خبرگزاری کار ایران

به خوبی از رواج دوپینگ آگاه هستیم؛

تاکید دبیرکل وادا بر ارائه اطلاعات درست از دوپینگ ورزشکاران

asdasd
کد خبر : ۲۵۶۷۳۹

دبیرکل وادا از سازمان‌های ملی مبارزه با دوپینگ خواست نسبت به ارائه‌ اطلاعات‌دقیق این حوزه اهتمام بیشتری داشته باشند.

به گزارش ایلنا، دیوید هومن در تازه‌ترین اظهارنظر خود درباره برنامه‌های وادا در سال جدید میلادی، تصریح کرد: ما به خوبی از رواج دوپینگ در ورزش آگاه هستیم و به همین دلیل مبارزه جدی با این موضوع داریم از طرفی مروری بر تحقیق و مطالعات صورت گرفته در هلند نشان می‌دهد مصرف دوپینگ بین ورزشکاران به مراتب بیش از آن چیزی است که در حال حاضر اعلام می‌شود. هم اکنون گزارش نمونه گیری‌ها بیانگر تنها یک تا 2 درصد مثبت بودن این نمونه‌هاست، این در حالی است که بر اساس تحقیقات صورت گرفته رواج دوپینگ بیش از این هاست.

هومن افزود: با توجه به ابلاغ آیین نامه جدید مبارزه با دوپینگ امیدواریم از این پس انعکاس بسیار درستی از وضعیت رواج مصرف دوپینگ در ورزش به دست آید چراکه تمرکز این آیین نامه روی برنامه‌های کیفی است اینکه چه زمانی از ورزشکار تست گرفته شود و مواد مصرفی پاک و عاری از دوپینگ برای او چیست.

دبیر کل وادا تصریح کرد:انتظار و تاکید ویژه ما از سازمان‌های ملی مبارزه با دوپینگ در سراسر دنیا این است که در بحث مبارزه با دوپینگ جدی‌تر از قبل باشند و اطلاعات دقیق‌تری به ما ارائه کنند تا آگاهی ما از میزان دوپینگ در ورزش دنیا بیشتر شده و بتوانیم برنامه به روزتری داشته و حمایت بیشتری جلب کنیم.

هومن خاطر نشان کرد: امیدواریم تمامی کشورها مدیریت نتایج خود را به سیستم مدیریتی و نظارتی مبارزه با دوپینگ وادا ارسال کنند و در این صورت خود آنها تصویر کامل تری از مبارزه با دوپینگ و اطلاعات محرومیت ها خواهند داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز