خبرگزاری کار ایران

یادداشتی بر یک واقعه تلخ؛

تا کی باید شاهد بی حرمتی به خبرنگاران ورزشی باشیم!؟

asdasd
کد خبر : ۲۳۵۵۴۲

کار مشوق(لیدر) فرهنگ سازی در محیط ورزشی است نه فحاشی / آیا لیدرها باید مشخص کنند خبرنگاران با چه کسی مصاحبه بگیرند؟!

علیرضا شابرم از خبرنگاران قم، در یادداشتی به اتفاقات رخ داده در بازی اخیر تیم فوتسال ماهان تندیس قم و شهید منصوری قرچک، از سری مسابقات لیگ برتر فوتسال ایران در ورزشگاه شهید حیدریان قم پرداخت.

به گزارش ایلنا از قم، «علیرضا شابرم» در یادداشت خود آورده است:

کار مشوق(لیدر) فرهنگ سازی در محیط ورزشی است نه فحاشی
ورزش این روزها حلقه مفقوده ای دارد با عنوان اخلاق و اخلاق مداری؛ ورزشی که می بایست نوید بخش تندرستی وسلامتی و اشاعه فرهنگ اسلامی در میان جوانان و نوجوانان مجذوب خویش باشد، معلوم نیست کدام سمت و سو را نشانه گرفته است. اینکه متولیان فرهنگی ورزش کشورمان چه زمانی قرار است از خواب زمستانی خود بیدار شوند داستان دنباله داری است که شاید سالها به درازا کشیده شود. شعار زدگی و نهادینه شدن فرهنگ قهرمان پروری به جای پهلوان پروری تحت هر شرایطی آفتی است که به این زودی ها و یا هرگز گریبان ورزش کشور را رها نخواهد کرد. مسلما در ورزشی که بزرگانی چون پوریای ولی ها و غلامرضا تختی ها را به این مرز و بوم هدیه داده است فحاشی و ضرب و شتم امری ناپسند و نکوهیده به شمار می رود.

متاسفانه روز جمعه بیست و هشتم آذرماه در شهر علم و اجتهاد و اخلاق قم که به عنوان مهد فوتسال نام گرفته و فوتسالیست های با اخلاقی را به تیم های مختلف ملی معرفی کرده، پس از بازی فوتسال تیم ماهان تندیس و شهید منصوری قرچک حادثه ای رخ داد که یکبار دیگردل عاشقان راستین ورزش اخلاق مدار کشور را به درد آورد.

آیا لیدرها باید مشخص کنند خبرنگاران با چه کسی مصاحبه بگیرند؟!
ماجرا از زمانی آغاز شد که آقای ه ب(مربی دروازه بان های باشگاه ماهان تندیس) با صدایی بلند اعتراض خود را نسبت به مصاحبه خبرنگار واحد مرکزی خبر قم با بازیکن باشگاه شهید منصوری قرچک(میثم اینانلو) اعلام و گفت نباید با او مصاحبه بگیرید. بازیکنی که از ابتدای بازی با شعار ها و فحاشی های هدایت شده تماشاگران یک لحظه روی آرامش به خود ندید؛ سپس مشوق(لیدر) باشگاه ماهان تندیس آقای م - ج که از شکست تیم مطلوب خویش در اوج عصبانیت بود با نزدیک شدن به خبرنگار واحد مرکزی خبر شروع به فحاشی و استفاده از کلمات رکیک نمود؛ تنها بدین علت که چرا با بازیکن شهید منصوری مصاحبه می شود. ماجرا به اینجا هم ختم نشد و این مشوق(لیدر) دامنه فحاشی های خود را گسترش داده و دیگر خبرنگاران استان را هم از الفاظ رکیک خود بی نصیب نگذاشت. در این هنگام خبرنگار شبکه خبر که شاهد این فحاشی ها بود نه به سمت مشوق مورد نظر که در حال فحاشی بود بلکه به سمت نیروهای حراستی و انتظامی ورزشگاه رفت و آنان را خطاب قرار داد که آیا کسی اینجا نیست تا از ورود افراد متفرقه جلوگیری کند تا اینگونه به خبرنگاران استان فحاشی نشود که ناگهان این مشوق به سمت خبرنگار شبکه خبر حمله ور شد و وی را مورد ضرب و شتم قرار داد. پس از آن هم آقای(ه - ب)،(ع – ش) که نسبتی هم با مدیرعامل باشگاه ماهان تندیس دارد و چند شخص دیگر که مجهول الهویه بودند ولی تصاویرشان در قاب تصویر دوربین های واحد مرکزی خبر مشخص است به همراه مشوق(لیدر) باشگاه، خبرنگار را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

حال سئوال این است که چرا باشگاه ماهان تندیس و مدیرعامل آن که شخصی فرهنگی و اخلاقی است بجای عذرخواهی رسمی از خبرنگاران، بدنبال پنهان کردن این ماجرا است و اینکه چرا مسئولان ورزشی استان هیچگونه عکس العملی در قبال این ماجرای تلخ و تاسف آور از خود نشان نمی دهند.

براستی آیا شان خبرنگاران ما این است که هر کسی از عوامل تیم و حتی لیدرها برای او تعیین تکلیف کنند و بگویند با چه کسی مصاحبه بگیرد و با چه کسی مصاحبه نگیرد. ما تا کی باید شاهد این ناهنجاری ها در محیط ورزشی باشیم. امیدواریم اینبار مسئولان استان قم مصلحت استان و ورزش قم را در حفظ این بی حرمتی و مصلحت چند نفر که فکر می کنند با فحاشی و ضرب و شتم می توانند کار خود را به سرانجام برسانند، ندانند و با عاملان این ماجرا که اتفاق تلخی را برای ورزش قم رقم زدند قاطعانه برخورد کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز