خبرگزاری کار ایران

قانون ۳ بازیکن‌ملی قبلا وجود داشت؛

کاشانی: سازمان‌لیگ لطفی به ما نکرد/شناختی از نپال و افغانستان نداریم/نباید حادثه اینچئون تکرار شود

مدیر تیم فوتبال امید گفت: در گذشته نبودن هماهنگی بین کمیته ملی و فدراسیون‌فوتبال و وزارت‌ورزش همواره به تیم امید لطمه زد ولی با تعاملی که در این دوره بین این 3 مجموعه وجود دارد به موفقیت تیم امید بسیار امیدوارم.

به گزارش ایلنا، حبیب کاشانی که با رادیو ورزش گفتگو می‌کرد، ادامه داد: روز گذشته نشستی با حضور کیومرث هاشمی،‌ علی کفاشیان، مهدی تاج، محمد خاکپور و بنده انجام شد و درباره تیم امید به بحث و تبادل نظر پرداختیم و بنده ابتدایی‌ترین نیازهای تیم امید را در این جلسه مطرح کردم.

مدیر تیم فوتبال امید ایران ادامه داد: در این مدت تنها ۲۵ روز بازیکنان برای حضور در بازی‌های داخلی و خارجی در اختیار کادر فنی بوده اند و هر زمان که برای برگزاری اردوهای این تیم مطلوب بوده، چنین فرصتی به ما داده نشده است.

وی در این خصوص تاکید کرد: قصد داشتیم چند روز قبل از اعزام تیم به کویت، اردویی را برگزار کنیم تا بازیکنان با یکدیگر هماهنگ شوند، اما این اتفاق نیفتاد. همچنین در این نشست خواستیم زمان برگزاری جام حذفی در هفته سی‌ام لیگ تغییر کند تا با عوض شدن زمان هفته بیست و سوم، فرصت بهتری به تیم امید داده شود، اما این اتفاق هم نیفتاد.

کاشانی با اشاره به اینکه در این جلسه در نهایت مصوب شد چهار بازی هفته بیست و سوم لغو و ۱۳ بازیکن در اختیار ما قرار بگیرد، در مورد اینکه چرا با تغییر زمان برنامه‌های لیگ موافقت نشد، اینگونه اظهارنظر کرد: بنده معلم هستم و برای تشکیل کلاس‌ها نیاز داشتم این اتفاق رخ دهد، اما مسئولان سازمان لیگ می‌گویند به علت اینکه برخلاف ادوار گذشته در این دوره مرحله‌ یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، دو مرحله‌ای برگزار می‌شود، نمی‌توان این برنامه را تغییر داد.

وی اضافه کرد: اگر تیم‌های ایرانی به مرحله یک‌هشتم نهایی برسند، احتمالا در روزهای دهم یا پانزدهم خرداد ماه باید به مصاف حریفان خود بروند و به همین دلیل تغییر برنامه‌های لیگ باعث لطمه به این تیم‌ها می‌شود. در مجموع به هر دلیلی این اتفاق افتاده است و تنها چند بازی لغو می‌شود.

مدیر تیم فوتبال امید ایران ادامه داد: سازمان لیگ لطفی به ما نکرد، زیرا این قانون از گذشته وجود داشت که اگر تیمی سه بازیکن در تیم‌های ملی داشته باشد، بازی‌اش عقب می‌افتد و باشگاه‌هایی هم که سه بازیکن کمتر دارند، باید آنها را در اختیار تیم قرار دهند.

وی در مورد وضعیت سردار آزمون و علیرضا جهانبخش هم این گونه توضیح داد: کی‌روش در ایمیلی به کفاشیان اعلام کرده بود این بازیکنان را برای دیدار با شیلی و سوئد می‌خواهد که کفاشیان هم در پاسخ به سرمربی تیم امید اعلام کرده است که به علت حساسیت بازی‌های تیم امید، این بازیکنان باید در اختیار این تیم قرار بگیرند. البته هیات رئیسه هم با این موضوع موافق است، زیرا شرایط تیم امید بسیار حساس است.

کاشانی ادامه داد: شما ببینید تیم امید باید در هشت روز چهار مسابقه سنگین انجام دهد و به همین دلیل محمد خاکپور باید دوتیم کامل در اختیار داشته باشد، ضمن اینکه همه می‌گویند با نپال و افغانستان هم گروه هستید اما در رده‌های پایه‌ای نمی‌توان هیچ تیمی را دستکم گرفت. خصوصا اینکه ما از این دو تیم هیچ شناختی نداریم.

وی با اشاره به اینکه کادر فنی تیم امید‌، بازی‌های عربستان را در جام خلیج‌فارس کاملا آنالیز کرده، ادامه داد: نباید اجازه بدهیم اتفاقی که برای تیم امید در بازی‌های آسیایی اینچئون رخ داد، دوباره تکرار شود. در آن بازی‌ها مقابل دو تیم ناشناخته ویتنام و قرقیزستان نتایج نامطلوبی را به دست آورد و حادثه ناخوشایندی برای فوتبال ایران رقم خورد. مطمئنا تیم‌های ناشناخته انگیزه بیشتری دارند تا پرچم کشور خود را در چنین مسابقاتی به اهتزار درآورند.

مدیر تیم فوتبال امید با تاکید بر اینکه افغانستان هم از مربی انگلیسی بهره می‌برد، در پایان گفت: امیدوارم با نظر لطف خداوند، دعای مردم و همکاری مسئولین از این مرحله صعود کنیم؛ ضمن اینکه از مدیران و مربیان باشگاه‌ها خواهش می‌کنم شرایط سخت تیم امید را در نظر بگیرند و برای خوشحالی ۷۵ میلیون ایرانی با ما همکاری کنند. من دست یک‌یک آنها را می‌بوسم و امیدوارم با کمک همه، عوامل فوتبال بعد از سال‌ها طلسم ناکامی تیم امید را شکسته و به المپیک راه پیدا کنند.

کد خبر : ۲۵۸۶۴۲