خبرگزاری کار ایران

گروهی از کارگران با تجمع در مقابل مجلس:

دولت با دستمزد کارگران برخورد سیاسی نکند

asdasd
کد خبر : ۲۵۵۳۷۸

«صبح امروز جمعی از کارگران با تجمع در مقابل ساختمان مجلس خواستار افزایش دستمزد سال ۹۴ برمبنای هزینه‌های واقعی زندگی و اجتناب دولت از برخورد سیاسی با مسئله دستمزد شدند..»

صبح امروز جمعی از کارگران با تجمع در مقابل ساختمان مجلس خواستار افزایش دستمزد سال ۹۴ برمبنای هزینه‌های واقعی زندگی و اجتناب دولت از برخورد سیاسی با مسئله دستمزد شدند.

به گزارش ایلنا، کارگران شرکت کننده در این اجتماع صنفی که از جمله هماهنگ کنندگانطوماراعتراضی کارگران نسبت به کاهش ارزش دستمزد هستند در خصوص علت برپایی این تجمع گفته‌اند: برخوداری از زندگی آبرومند حقی است که به موجب قانون اساسی به همه شهروندان داده شده است اما در مورد کارگران و بازنشستگان بیمه شده سازمان تامین اجتماعی این حق تامین نمی‌شود.

یکی از کارگران حاضر در تجمع امروز به ایلنا گفت: از آنجایی که افزایش میزان دستمزد کارگران به موجب ماده ۴۱ قانون کار برعهده شورای عالی کار گذاشته شده است می‌خواهیم به واسطه نمایندگان مجلس از اعضای شورای عالی درخواست کنیم که لااقل برای امسال «حداقل دستمزد» را بر مبنای نرخ تورم و سبد هزینه‌های زندگی افزایش دهند.

به گفته این کارگر، دولت در سال‌های گذشته با دستمزد کارگران برخورد سیاسی کرده است و معیارهای اقتصادی را در تعیین مزد کارگران لحاظ نکرده است. این کارگر معترض از دولت خواست امسال با دستمزد کارگران رویکرد سیاسی نداشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز