خبرگزاری کار ایران

کهتری مطرح کرد:

کمانداران معلول ایران رقیب جدی برای تیراندازان جهان/در آسیا حرف اول را می‌زنیم

asdasd
کد خبر : ۲۵۹۰۵۶

رئیس انجمن تیر و کمان جانبازان و معلولین در آستانه سال جدید مروری بر عملکرد این انجمن در سال 93 داشت.

به گزارش ایلنا، مجید کهتری در این زمینه اظهار داشت: سال 93 به دلیل برگزاری مسابقات پاراآسیایی اینچئون، سال پرکاری برای رشته تیرو کمان بود و اولین اردوی تیم ملی برای این بازی‌ها از فروردین‌ماه آغاز شد که تا زمان اعزام در مجموع 6مرحله اردوی‌آمادگی برگزار کردیم و خوشبختانه توانستیم با تیمی 9 نفره به 5 مدال دست پیدا کنیم که از این میان 4 نشان‌طلا و یک نشان برنز بود و این نتیجه با توجه به اینکه در اینچئون به صورت کلی 7 مدال توزیع شد، ارزشمند است و به نسبت گوانگجو نیز هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی ارتقا یافته بود.

کهتری افزود: اردیبهشت ماه امسال یک دوره مسابقات رکوردگیری تیم ملی را برگزار کردیم تا تمامی افرادی که فکر می کنند توانایی کسب حد نصاب های مورد نظر برای تیم ملی را دارند، شانس خود را امتحان کنند. خوشبختانه این مسابقات با استقبال خوبی روبه رو شد و از میان آنها نفرات خوبی هم شناسایی شدند، همچنین در نظر داریم 25 اسفند سال جاری، به منظور تکمیل نفرات تیم ملی یک دوره دیگر مسابقات رکوردگیری را در شهر تهران و باشگاه آروین برگزار کنیم.

رئیس انجمن تیر و کمان گفت: از جمله اتفاقات مورد توجه در رشته تیر و کمان دعوت از زهرا نعمتی و ابراهیم رنجبر برای حضور در تمرینات تیم ملی افراد غیر معلول بود که هم اکنون این 2 نفر در تمرینات تیم ملی شرکت می‌کنند و این مساله برای ما از این نظر حائز اهمیت است که آمادگی 2 نفر از بهترین‌های تیم ملی که مدال‌آور هم هستند، حفظ می‌شود.

وی در این زمینه افزود: در حال حاضر کمانداران جانباز و معلول همپای کمانداران غیر معلول و گاه برتر از آنها در مسابقات حاضر شده‌اند، به عنوان مثال در مسابقات رکوردگیری فدراسیون تیر و کمان که 15 اسفند با حضور کمانداران سراسر کشور برگزار شد، غلامرضا رحیمی از ملی‌پوشان جدید تیم تیروکمان جانبازان و معلولین موفق شد در ماده ریکرو عنوان اول کشور را بدست بیاورد و این نشان دهنده میزان آمادگی و توان کمانداران ماست.

کهتری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بعد از اینچئون اردوهای تیم ملی به صورت متمرکز انجام شد، کمانداران در شهرهای محل سکونت خود به صورت منظم تمرین می‌کنند و به صورت تلفنی و گاه حضوری فعالیت‌های آنها رصد می‌شود و آنچه در این زمینه می‌توان گفت این است بچه‌ها با انگیزه‌های بسیار قوی و با وجود سختی‌های موجود و هزینه‌های بالا تمرینات را پیگیری می‌کنند و داشتن همین روحیه است که می‌تواند زمینه ساز خلق موفقیت‌های آتی باشد.

رئیس انجمن تیر و کمان گفت: اولین اردوی تیم ملی در فروردین‌ماه برگزار خواهد شد و طبق مصوبه کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون برای سال 94 حدود 11 مرحله اردو در نظر گرفته شده که امیدواریم تمامی آنها برگزار شود.

وی در ادامه اضافه کرد: طبق تقویم پیشنهادی 3 رویداد برون‌مرزی برای سال 94 پیش‌بینی شده که مهمترین آن مسابقات جام‌جهانی آلمان در شهریورماه است که با حضوردر آن می‌توانیم تمامی سهمیه‌های پارالمپیک‌ریو را به صورت مستقیم دریافت کنیم. پیش از این مسابقات، در یک تورنمنت تدارکاتی شرکت می‌کنیم که در کشور چک یا فرانسه خواهد بود و چنانچه میسر شود پاییز سال آینده نیز در یک رویداد آسیایی حضور می‌یابیم.

کهتری در خصوص جایگاه کنونی رشته تیر و کمان ایران گفت: تا حدود 8 سال پیش کره جنوبی حرف اول را در آسیا می زد و در تمامی تورنمنت ها نفرات برتر ماده های مختلف اعم از تیمی و انفرادی از کشور کره بودند. در حال حاضر این جایگاه به ایران تعلق دارد و کمانداران ما بر اساس رکوردهایی که ثبت کرده‌اند، نه تنها در آسیا حرف اول را می‌زنند بلکه در دنیا نیز به عنوان رقیبانی جدی و مهم برای سایر کمانداران به شمار می‌آیند و این مساله نشان دهنده پتانسیل بالای تیر و کمان در ایران است.

رئیس انجمن تیر و کمان در پایان گفت: موفقیت‌های سال‌های اخیر رشته تیر و کمان در درجه‌اول محصول اعتماد فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک به انجمن و ورزشکاران آن است و پس از آن ثمره زحمات ورزشکارانی است که تحت هر شرایطی برای درخشش در میادین مختلف داخلی و خارجی تلاش می‌کنند و انگیزه‌های قوی آنهاست که تیر وکمان را به چنین جایگاه خوبی رسانده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز