خبرگزاری کار ایران

همیشه سالم بودم و سالم کار کردم؛

اسلامی: پول مولتی‌ویتامین نداریم چه برسد به مواد نیروزا/ بدتر از این نمی‌شود

سرمربی تیم بسکتبال فولاد هفت‌الماس قزوین معتقد است هنوز دوپینگ دو بازیکن این تیم محرز نشده است و هفت‌الماس به دلیل مشکلات مالی، پول برای خرید مولتی‌ویتامین هم ندارد.

محمدرضا اسلامی در آستانه دیدار حساس‌ تیم‌اش برابر دانشگاه آزاد به خبرنگار ایلنا گفت: متاسفانه پس از حضور در نیمه‌نهایی لیگ ملی، با شروع لیگ حرفه‌ای بدشانسی آوردیم. امیرطاهرخانی، بازیکن پست‌های 3 و 4 ما که حساب ویژه‌ای روی او باز کرده بودیم، در جاده تاکستان تصادف کرد و به شدت صدمه دید. علی اله‌وردی، محمدرضا رضایی و عبدالصمد سرودی هم پس از لیگ ملی مصدوم شدند و آن‌ها را برای لیگ حرفه‌ای از دست دادیم. کاش این‌ها پایان مصائب ما بود اما نبود و  محمد یوسفیان، کاپیتان تیم جوانان ایران هم که نتوانست در کمپ آمریکا حاضر شود، حالا دچار افسردگی شده و باید به او مرخصی می‌دادم.

وی ادامه داد: غیبت این مهره‌ها، تاثیر خودرا گذاشت و هفت‌الماس پس از چند شکست قعرنشین جدول شد. ادعای دوپینگی بودن 2 بازیکن ما هم که قوزبالاقوز شد تا در بدترین شرایط قرار بگیریم. حالا ما 60 درصد تیم‌‌مان در لیگ‌ ملی را نداریم. مشکلات مالی هم که کارمان را سخت‌تر کرده است و به همین دلیل نتوانستیم بازیکن خارجی جذب کنیم. متاسفانه حالا همه انتظار دارند با این شرایط ما همان هفت‌الماس لیگ ملی باشیم.

سرمربی هفت‌الماس قزوین در پاسخ به این پرسش که آیا شما برای دو بازیکن متهم به دوپینگ‌تان تقاضای نمونه B کرده‌اید؟ توضیح داد: اول باید این را بگویم آزمایش دوپینگ بازیکنان ما در مرحله نخست مثبت بود. این یعنی هنوز چیزی قطعی نیست. در آزمایش اولیه ممکن است حتی یک مسکن معمولی هم تست را مثبت نشان دهد. من با بازیکنانم صحبت کردم و آن‌ها منکر دوپینگ خود شده‌اند. اصلاً نمی‌خواهم از شاگردانم دفاع کنم یا برعکس متهم‌شان کنم. من فقط چیزی را که آن‌ها گفته‌اند، بازگو می‌کنم.

در آزمایش اولیه ممکن است حتی یک مسکن معمولی هم تست را مثبت نشان دهد. من با بازیکنانم صحبت کردم و آن‌ها منکر دوپینگ خود شده‌اند.

اسلامی اضافه کرد: یکی از این‌دو بازیکن تنها 16 سال سن دارد و در ترکیب اصلی ما در مسابقات هم قرار نگرفته است. او معتقد است تابستان در باشگاه بدنسازی، قرصی برای بلند شدن قد مصرف می‌کرده و شاید دلیل مثبت بودن آزمایش‌ دوپینگ‌اش همین دارو باشد. بازیکن دیگر هم که از باتجربه‌های تیم‌ ماست به شدت این موضوع را تکذیب می‌کند. به این ترتیب من از آن‌ها خواستم اگر حکمی علیه‌شان صادر شد، تقاضای نمونه B‌ را به ستادملی مبارزه با دوپینگ ارائه دهند.

سرمربی تیم بسکتبال هفت‌الماس درپاسخ به این پرسش که ممکن است مکمل‌هایی که بدنساز تیم‌ شما تجویز می‌کند باعث مثبت شدن تست دوپینگ بازیکنانتان  باشد؟ اظهار کرد: پول نداریم مولتی‌ویتامین بخریم، چه برسد مواد نیروزا! کسانی که مارا متهم می‌کنند باید وضعیت هفت‌الماس را ببینند. سخت‌ترین روزهای حرفه‌ای‌ام را می‌گذرانم.من 5 سال تیم‌داری کردم و تا کنون با چنین شرایطی روبرو نشده‌ بودم. بدتر از این نمی‌شود!

پول نداریم مولتی‌ویتامین بخریم، چه برسد مواد نیروزا! کسانی که مارا متهم می‌کنند باید وضعیت هفت‌الماس را ببینند.

وی با تاکید براینکه در صورت محرز شدن دوپینگ بازیکنان، با آن‌ها به شدت برخورد می‌کنیم، افزود: 25 سال ورزش را حرفه‌ای دنبال کردم و بیشتر از 10 بار هم آزمایش دوپینگ دادم و سلامتم تایید شد. هیشه سالم بودم و سالم کار کردم و به همین دلیل اگر بازیکنانم دوپینگ کرده باشند آن‌ها را نمی‌بخشم و به شدت با این مساله برخورد می‌کنم. شک نکنید این موضوع را پیگیری می‌کنیم که آیا دوپینگ از داخل مجموعه بوده یا از خارج به بازیکنانم چنین توصیه‌ای شده است. بازهم تاکید می‌کنم این‌ها در شرایطی است که دوپینگ بازینکانم محقق شود.

اسلامی درباره دیدار فردای این تیم برابر دانشگاه‌ آزاد گفت: در بدترین زمان ممکن به دانشگاه خوردیم. باور کنید دیروز با 6 بازیکن تمرین کردیم. حالا خودتان دو دوتا، چهارتا کنید با این شرایط چطور باید به مصاف تیمی برویم که مدعی جدی قهرمانی است؟ دیروز نامه‌ای از فدراسیون بسکتبال دریافت کردیم مبنی بر تعلیق دو بازیکن متهم به دوپینگ هفت الماس و به این ترتیب آن‌ها هم فردا هم به غایبان تیم می‌پیوندند.

متاسفانه بازیکنان برخی تیم‌ها از آزمایش دوپینگ سرباز می‌زنند. باید با این موضوع قاطعانه برخورد شود، نه اینکه تنها برخی تیم‌ها متضرر شوند.

سرمربی هفت‌الماس درباره حکم ستاد مبارزه با دوپینگ بیان کرد: این حکم هرچه باشد تمکین می‌کنیم اما امیدوارم عدالت برای همه تیم‌ها باشد.

منظورتان از عدالت برای همه چیست؟ اسلامی در پاسخ به این پرسش گفت: در بسکتبال ما اتفاقات زیادی میفتد. متاسفانه بازیکنان برخی تیم‌ها از آزمایش دوپینگ سرباز می‌زنند. باید با این موضوع قاطعانه برخورد شود، نه اینکه تنها برخی تیم‌ها متضرر شوند.

 

کد خبر : ۲۵۷۷۵۲