ۹۳
نفت مسجدسلیمان - پرسپولیس، ساعت ۱۴:۳۰، ورزشگاه بهنام محمدی مسجد سلیمان
گسترش فولاد تبریز - فولاد خوزستان، ساعت ۱۵:۳۰، ورزشگاه اختصاصی گسترش تبریز
راه‌آهن تهران - تراکتورسازی تبریز، ساعت ۱۵:۳۰، ورزشگاه شهدا قدس شهر قدس
استقلال تهران - نفت تهران، ساعت ۱۷:۳۰، ورزشگاه آزادی تهران

جمعه ۲۲ اسفند ۹۳
استقلال خوزستان - صبای قم، ساعت ۱۶:۳۰، ورزشگاه غدیر اهواز
دوشنبه ۲۵ اسفند ۹۳
پیکان تهران - ذوب‌آهن اصفهان، ساعت ۱۵:۳۰، ورزشگاه شهدا شهر قدس

* سپاهان اصفهان - پدیده مشهد، ساعت ۱۵:۳۰، ورزشگاه فولادشهر اصفهان

جمعه ۱۴ فروردین ۹۴

* سایپا البرز -ملوان بندرانزلی، ساعت ۱۷، ورزشگاه انقلاب کرج

کد خبر : ۲۵۹۶۰۸