خبرگزاری کار ایران

سیمولتانه با زندانیان؛

احسان قائم‌مقامی از لوزان‌سوییس تا زندان اوین

احسان قائم‌مقامی نامی شناخته‌شده در ورزش ایران است و به محض اینکه اسامی چند نفر شاخص و جوان شایسته و برجسته را در مجموعه جوانان ایرانی می‌خواهند نام ببرند احسان ناخوادآگاه در اذهان مرور می‌شود.

به گزارش ایلنا، این مورد تنها بخاطر قهرمانی‌ها، مدال‌ها و موفقیت‌های ورزشی وی نیست، بلکه یک مجموعه عواملی دست به دست هم می‌دهند تا یک جوان اینگونه مورد توجه و الگوی بسیاری از جوانان قرار گیرد.
 
ممارست و استمرار در عرصه قهرمانی و حضور در تمامی صحنه‌های ورزشی داخلی و خارجی و از همه مهمتر حضور در جامعه و در بین مردم و کمک به کارهای خیریه و عام‌المنفعه و خلق و خوی خوب و خوش رویی با مردم از جمله عواملی است که یکی مثل احسان قائم‌مقامی را در کنار بهرام رادان به عنوان برند برتر جوان موفق ایرانی انتخاب می کنند.
احسان که در مسابقات لوزان سوییس شرکت کرده بود بامداد روز گذشته وارد تهران شد و پس از استراحتی کوتاه بنا به دعوت سازمان زندانها به زندان اوین رفت تا با زندانیان مسابقه ایی همزمان یا سیمولتانه را برگزار کند.
قائم مقامی به همراه سید امیر حسینی قائم‌مقام فدراسیون و مرتضی دانشفر رییس هیات شطرنج استان تهران  دیروز در بازدشتگاه اوین حضور یافتند و با 31 فر از زندانیان که بعضا حرفه‌ای هم بودند مسابقه شطرنج برگزار کرد و این مسابقه 4 ساعت به طول انجامید.
 
یکی از تیم مقابل با احسان مساوی کرد که مورد تشویق زندانیان قرار گرفت اما بیش از همه حرکت خود احسان بود که با حضورش در این جمع به انها روحیه داد و باعث خوشحالی آنها شد.
 
مدیر زندان اوین با تقدیر از حرکت خوب قائم مقامی شطرنج را به عنوان یک رشته ورزشی مورد علاقه جامعه دانست و گفت: ما دوست داریم این تعامل را با جامعه شطرنج داشته باشیم و از مسئولین فدراسیون و هیات‌تهران و همچنین احسان بی نهایت تشکر و قدردانی می‌کنم.
کد خبر : ۲۵۷۲۱۵