خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان خصوصی سازی تشریح کرد؛

عوامل مخالفت با واگذاری استقلال و پرسپولیس/ دولت از سرخابی ها دل کنده!

asdasd
کد خبر : ۲۵۹۲۲۸

رئیس سازمان خصوصی‌‎سازی گفت:عده ای نمی خواهند مزایده دو باشگاه استقلال و پرسپولیس انجام شود و با شیوه های مختلف با انتقال اموال دولتی به بخش خصوصی مخالفت می کنند.

به گزارش ایلنا، میرعلی اشرف پوری‌حسینی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری با بیان این مطلب افزود: سازمان خصوصی‌سازی همه ساله ده‌ها شرکت را به مزایده می‌گذارد که برخی‌ در نوبت‌اول، برخی در نوبت‌دوم و برخی‌ هم در نوبت‌های بعدی به فروش می‌رسند. در این شرایط سازمان خصوصی‌سازی مطابق اصل ۴۴ قانون‌اساسی، روش‌های مختلفی را برای انجام وظیفه قانونی خود دارد.

وی در پاسخ به این پرسش که پیش از این عنوان کرده‌ بودید، برخی‌ در این خصوص سنگ اندازی می‌کنند و نمی‌خواهند مزایده فروش سرخابی‌ها اتفاق افتاده و این دو تیم خصوصی شوند؟، تاکید کرد: بدیهی است عده‌ای با مال یا دارایی که از دولت بخواهد به بخش خصوصی منتقل شود، مخالفت کنند.

رئیس سازمان خصوصی‌‎سازی در پاسخ به این پرسش که این افراد چه کسانی هستند؟ خاطرنشان کرد: از کسانی که اکنون شرکت را مدیریت می‌کنند تا یک رده بالاتر در شرکت‌های مختلف می‌توانند جزو این عده باشند. اکنون مدیری از طرف دولت منصوب شده و بدون اینکه پولی برای این شرکت داده باشد، در حال مدیریت است و دوست ندارد پول بدهد و همان مدیریت را انجام دهد.

وی اضافه کرد: واگذاری از نظر ما آن چیزی است که در هیات واگذاری تصمیم گرفته شده است، یعنی تصمیم بر این شد که برند (نشان)، ورزشگاه و ساختمان مرکزی به مزایده عموم گذاشته شود و سپس سهام دو باشگاه موجود هم منحل شود. 

پوری‌حسینی در مورد اینکه دو گمانه‌زنی در افکار عمومی وجود دارد، یکی سنگ‌اندازی و دیگر اینکه برخی معتقدند دل کندن از این دو باشگاه برای دولت کمی مشکل است زیرا این‌ها از نظر اجتماعی و سیاسی، اهرم‌های پر وزنه‌ای هستند، تاکید کرد: استقلال و پرسپولیس چندین سال است در لیست واگذاری هستند و تا به امسال هیچ‌گاه سازمان خصوصی‌سازی و وزارت امور اقتصادی و دارایی و دولت این دو را پای مزایده نبردند.

وی در ادامه یادآور شد: اینکه در دولت تدبیر و امید این دو باشگاه تا پای مزایده رفته‌اند یعنی دولت از آنها دل کنده است اما اینکه ما به هر قیمت و تحت هر شرایطی این دو باشگاه را بفروشیم، چنین اجازه‌ای را نداریم.

رئیس سازمان خصوصی‌‎سازی در پاسخ به انتقاد برخی از خریداران مبنی بر بالا بودن  قیمت پیشنهادی، خاطرنشان کرد: در فوتبال خود مشکلاتی برای صاحبان باشگاه داریم و درآمدزایی باشگاه‌‎ها خیلی مشخص نیست اما به علت اینکه این جای کار اشکال ندارد، نباید برند را ارزان، قیمت‌گذاری کنیم. غیر از حسین هدایتی با چند نفر دیگر از متقاضیان خرید سرخابی‌ها صحبت کردم و تقریباً اکثریت قریب به اتفاق آنان معترض قیمت ۲۹۰ میلیارد تومانی نبودند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است این 2 باشگاه به فرد هم واگذار شوند؟، تاکید کرد: بله، هیچ ممنوعیتی برای واگذاری سهام به شخص حقیقی وجود ندارد.

پوری‌حسینی در پاسخ به اینکه آیا پس از خصوصی‌سازی سرخابی‌ها، دولت مدیران را انتخاب می‌کند؟، افزود: برخی از نگرانی‌های بی‌جهت در این باره ایجاد شد و مصوبه این نیست که وزارت‌ورزش قرار است در انتخاب مدیران دخالت کند و چنین چیزی نداریم.

وی  با بیان اینکه بر اساس مقررات، سازمان خصوصی‌سازی و هیات‌واگذاری نسبت به ادامه روند فروش سهام باشگاه، تصمیم‌گیری می‌کنند و امکان تجدید آن وجود دارد، درباره برخی از شرایط خریداران اظهار کرد: آنها باید اهلیت لازم را داشته باشند، یعنی اینکه بدهکار عمده بانکی نباشند، سوء‌سابقه امنیتی ثبت شده و محکومیت کیفری مؤثر نداشته باشند. 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز