خبرگزاری کار ایران

صبح امروز اتفاق افتاد:

پایان مشروط اعتصاب یک هفته‌ای کارگران «تکاب نیرو»

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۴۶۹

«صبح امروز اعتصاب کارگران «تکاب نیرو» پس از یک هفته توقف کار و تحصن در نمازخانه این واحد خدماتی بصورت مشروط خاتمه یافت. / پنج نفر از کارگران به نمایندگی از ۶۰ کارگر تکاب نیرو برای مذاکره با مدیریت برق منطقه‌ای تهران انتخاب شدند.»

صبح امروز اعتصاب کارگران «تکاب نیرو» پس از یک هفته توقف کار و تحصن در نمازخانه این واحد خدماتی بصورت مشروط خاتمه یافت.

منابع خبری ایلنا در انبار مرکزی شرکت برق تهران(تکاب نیرو) با اعلام این خبر افزودند: ۶۰ کارگر تکاب نیرو که در اقدامی هماهنگ در این اعتراض صنفی شرکت کرده بودند روز گذشته تصمیم به پایان اعتصاب گرفته‌اند.

براساس تصمیم کارگرانتکاب نیرو،همزمان با خاتمه اعتصاب و بازگشت به کار کارگران این واحد خدماتی، پنج نفر از آن‌ها به عنوان نماینده برای مذاکره با مدیریت برق منطقه‌ای تهران تشکیل جلسه خواهند داد.

تکاب نیرو یکی از واحدهای زیر مجموعه شرکت منطقه‌ای برق تهران است که به گفته کارگران در واقع حکم انبار مرکزی این شرکت را دارد.

کارگران تکاب نیرو مدعی‌اند که شرکت برق منطقه‌ای تهران بابت مزایای دو سال پادش کار و یک سال سختی کار به هر یک از آن‌ها در حدود سه میلیون تومان بدهکار است.

این کارگران از روز هفتم بهمن(سه‌شنبه هفته گذشته) تا روز سیزدهم بهمن(روز گذشته) در اقدامی اعتراضی از انجام فعالیت روزانه خود که به ثبت ورود و خروج موجودی انبارهای شرکت برق تهران مربوط می‌شود خوداری کردند اما برای جلوگیری از هرگونه بی‌نظمی درب‌های انبارهای این شرکت را بسته بودند.

ظاهرا این اعتراض صنفی با استناد به ماده ۱۴۲ قانون کار انجام گرفته بود که صراحت دارد: «در صورتی که اختلاف نظر در مورد مواد مختلف این قانون و یا پیمانهای قبلی و یا هر یک از موضوعات مورد درخواست طرفین برای‌ انعقاد پیمان جدید، منجر به تعطیل کار ضمن حضور کارگر در کارگاه و یا کاهش عمدی تولید از سوی کارگران شود، هیأت تشخیص موظف است بر‌اساس در خواست هر یک از طرفین اختلاف و یا سازمانهای کارگری و کارفرمایی، موضوع اختلاف را سریعاً مورد رسیدگی قرار داده و اعلام نظر نماید».

کارگران تکاب نیرو مدعی‌اند از زمانی که این شرکت در نیمه‌های دهه ۷۰ فعالیت مستقل خود را آغاز کرده است مطالبات مزدی آن‌ها با مشکلاتی پرداخت شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز