خبرگزاری کار ایران

به اتفاقات بسکتبال رسیدگی می‌کنیم؛

سجادی: تاخیر در انتخابات فدراسیون‌ها را می‌پذیرم/ تدوین اساسنامه جدید فدراسیون ها

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه تاخیر در برگزاری انتخابات فدراسیون بسکتبال را می‌پذیرم گفت: انتخابات این فدراسیون فروردین ماه برگزار خواهد شد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه تاخیر در برگزاری انتخابات فدراسیون بسکتبال را می پذیرم گفت: انتخابات این فدراسیون فروردین ماه برگزار خواهد شد.

به گزارش ایلنا، سید نصرالله سجادی در گفتگو با رادیو ورزش ضمن بیان این مطلب افزود: تلاش مجموعه وزارت ورزش برگزاری انتخابات فدراسیون های ورزشی در موعد مقرر و در پایان دوره روسای آنهاست و امیدوارم از این پس چنین وقفه هایی در مجامع انتخاباتی را شاهد نباشیم.

وی در مورد مجوز محمود مشحون برای شرکت در انتخابات ریاست فدراسیون بسکتبال نیز افزود: با توجه به بازنشسته بودن وی ، مجوزهای لازم برای حضور وی در انتخابات گرفته شده است .

معاون وزیر ورزش ادامه داد: اما در مورد فدراسیون وزنه برداری تنها یک ماه است که از زمان پایان مدت ریاست آن می گذرد و ما بارها موضوع دو شغله بودن حسین رضازاده را از طریق نامه سازمان بازرسی به وی اعلام کرده ایم .

سجادی به برخی از مسائل حاشیه ای در برگزاری رقابت های بسکتبال نیز اشاره کرد و گفت: در این موضوع خود مجموعه بسکتبال باید همکاری لازم را انجام دهد. تیم ها باید همکاری کنند. بازیکن باید تابع قوانین باشند واگر داور اشتباهی کند نباید شرایط را نامساعد کرد زیرا زیبنده بسکتبال نیست.

وی ادامه داد: من روز پنج شنبه گذشته از نزدیک در جریان اتفاقات لیگ بسکتبال بودم و بسیار ناراحت شدم و به این موضوع رسیدگی خواهم کرد.

سجادی افزود: سال های گذشته هم چنین اتفاقاتی در سایر رشته ها مثل والیبال رخ می‌داد. مجموعه خود خانواده بسکتبال باید کمک کنند که کمتر چنین اتفاقاتی دیده شود.

وی همچنین در مورد گلایه عظیم قیچی ساز کوهنورد ایرانی که به دنبال رکوردزنی در رشته کوهنوردی است و مدعی شده است که وزارت ورزش و جوانان با وی همکاری لازم را ندارد؟ گفت: اگر موضوع از سوی فدراسیون کوهنوردی به ما ارایه شود به او کمک خواهیم کرد.

معاون وزیر ورزش خاطرنشان کرد که قیچی ساز از قهرمانان کشور است که تاکنون هشت یا 9 بار قلل مرتفع جهان را فتح کرده است. وی به دنبال رکورد گینس در این رشته است و وزارت ورزش و جوانان نیز از این موضوع حمایت می کند.

وی از تدوین اساسنامه فدراسیون های ورزشی تا پایان هفته جاری و ارائه آن در سال آینده به کمیسیون اجتماعی دولت خبر داد و افزود: در این اساسنامه تلاش شد تا مشکلات مختلف از جمله زمان برگزاری انتخابات فدراسیون های ورزشی که ابهاماتی در آن دیده می شد ، برطرف شود.

وی ادامه داد: البته موارد زیادی که در اساسنامه قبلی وجود نداشته که در این اساسنامه لحاظ شده است و برخی موضوعات با توجه به ایرادهای نهادهای بین المللی نیز برطرف شده است.

معاون وزیر ورزش خاطرنشان کرد: در تهیه و تدوین اساسنامه فدراسیون های ورزشی از نظرات بخش های مختلف استفاده شده است. هر چند این امکان وجود دارد که این اساسنامه جامع و کامل نباشد اما بهتر می تواند کار فدراسیون ها را پیش ببرد.

کد خبر : ۲۵۸۱۶۲