خبرگزاری کار ایران

در استان گلستان رخ داد:

تعویق ۳ ماه و نیم حقوق ۶۳۰ کارگر معدن قشلاق

asdasd
کد خبر : ۲۵۱۸۷۶

«کارگران می‌گویند حقوق ماه‌های آبان، آذر، دی و نیمی از حقوق اردیبهشت ماه سال جاری را نیز دریافت نکرده‌اند. / پس از پی‌گیری مطالباتمان کارفرما وعده پرداخت یک ماه حقوق را حداکثر تا پایان امروز ۲۵ بهمن ماه داده بود اما تا لحظه ارسال خبر هیچ پولی به حساب کارگران واریز نشده است.»

کارگران معادن زغال سنگ «قشلاق»(البرز شمال شرق) در استان گلستان از تعویق ۳ ماه و نیم حقوق ۶۳۰ کارگر شاغل در این واحد معدنی، به دلیل آنچه از سوی کارفرما کمبود منابع مالی عنوان می‌شود خبر دادند.

کارگران معدن زغال سنگ قشلاق به ایلنا گفته‌اند حقوق ماه‌های آبان، آذر، دی و نیمی از حقوق اردیبهشت ماه سال جاری را نیز دریافت نکرده‌اند. به همین دلیل طی هفته‌های گذشته چندین تجمع در محوطه معدن و در مقابل فرمانداری آزادشهر برگزار کردیم اما در آخرین تجمع شخص آقای فرماندار حضور نداشت و اجتماع کارگران سریعا خاتمه یافت.

کارگران می‌گویند علاوه بر تعویق ۳ ماه و نیم حقوق، عنوان سختی کار نیمی از کارگران پر سابقه این معدن که بیمه آنان در سالهای ۸۳ تا ۷۸ در تامین اجتماعی شهرستان شاهرود رد می‌شده دچار مشکل است که اگر کارگران بتوانند این مشکل را با همکاری تامین اجتماعی شاهرود رفع کنند ۱۷۰ نفر از کارگران مشمول بازنشستگی با مشاغل سخت و زیان آور بازنشسته می‌شوند.

به گفته آنان، پس از پی‌گیری مطالباتمان کارفرما وعده پرداخت یک ماه حقوق را حداکثر تا پایان امروز ۲۵ بهمن ماه داده بود اما تا لحظه ارسال خبر هیچ پولی به حساب کارگران واریز نشده است.

کارگران مدعی شدند؛ همچنین کارفرما وعده پرداخت یک ماه دیگر از معوقات حقوقی‌مان را در ماه آینده داده است و همچنین وعده کرده عیدی کارگران را قبل از ۱۵ اسفند ماه به حساب کارگران پرداخت کند.

کارگران معدن قشلاق همچنین گفتند: ٰیکی دیگر از مشکلات نحوه اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در این کارگاه معدنی است چرا که حقوقشان پس از اجرای این طرح هیچ تغییری نکرده است.

کارگران معدن قشلاق می‌گویند حقوق دریافتیشان به صورت حداقلی محاسبه می‌شود و هیچگونه مزایای شغلی برای افزایش حقوق ندارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز